payamgps.com

خواص جادویی انار برای پوست

خواص جادویی انار برای پوست

در این رابطه نیز خبوانید:

پاکسازی پوست با استفاده از جلبک دریایی یا روش تالگو

روش های کلاژن سازی

اهمیت مراقبت از پوست

پوست گسترده ترین اندام بدن است. پوست سرتاسر بدن را می پوشاند و بدن ما را در برابر عوامل آسیب رسان خارجی محافظت می کند. به همین دلیل خودش دچار آسیب می شود. پوست از بدن ما محافظت می کند و به همین دلیل بیشتر از سایر اندام های بدن آسیب پذیر می باشد. به همین دلیل باید مراقبت از آن را بسیار جدی بگیریم. مراقبت از پوست مراحل مختلفی دارد. به طوریکه به رفتارهای زندگی ما نیز باز می گردد.

برخی افراد فکر می کنند که با انجام جراحی ها و یا مصرف داروها می توانند خیالشان را بابت مراقبت از پوستشان راحت کنند. اما شیوه زندگی فرد مهمترین عاملی است که بر سلامت پوست اثر می گذارد. شیوه زندگی ما شامل میزان خواب ما، میزان استرس های ما، نوع محیط کار و زندگی ما و نوع غذایی است که می خوریم.

داشتن رژیم غذایی مناسب برای مراقبت از پوست

رژیم غذایی از مهمترین عواملی است که بر سلامت پوست اثر می گذارد. با داشتن یک رژیم غذایی مناسب می توانیم به خوبی از پوستمان محافظت کنیم. زیرا اگر پوست تمامی مواد مغذی مورد نیاز خود را داشته باشد می تواند به خوبی خودش را ترمیم کند. بنابراین تغذیه مناسب عاملی است که باید به آن بسیار اهمیت بدهیم.

در ادامه یکی از مهمترین مواد غذایی که برای سلامت پوست و سلامت عمومی بدن مفید می باشد را به شما معرفی می کنیم.

انار

انار میوه ایست که خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد. انار به خوبی می توان خود را تصفیه کند. علاوه بر دانه های ریز انار پوست انار ریز منبع بسیاری از مواد مغذی برای بدن است. می توانیم پوست انار را خشک و پودر کرده و مورد استفاده قرار دهیم.

اهمیت انار آنقدر زیاد است که امروزه بسیاری از مواد بهداشتی درمانی مانند شامپوها و کرم ها از این میوه استفاده کرده اند. عصاره انار را می توانید در طیف گسترده ای از محصولات بهداشتی بیابید.

طی تحقیقات انجام شده بر روی انار دانشمندان دریافته اند که این میوه برای سلامت پوست بسیار مفید می باشد. هم با خوردن این میوه می توانیدبه صورت درونی پوستتان را تغذیه کنید و هم با تهیه ماسک های انار و استفاده موضعی از آن می توانید از خواص انار بهره ببرید. در ادامه فواید انار برای پوست را به شما توضیح می دهیم.

انار باعث به تعویق انداختن پیری پوست می شود

میوه انار ویژگی ضد پیری دارد. انار می تواند به جوانسازی پوست بپردازد و خود ترمیمی را در پوست تحریک کند. همچنین روغن هسته انار دارای خواص ضد پیری می باشد. به همین دلیل از این ماده در بسیاری از کرم های بهداشتی درمانی استفاده می شود. انار می تواند لایه بیرونی پوست یا اپیدرم را تقویت کند و چین و چروک های پوست را کاهش دهد. همچنین با استفاده از ماسک های انار روی پوست می توانید بروز چین و چروک ها را به تعویق بیندازید.

انار پوست را نرم می کند و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می کند

کلاژن پروتئین ساختاری موجود در پوست است که باعث می شود پوست حالت کشسانی داشته باشد و چروک نیفتد. انار حاوی ماده است که موجب محافظت از کلاژن شده و بدین ترتیب باعث می شود تا پوست دچار چین و چروک نشود. انار همچنین باعث عملکرد بهتر فیبروبلاست ها شده و می تواند پوست را نرم و لطیف کند.

با انار آکنه را از بین ببرید

یکی از مهمترین دلایل برزو آکنه یا جوش در صورت یا بدن نا هماهنگی در کارکرد هورمون ها و عدم توازن در میزان آنهاست. انار حاوی ویتامین C می باشد که کمک می کند تا سبوم یا همان چربی ضروری پوست کنترل شود. همچنین گردش خون و هضم غذا را بهبود می بخشد.

برای از بین بردن آکنه صورت می توانید از انار به صورت موضعی استفاده کنید.

همچنین می توانید هسته انار را بکوبید تا به حالت خمیری در بیاید، سپس آن را به صورتتان بمالید. این ماده باعث جوان شدن و سفت شدن پوستتان می شود.

 

با انار پوستتان را پاکسازی کنید

 

روغن هسته انار به خوبی به لایه های زیرن پوست نفوذ می کند و می تواند تمامی لایه های آن را آبرسانی و تغذیه کنید. بنابراین می توانید پوستی لطیف و شاداب داشته باشید.

انار حاوی ماده ای به نام پانتونیتیک اسید می باشد. این ماده کمک می کند تا باکتری ها از پوست دور شوند و پوست دچار آکنه نشود. همچنین باعث مرطوب نگه داشتن پوست نیز می شود.

انار به پاکسازی پوست کمک می کند. برای پاکسازی پوستتان می توانید از ماسک های انار استفاده کنید و یا اینکه یک پنبه را به آب انار آغشته کنید و به پوستتان بمالید. با این کار هم پوستتان را از آکنه نجات می دهید و هم آن را سفت و خوش فرم می کنید. انار همچنین می تواند مانند یک تونر عمل کند و pH پوست را متعادل کند.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو