payamgps.com

انواع عناصر رشد مربوط به سلول های پوستی

انواع عناصر رشد مربوط به سلول های پوستی

در این رابطه نیز بخوانید:

ضرورت استفاده از لوسیون های بدن دارای فاکتورهای رشد

معرفی سرم جوانسازی پوست لومینس LUMINESCE cellular rejuvenation serum

سلول های بنیادی

در این مقاله قصد داریم در رابطه با عناصر یا فاکتورهای رشد به شما اطلاعاتی بدهیم. اما برای فهمیدن آن بهتر است ابتدا در رابطه با سلول های بنیادی بدانیم.

احتمالا همه افراد در رابطه با سلول های بنیادی شنیده اند. سلول های بنیادی درواقع سلول هایی هستند که در تمام انسان ها وجود دارند و هنوز به طور کامل تخصص یافته نشده اند.

برخی از سلول های بنیادی مربوط به بافت خودشان هستند. یعنی سلول های بنیادی ای که فقط می توانند به بافت قلب، ماهیچه، مغز یا غیره تبدیل شوند.

اما دسته دیگری از سلول های بنیادی وجود دارند که سلول های بنیادی جنینی نام دارند. این سلول ها توانایی تبدیل شدن به هر نوع سلولی را دارند.

 

عناصر یا فاکتورهای رشد

عناصر رشد مولکول های پروتئینی یا استروئیدی هستند که به وسیله سلول های بنیادی تولید شده و به بیرون ترشح می شوند. عناصر رشد در اصل وظیفه انتقال پیام میان سلول ها را بر عهده دارند. بنابراین زمانی که به پوست وارد شوند به سلول ها کمک می کنند تا ارتباط سریعتری با یکدیگر داشته باشند. به همین دلیل سلول ها زودتر می توانند رشد کرده و تقسیم شوند و عملیات ترمیم و جوانسازی پوست را انجام دهند.

امروزه می توانید در محصولات بهداشتی پیشرفته این عناصر رشد را بیابید. به همین دلیل اثر این محصولات بسیار چشمگیر می باشد.

انواع عناصر رشد مربوط به پوست

عناصر رشد زیادی در رشد و ترمیم پوست دخالت دارند. به طور مثال عنصر رشد انتقال دهنده ی  بتا (TGF-B)  طی چندین مرحله واکنش پیچیده که در آن تشکیل کمپلکس داده و از کمپلکس آزاد می شود سیگنالی را ارسال می کند که تولید و آزاد سازی کلاژن در پوست را را تحریک می کند.

عنصر رشد کراتینوسایت (KGF) سیگنالی را برای تحریک کردن رشد سلول های مخاطی می فرستد و بدین ترتیب به محافظت از بدن کمک می کند.

همچنین اینترلوکین  (IL6-IL-7,IL-8)عنصر رشد دیگری می باشد که سیگنالی برای کم کردن التهابات آزاد می کند. بدین ترتیب عارضه های التهابی پوستی مانند اگزما و سایر عارضه به سرعت بهبود می یابند.

زمانی که همه عناصر رشد با هم در پوست حضور داشته باشند یک اثر سینرجیسم یا افزاینده دارند. این عناصر به طور هماهنگ با هم کار می کنند و اثر یکدیگر را شدت می بخشند. بنابراین امروزه تحقیقات زیادی بر روی استفاده از عناصر رشد برای ترمیم پوست، جا به جایی و یا تولید کردن سلول های پوستی در حال انجام شدن است.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو