payamgps.com

اثرات کبد چرب بر سلامت پوست

اثرات کبد چرب بر سلامت پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

مراقبت از پوست در برابر آکنه

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست

عارضه های پوستی

بسیاری از افراد درگیر عوارض پوستی می باشند. دست کم همه افراد یکبار در عمرشان با جوش های صورت یا بدن درگیر بوده اند. بسیاری از افراد به سرعت به سراغ کرم ها می روند تا عارضه های پوستیشان را برطرف کنند یا اینکه می خواهند با لوازم آرایش آنها را بپوشانند. اما افراد کمی به سراغ علت اصلی بروز عارضه های پوستی می روند و روش های درمانی بنیادی را پیش می گیرند. بسیاری از عارضه های پوستی به دلیل عملکرد نادرست اندام های دیگر بدن می باشند. اگر هر کدام از اندام های بدن دچار اختلال در عملکرد شوند می توانند روی پوست اثر بکذارند و آن را دچار عارضه کنند، زیرا تمامی اندام های بدن در ارتباط با یکدیگر فعالیت می کنند و به هم مربوط هستند.

عواملی مانند تغذیه نا مناسب، تحرک نداشتن، اختلال هورمون ها، اختلال در سیستم ایمنی و اعصاب و درست کار نکردن کبد از این دست هستند.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با ارتباط بیماری های پوستی با کارکرد کبد به شما اطلاعاتی بدهیم.

کبد چرب چیست؟

کبد چرب یک بیماری شایع در میان مردم به ویژه ایرانیان است. ریشه اصلی این بیماری به رژیم غذایی نادرست بر میگردد. کبد در حالت طبیعی دارای چربی می باشد. اما اگر چربی کبد به بالای 5 تا 10 درصد برسد فرد دچار بیماری کبد چرب می شود. این بیماری بر روی سلامت عمومی بدن اثر می گذارد. یکی از اثرات این بیماری بروز عارضه هایی در پوست می باشد.

کبد

کبد دومین اندام بزرگ در بدن می باشد. کبد حکم تصفیه کننده و یا فیلتر را برای بدن دارد. به طوریکه تمام مواد غذایی و نوشیدنی ها را از خود رد می کند و ترکیبات مضر و سمی آنها را می گیرد. سپس این مواد مضر را به مواد کم خطر تبدیل کرده و وارد اندام های دیگر بدن می کند.

کبد به طور طبیعی خودش را بازسازی می کند و به ترمیم سلول هایش می پردازد. ولی اگر فاکتورهای مضری که وارد آن شده اند بسیار زیاد یا خیلی سمی باشند در کار کبد اختلال ایجاد می شود.

یکی از این اختلالات بروز بیماری کبد چرب می باشد. متأسفانه این بیماری علائم آشکاری ندارد که فقط مربوط به همین بیماری باشد. به همین دلیل اغلب این بیماری تا زمانی که بسیار پیش برود تشخیص داده نمی شود و اثرات منفی خود را بر بدن می گذارد.

علل چرب شدن کبد

همه افراد نام بیماری کبد چرب را شنیده اند. اما بسیاری از آنها نمی دانند که این بیماری دقیقا چیست و چرا کبد چرب می شود.

یکی از مهمترین علل چرب شدن کبد تغذیه نا مناسب می باشد. اگر فرد چربی های اشباع شده مانند روغن پالم مصرف کند اثرات مضری بر کبد برای او خواهد داشت. روغن پالم در برخی روغن های نباتی وجود دارد.

در این حالت این چربی های اشباع شروع به رسوب کردن در مویرگ های خونی کبد می کنند. مویرگ های خونی وظیفه خون رسانی به سلول های کبدی را دارند. اگر راه این سلولها مسدود شود سلول های کبدی به خوبی خون رسانی نمی شوند و دچار کمبود اکسیژن و مواد غذایی می گردند. در نهایت این سلول ها خواهد مرد و جای آنها با سلول های چربی پر خواهد شد. در این حالت کبد چرب شده است.

عوارض بیماری های کبدی بر روی پوست

کبد چرب انواع مختلفی دارد. این بیماری را به انواع نوع 1، نوع 2، نوع 3 و نوع 4 تقسیم کرده اند.

چربی کبد عوارض خود را در نشان می دهد و در سایر اندام ها اختلال ایجاد می کند. یکی از این اختلال ها ورم و باز شدن روزنه های پوستی می باشد.

ممکن است کبد دچار اختلال دیگری شود و نتواند به خوبی ماده بیلی روبین را دفع کند. در این حالت زردی پوست رخ می دهد.

یا اینکه محصولات صفراوی دفع نشوند و در کبد رسوب کنند. در این حالت پوست دچار خارش خواهد شد.

اگر کبد دچار بیماری شود در مجاری صفراوی انسداد به وجود می آید. در این صورت مواد و ترشحات صفراوی قادر به دفع شدن نیستند. بنابراین این مواد در داخل کیسه صفرا و مجاری صفراوی جمع می شوند و نهایتا به خون وارد می شوند. در این حالت پوست دچار عارضه زردی یا یرقان می شود.
یکی دیگر از بیماری های مزمن کبدی سیروز کبدی نام دارد. این بیماری نیز عارضه زردی پوست را به وجود می آورد. سیروز کبدی گاهی با بروز پیدا کردن لک های قهوه ای رنگ روی پوست همراه است.

البته لک های زیادی روی پوست پدید می آیند که منشأ های متفاوتی دارد و همه آنها را نباید به بیماری های کبدی نسبت داد. از این لک ها می توان به لک های بارداری، لک های پیری، کک و مک و لک های ناشی از ماندن طولانی مدت زیر آفتاب اشاره کرد.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو