payamgps.com

کرم ضد چروک چگونه عمل می کند؟

کرم ضد چروک چگونه عمل می کند؟

در این رابطه نیز بخوانید:

مکانیسم های عمل میکروکرم ایجلس

شناخت سرم لومینِس (Luminesce)

عوامل مخرب برای پوست

پوست ما با گذر زمان دچار چین و چروک می شود. این چین و چروک ها به دلایل متعددی پدید می آیند. مهمترین دلیل آن وراثت است. توالی ژن های ما در DNA مشخص می کند که چه زمانی کلاژن سازی در سلول های ما کم شود و پوست ما دچار چین و چروک شود. در برخی افراد ممکن است در 30 سالگی چین و چروک ها پدیدار شوند و در برخی دیگر ممکن است چین و چروک ها تا 50 سالگی نیز به چشم نیایند.

علاوه بر وراثت عوامل دیگری نیز هستند که بر جوانی پوست اثر می گذارند. یکی از مهمترین این عوامل نور خورشید است. آفتاب دارای اشعه هایی پر انرژی است که می توانند به لایه های زیرین پوست نفوذ کنند. این اشعه ها سلول های پوست را تخریب می کنند و بر تولید کلاژن اثر منفی می گذارند.

آفتاب همچنین باعث می شود تا رادیکال های آزاد در سطح پوست ساخته شوند و آنها نیز به سلول ها صدمه بزنند و کلاژن سازی را تحت تأثیر قرار دهند.

رژیم غذایی نیز از مهمترین عواملی است که بر سلامت پوست اثر می گذارد. زیرا رژیم غذایی نامناسب باعث می شود که مواد مغذی مورد نیاز پوست به آن نرسند و پوست نتواند به خوبی عملیات جوانسازی را انجام دهد.

تنش های روانی، مصرف سیگار و الکل و کم خوابی از عوامل دیگری هستند که بر زیبایی و جوانی پوست اثر می گذارند.

کرم های ضد چروک

کرم های ضد چروک محصولاتی هستند که یا جلوی عوامل آسیب رسان را می گیرند و یا صدمات آنها را ترمیم می کنند. کرم های ضد چروک با مکانیسم های متفاوتی روی پوست اثر می گذارند.

برخی از این کرم ها دارای ترکیبی به نام اسید هیالورونیک هستند. این ترکیب به لایه های زیرین پوست نفوذ می کند و چین و چروک های آن را پر می کند.

ترکیبات مغذی

این کرم ها همچنین دارای ویتامین های مورد نیاز پوست هستند. از مهمترین این ویتامین ها می توان به ویتامین A اشاره کرد که باعث ترمیم سلول های پوستی می شود. این ویتامین می تواند سرعت رشد و تقسیم سلول ها را زیاد کند و بر روی پوست جوانسازی انجام دهد. رتینول که ترکیبی بسیار مشهور برای جوانسازی پوست است و در بسیاری از محصولات جوانسازی وجود دارد نیز نوعی از ویتامین A می باشد.

یکی دیگر از مهمترین ویتامین ها که در کرم های ضد چروک وجود دارد ویتامین E می باشد. این ویتامین نیز به جوانسازی سلول های پوستی کمک می کند و می تواند عوارض پیری مانند چین و چروک و لک ها را از بین ببرد.

ترکیبات دیگری مانند اسیدهای چرب ضروری بدن مثل امگا 3 و امگا 6 نیز در این کرم ها وجود دارند. این ترکیبات نیز به رشد و تقسیم سلول ها کمک می کنند و باعث ترمیم و جوانسازی پوست می شوند.

ترکیب دیگری نیز به نام کو آنزیم Q10 در کرم های ضد چروک وجود دارد که به ترمیم و جوانسازی سلول های پوستی کمک می کند.

مسدود کردن انتقال پیام های عصبی از ماهیچه ها

بعضی از کرم های ضد چروک دارای ترکیباتی هستند که سد راه انتقال پیام های عصبی از ماهیچه ها به مغز می شوند و مانع از ارسال پیام انقباض از سمت ماهیچه به مغز می شوند. بنابراین ماهیچه ها به حالت استراحت یا ریلکس در می آیند و چین و چروک ها صاف می شوند. اما این اثر پایدار نیست کرم باید همواره تجدید شود.

ترکیبات سفت کننده

برخی از کرم های ضد چروک دارای ترکیباتی هستند که می توانند به پوست نفوذ کرده و آن را سفت کنند.

این ترکیبات باعث می شوند تا پوست به حالت اولیه بازگردد و خوش فرم شود. این ترکیبات می توانند به خوبی پوست را بکشند و درواقع روی پوست لیفتینگ انجام دهند.

فاکتورهای رشد

فاکتورهای رشد از مؤثرترین عوامل برای تحریک کلاژن سازی در پوست هستند. این ترکیبات از سلول های بنیادی انسان تأمین می شوند. فاکتورهای رشد را در محیط آزمایشگاهی به دست می آورند. این ترکیبات بر خلاف سلول های بنیادی می توانند وارد محصولات ضد چروک شوند و اثر خود را بگذارند.

فاکتورهای رشد با سرعت بالایی روی رشد و تقسیم سلول ها اثر می گذارند و باعث می شوند سریعتر آمینو اسیدها را در اختیار بگیرند و با آنها کلاژن سازی کنند. زیرا فاکتورهای رشد باعث تسریع برقراری ارتباط در پوست می شوند.

فاکتورهای رشد باعث می شوند تا کلاژن سازی در پوست از سر گرفته شود و کلاژن های از دست رفته جبران شوند. بنابراین پوست حالت ارتجاعی خود را به دست خواهد آورد و دوباره جوان و شاداب خواهد شد.

ترکیبات آبرسان

آبرسانی نیز از مهمترین عواملی است که کرم های ضد چروک آن را انجام می دهند. کرم های ضد چروک دارای ترکیبات آبرسان قوی نیز هستند. این ترکیبات کمک می کنند تا مواد غذایی مورد نیاز پوست راحتتر به آن برسند. همچنین مانع از خشکی و دهیدراته شدن پوست می شوند که خود از عوامل ایجاد شدن چین و چروک است.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو