payamgps.com

انواع چروک های صورت

انواع چروک های صورت

در این رابطه نیز بخوانید:

کرم ضد چروک اینستنتلی ایجلس

مقایسه دو محصول جوانساز، میکروکرم ایجلس و سرم جوانسازی لومینس

چین و چروک های صورت با افزایش سن کم کم پدیدار می شوند. چین و چروک ها اگر زیاد شوند می توانند تمام صورت را در بر بگیرند. چروک ها در ابتدا خطوط ظریفی هستند که بعد ها عمقی می شوند. اما نوع چین و چروک در نواحی مختلف صورت تفاوت دارد. بنابراین نوع درمان آنها نیز با هم متفاوت است. به طور مثال ناحیه دور چشم آنقدر تفاوت دارد که کرم های مخصوص خودش را دارد. بنابراین برای درمان همه انواع چین و چروک ها بهتر است که به خوبی آنها را بشناسیم. در این مقاله در رابطه با انواع مختلف چین و چروک صورت به شما اطلاعاتی می دهیم.

چروک های ابراز احساسات

( Expression wrinkles )

این چروک ها انواع مشخصی دارند. خطوطی مانند خط لبخند، خط اخم و یا خط خنده از این دست هستند. این چروک ها معمولا عمیق هستند و به چشم می آیند. محل این چروک ها در نواحی دور دهان، میان ابروها و نواحی بیرونی چشم ها می باشد.

این چروک ها زمانی پدید می آیند که یک حالت خاص مدام تکرار شوند. برخی افراد فکر می کنند که باید برای جلوگیری از این چروک ها لبخند و یا اخم خود را کنترل کنند. اما فرد نمی توانند تمام وقت این کار را انجام دهد و برای او آزار دهنده می باشد. بنابراین می توانید از محصولات بهداشتی درمانی که تولید کلاژن را بالا می برند استفاده کنید تا چروک ها عمیق نشوند.

چروک های الاستیک یا کشیدگی

 ( Elastic wrinkles )

چروک های الاستیک یا کشیدگی خط و خطوط ریزی هستند که معمولا روی نواحی بالای لب ها، روی گونه ها و روی گردن پدید می آیند. این چروک ها معمولا کم عمق هستند و نسبت به چروک های ابراز احساسات ناحیه وسیعتری را در بر می گیرند.

پرتوهای فرابنفش نور خورشید می توانند به لایه های زیرین پوست نفوذ کنند و سلول های تولید کننده کلاژن و الاستین را نابود کنند. بنابراین خاصیت الاستیکی یا کشسانی پوست از بین می رود و چروک ها پدید می آیند. برای اجتناب از تشکیل این چروک ها باید حتما با محافظ های پوست مانند کرم های ضد آفتاب به زیر آفتاب بروید تا پوستتان دچار این نوع چروک ها نشود.

همچنین می توانید با استفاده از لیزر و یا روش های لایه برداری خط و خطوط کم عمق صورت را از بین ببرید.

چروک های فشردگی یا تراکمی

 ( Compression wrinkles )

وجود این چروک ها دیرتر از سایر انواع چروک یافته شد. این چروک ها روی نواحی صورت، سینه و گردن پدید می آیند. این چروک ها در تمام روز وجود ندارند و معمولا از صبح تا شب هنگام خواب پدیدار می شوند. بعضی از این چروک ها نیز در طول روز ناپدید می شوند. اما بعضی دیگر از آنها تا مدت ها وجود دارند.

دلیل اصلی پیدایش این چروک ها برخورد صورت به بالش در موقع خواب می باشد. به همین دلیل این چروک ها به چروک های خواب نیز شهرت دارند. برای اجتناب از بروز این چروک ها می توان به پشت خوابید و یا از بالش های ویژه استفاده کرد.
همچنین می توانید با استفاده از محصولات بهداشتی درمانی مناسب از بروز این چروک ها جلوگیری کنید.

چروک های گراویتی یا گرانشی

 ( Gravitation wrinkles )

این چروک ها به دلیل افتادن پوست به دلیل گرانش به وجود می آیند. این چروک ها را می توانید هر جای صورت مشاهده کنید.

این چروک ها به دلیل کم شدن میزان کلاژن و الاستین پدید می آیند. در این حالت لایه های پوست روی هم می افتند و پوست دچار چروک می شود. همچنین اگر پرتوهای فرابنفش خورشید به پوست بدون محافظ بتابند سلول های کلاژن ساز نابود می شوند و میزان کلاژن پوست کم می شود.

برای درمان این نوع از چروک ها می توان از جراحی های لیفتینگ صورت استفاده کرد. اما این جراحی ها عوارضی نیز دارند. همچنین دوره نقاهتشان طولانی است. برخی درمان ها نیز با استفاده از امواج رادیویی و یا صوتی انجام می شود. اما یکی از بهترین درمان ها برای برطرف کردن این نوع از چروک ها استفاده از ماسک های لیفتینگ می باشد. این ماسک ها کمک می کنند تا پوست خوش فرم شده و شل شدگی و افتادگی آن برطرف شود.

چروک های آتروفی

 ( Atrophy wrinkles )

این چروک ها شامل خطوط موازی با عمق زیاد روی پیشانی می باشند. این چروک ها موقع در هم کشیدن ابروها به وجود می آیند.

این چروک ها با از دست رفتن چربی ضروری پوست پدید می آیند. همچنین کاهش میزان کلاژن و الاستین نیز باعث پدید آمدن آنها می شود.

برای برطرف کردن این نوع از چروک ها توصیه می شود پوست به خوبی آبرسانی شود. برای این کار می توانید از ماسک های آبرسان استفاده کنید.

همچنین می توان چربی از دست رفته پوست را با استفاده از پدهای چربی و یا استفاده از فیلرها یا همان پر کننده ها برطرف کرد.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو