payamgps.com

چرا پوست دور چشم زودتر آسیب می بیند؟

چرا پوست دور چشم زودتر آسیب می بیند؟

مقاله های مرتبط:

ژل دور چشم لومینس 

میکروکرم ایجلس، معجزه ای برای برطرف کردن پف یا کیسه های زیر چشم

با بالا رفتن سن چین و چروک ها در پوست پدیدار می شوند. این چین و چروک ها در تمام صورت گسترده می شوند. در ناحیه پیشانی چین های افقی و عمودی پدیدار می شوند. در قسمت لب های خطوط عمیق لب و خطوط بالای لب پدید می آیند. در قسمت گونه ها نیز چروک های ریزی پدید می آیند. اما از مهمترین چروک ها می توان چروک های پنجه کلاغی را نام برد. این چروک ها در گوشه چشم بیرونی پدید می آیند و بسیار شایع هستند. به دلیل آسیب پدیز بودن بیشتر پوست ناحیه چشم این چروک ها در اطراف چشم بیشتر پدید می آیند.

راه های زیادی برای برطرف کردن این چروک ها وجود دارد. یکی از مهمترین این راه ها استفاده از کرم های ضد چروک است. البته بهتر است پیش از پدیدار شدن چین و چروک ها برای جلوگیری از بروز آنها از این کرمها استفاده کرد. البته این کرم ها پس از بروز چین و چروک ها نیز اثر دارند اما زمان بیشتری نیاز دارند تا چروک ها را ترمیم کنند. در ادامه در رابطه با دلایل آسیب پذیر بودن پوست دور چشم به شما اطلاعاتی می دهیم.

آسیب پذیر بودن پوست دور چشم

پوست دور چشم بسیار نازک است. همچنین حالتی شکننده دارد. همچنین اثرات خستگی و تنش های روانی به زودی روی پوست ناحیه چشم بروز می کند. آثار آنها ممکن است به صورت دایره های کوچک سیاه روی پوست دور چشم پدیدار شود.

یکی دیگر از دلایل چین خوردن زیاد و آسیب پذیر بودن پوست دور چشم پلک زدن زیاد است. ما روزانه حدود 10 هزار بار پلک می زنیم. در هر پلک زدن پوست دور چشم ها به طور مستقیم جمع شده و به آن آسیب می رسد.

در قسمت پلک حدود 22 ماهیچه وجود دارد. چهارده تا از این ماهیچه ها هر 10 ثانیه یک بار فعال می شوند برای اینکه به قرنیه به طور مرتب آبرسانی کنند. پوست دور چشم تحرک بیشتری دارد بنابراین از پوست قسمت های دیگر صورت نازکتر است. پوست دور چشم 3 تا 5 برابر نازکتر است پوست سایر قسمتهای صورت می باشد.

علاوه بر این پوست این ناحیه دارای کلاژن و الاستین بسیار کم و همچنین بدون چربی است. به همین دلیل بیشتر احتمال خشک شدن دارد. در این صورت خط و خطوط پوست این ناحیه پدید می آیند.

در پوست این ناحیه همچنین دایره های کوچک و کیسه های کوچک زیر چشمی پدیدار می شوند.

به دلیل نازک بودن پوست دور چشم هر گونه کندی در روند خون رسانی به طور واضح دیده می شود.

به علاوه جریان طبیعی خون رسانی در قسمت های اطراف چشم به صورت طبیعی کند است. همچنین با بالا رفتن سن و خسته بودن بدن جریان خون کندتر نیز می شود.

قسمت های حفره ای دور پلک پایین غالبا مستعد تیره شدن هستند و دایره های سیاهی روی آنها به وجود می آیند.

 

اثر گذر زمان و عوامل محیطی بر پوست ناحیه دور چشم

 

پوست دور چشم به مرور زمان نازکتر شده و می افتد. همچنین دایره های سیاه پررنگتر می شوند و قطر بیشتری پیدا می کنند.

رنگ سیاه و آبی دایره های ریز دور چشمی ناشی از میکرودربیسهایی است که در عروق شریعه راکد مانده اند.

کم خوابی و یا استرس باعث می شود که حلقه های سیاه پررنگتر شوند. مصرف الکل، کشیدن تنباکو هم باعث بدتر شدن این حلقه ها می شوند.

با بالا رفتن سن جریان خون ناحیه زیر چشم ها ضعیف می شود و کیسه های زیر چشمی ورم می کنند که آنها را تحت عنوان پف زیر چشم می دانیم.

خستگی بدن نیز باعث افزایش ورم کیسه های زیر چشم می شود.

نیاز به تقویت و آبرسانی پوست دور چشم

به دلیل آسیب پذیر بودن پوست دور چشم، این ناحیه نیاز به مراقبت بیشتری دارد. این ناحیه کوچک نیازند آب رسانی بالا و مداوم است. همچنین باید با روش های ویژه ای جریان خون این ناحیه را تحریک کرد.

برای از بین بردن دایره های سیاه تنها استفاده از کرم روز کفایت نمی کند. بدین منظور باید از سایر محصولات مراقبت از چشم استفاده کنید. یکی از مهمترین این محصولات کرم های دور چشم می باشند. کرم های دور چشم دارای ترکیبات تقویت کننده مانند ویتامین ها، آنزیم ها، پپتید ها و اسیدهای چرب ضروری برای بدن می باشند. به همین دلیل این ناحیه را تقویت می کنند و باعث می شوند تا جریان خون به صورت طبیعی نگه داشته شود.

همچنین کرم های دور چشم به آبرسانی پوست دور چشم کمک می کنند و مانع از دهیدراته شدن آن می شوند.

کرم های دور چشم دارای ترکیباتی هستند که روند رشد و ترمیم سلول های پوست را سرعت می بخشند و باعث می شوند تا سلول ها زودتر تقسیم شده و رشد پیدا کنند. بنابراین سلول های پیر و مرده زودتر از روی پوست زدوده می شوند و پوست دور چشم جوانتر خواهد شد.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو