payamgps.com

انواع مواد آرایشی طبیعی

انواع مواد آرایشی طبیعی

در این رابطه نیز بخوانید:

لزوم پاک کردن آرایش صورت پیش از خواب

پرایمر جنس

امروزه استفاده از مواد آرایشی بسیار شایع است. افراد تقریبا به طور روزانه از مواد آرایشی استفاده می کنند. حتی اگر افراد اهل آرایش کردن نباشند نیز به طور روزانه کرم های ضد آفتاب مصرف می کنند. این کرم ها باید حتما از نوع مناسب انتخاب شوند تا به پوست آسیب نرسانند. بسیاری از افراد هم برای نرمی و لطافت لبهایشان به طور روزانه از کرم های لب استفاده می کنند. در انتخاب این محصولات نیز باید دقت لازم را به خرج دهید.
شاید تا کنون بسیار شنیده باشید که لوازم آرایشی برای پوست مناسب نیستند و آن را خراب می کنند. اما برخی از لوازم آرایشی وجود دارند که نه تنها پوست را خراب نمی کنند بلکه برای آن فایده دارند.

لوازم آرایشی طبیعی

امروزه لوازم آرایشی بسیاری با برندهای گوناگون وارد بازار شده اند. بسیاری از آنها برندهای نا معتبر بوده و برای پوست ضرر دارند. اما برخی از آنها برای پوست مفید هستند و به ترمیم و بازسازی آن کمک می کنند. یکی از این گونه ها لوازم آرایشی معدنی می باشد. این لوازم آرایش از مواد طبیعی معدنی تهیه شده اند و امروزه در بازار موجود هستند. در ادامه در رابطه با این مواد بیشتر به شما توضیح می دهیم.

مواد آرایشی که با مواد طبیعی درست شده اند به خوبی تمامی نواحی پوست را پوشش می دهند و آن را صاف و یکدست می کنند. این مواد مانند بسیاری از لوازم دیگر روی پوست نمی ماسند و به چهره حالتی غیر طبیعی نمی دهند. با استفاده از این نوع مواد آرایشی می توانید در حالیکه حالت طبیعی چهره تان را حفظ کرده اید پوستتان را یکدست کرده و به چهره تان زیبایی ببخشید.
این محصولات را می توانید برای انواع پوست در بازار پیدا کنید. همچنین در هر سنی که باشید می توانید با اطمینان خاطر این محصولات را مورد استفاده قرار دهید.

زیان لوازم آرایشی غیر طبیعی

بسیاری از لوازم آرایشی موجود در بازار دارای مواد شیمیایی می باشند که برای پوست ضرر دارند. این مواد در کارخانه با استفاده از مواد شیمیایی دیگر به دست می آیند. این مواد می توانند روزنه های پوست را ببندند و آن را بیش از حد خشک و یا بیش از حد چرب کنند.

برخی از این لوازم آرایش دارای فلزاتی هستند که نه تنها برای پوست بلکه برای سلامت عمومی بدن ضرر دارند. از مهمترین این فلزات می توان فلز سرب را نام برد. این فلز به سلامت بدن و پوست آسیب می رساند.


توصیه می شود از خرید مواد آرایشی با برندهای بی نام و نشان خودداری کنید تا گرفتار عوارض آنها نشوید.
در برخی موارد آنقدر این مواد مضر هستند که می توانند باعث التهابات پوستی شده یا آن را پوسته پوسته کنند. به همین دلیل باید از لوازم آرایشی استفاده کرد که دارای مواد طبیعی باشند.

انواع مواد آرایش طبیعی

لوازم آرایشی طبیعی دو دسته هستند. مواد آرایشی معدنی و مواد آرایشی آلی. در تولید هر دو نوع از این مواد از ترکیبات طبیعی استفاده شده است. این ترکیبات را از طبیعت استخراج می کنند نه اینکه در آزمایشگاه تولید کنند. به همین دلیل برای سلامت پوست مفید نیز هستند.

مواد آرایشی طبیعی معدنی

مواد آرایشی معدنی از فلزات معدنی مفید برای پوست هستند. در این مواد از فلزات آسیب رسانی مانند سرب استفاده نمی شوند. این مواد پر کنندگی بسیار خوبی دارند. به طوری که بسیاری از پر کننده ها دارای مواد معدنی هستند. پرایمرها نیز که زیرسازهای آرایشی هستند و پوست را درخشان و جذاب می کنند در خود مواد معدنی دارند.

مواد آرایشی طبیعی آلی

مواد آلی نیز ترکیباتی هستند که بر پایه کربن بوده و از گیاهان یا میوه ها استخراج می شوند. این ترکیبات تنوع زیادی دارند. مواد آلی هم می توانند برای بدن مفید باشند و نقش ترمیم کننده داشته باشند مانند انواع ویتامین ها و هم می توانند به بدن صدمه بزنند و یا دچار بروز بیماری های خطرناکی مانند سرطان ها شوند. اما در لوازم آرایشی طبیعی آلی از مواد آلی مفید برای پوست استفاده شده است.
عصاره بسیاری از گیاهان را می توانید در لوازم آرایشی طبیعی آلی پیدا کنید.

دراین لوازم آرایش می توانید پیوند های پپتیدی را پیدا کنید. پپتیدها از آمینواسیدها تشکیل می شوند. آمینواسیدها نیز ترکیبات آلی هستند که واحدهای سازنده پروتئین ها محسوب می شوند. این ترکیبات برای ترمیم و بازسازی پوست بسیار مناسب هستند.
برخی مواد آلی دیگر نیز آنزیم ها هستند. آنزیم ها دارای شکل فضایی خاصی بوده و به تناسب آن فقط با ترکیبات خاصی پیوند می دهند. در واقع کار آنزیم ها تخصصی است و هر کدام بخش خاصی از متابولیسم را کنترل می کنند. آنزیم ها با تأثیر گذاشتن روی سازوکار بدن می توانند به تولید پروتئین ها و ترمیم و جوانسازی پوست کمک کنند.
برخی از این آنزیم ها مانند کو آنزیم Q10 را می توانید به طور اختصاصی در کرم های جوان کننده و ضد چین و چروک پوست پیدا کنید.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو