payamgps.com

خواص گوجه فرنگی برای سلامت پوست

خواص گوجه فرنگی برای سلامت پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

بهترین ماسک ها برای جوانسازی پوست

ماسک لیفت لومینس LUMINESCE ultimate lifting masque

گوجه فرنگی دارای ترکیباتی است که آن را به یک ماده غذایی مهم برای سلامت و جوانی پوست تبدیل کرده اند. به خاطر همین خواص مطلوب است که بسیاری از ماسک های جوانسازی پوست با گوجه فرنگی تهیه شده اند. در ادامه شما را بیشتر با خواص مؤثر گوجه فرنگی برای پوست آشنا می کنیم.

 

خواص گوجه فرنگی برای پوست

گوجه فرنگی منبعی بسیار غنی از ویتامین C می باشد. این ویتامین برای جوانسازی و ترمیم سلول های پوستی ضرورت دارد. گوجه فرنگی همچنین دارای پتاسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین A و ویتامین E می باشد.

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد. بدین ترتیب می تواند با اثرات مخرب رادیکال های آزاد مبارزه کند. رادیکال های آزاد ترکیباتی هستند که کمبود الکترون دارند و الکترون مورد نیاز خودشان را از سلول ها و یا ترکیبات مورد نیاز بدن می گیرند. بدین ترتیب آنها را تخریب می کنند. آنتی اکسیدان ها می توانند الکترون مورد نیاز رادیکال های آزاد را به آنها بدهند و اثرات تخریبی آنها را کم کنند. بنابراین مصرف گوجه فرنگی باعث می شود تا رادیکال های آزاد نتوانند به پوست صدمه بزنند.

با توجه به خواص متفاوت گوجه فرنگی برای پوست ماسک های متفاوتی نیز از آن با هدف های مختلف تولید شده است. در ادامه چندین نوع ماسک مختلف تهیه شده با گوجه فرنگی را به شما معرفی می کنیم.

 

ماسک گوجه فرنگی برای درخشان کردن پوست

برای تهیه این ماسک می توانید گوجه فرنگی رنده شده را با آبلیمو مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و پس از آن با شوینده ملایم مخصوص پوست بشویید. اگر پیش از استفاده از این ماسک نیز پوستتان تمییز باشد اثر ماسک بیشتر خواهد شد.

پس از استفاده از این ماسک می توانید پوستتان را با روغن های طبیعی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل آبرسانی کنید.

ماسک گوجه فرنگی برای برطرف کردن لک های پوستی

لک های پوستی به شیوه های مختلفی خود را نشان می دهند. برخی از این لک ها کک و مک بوده، برخی دیگر مربوط به دوران بارداری هستند، برخی دیگر از لک ها مربوط به دوران نوجوانی و بلوغ می باشند. اما یکی از رایج ترین نوع لک ها لک های ناشی از ماندن بدون محافظ پوست زیر آفتاب می باشد.

گوجه فرنگی دارای ترکیباتی است که به شما کمک می کند یک لایه برداری خفیف از پوستتان انجام دهید و تمامی انواع لک ها را به هر دلیلی که پدید آمده باشند از بین ببرید.

برای استفاده از گوجه فرنگی بدین منظور می توانید گوجه فرنگی را حلقه حلقه کرده و آن را به طور مستقیم روی پوستتان قرار دهید. برای اثر گذاری آن به زمان بیشتری نیاز دارید. بهتر است نیم ساعت صبر کنید و سپس پوستتان را با شوینده مناسب بشویید.

برای نتیجه گرفتن از این ماسک آن را روزی دو بار تا رسیدن به رنگ دلخواه ادامه دهید.

ماسک گوجه فرنگی برای برطرف کردن آکنه

 

افراد دارای آکنه معمولا از وجود چنین عارضه ای روی پوستشان ناراحت بوده و می خواهند آن را با دستکاری زودتر برطرف کنند. اما این کار درستی نیست و جوش ها به هیچ عنوان نباید دستکاری شوند.

برای استفاده از گوجه فرنگی برای رفع جوش ها توصیه می شود ابتدا یک عدد خیار را آب گرفته و آن را روی پوستتان بمالید. سپس برش های گوجه فرنگی را روی پوستتان قرار داده و آنها را به مدت 5 دقیقه روی پوستتان مالش دهید. پس از آن پوستتان را با آب ولرم و شوینده مخصوص پوست بشویید. برای نتیجه دیدن از این ماسک بهتر است این کار را روزی 2 تا 3 بار انجام دهید.

ماسک گوجه فرنگی برای جوانسازی پوست

چین و چروک ها با بالا رفتن سن کم کم خودشان را نشان می دهند. چروک های صورت معمولا آزار دهنده بوده و بر روحیه افراد اثر می گذارند. با افزایش سن همچنین پوست شل و افتاده می شود و حالت خوش فرم خودش را از دست می دهد.

بسیاری از افراد تلاش می کنند تا این چین و چروک ها را از پوستشان بردارند و پوستشان را جوانسازی کنند.

یکی از مهمترین دلایل بروز چروک های پوست تخریب کلاژن است که یکی از عمده ترین دلایل آن تخریب به وسیله رادیکال های آزاد می باشد. گوجه فرنگی با آنتی اکسیدان هایی که دارد می تواند از تخریب کلاژن و الاستین جلوگیری کند و حالت ارتجاعی پوست را به آن بازگرداند. بنابراین پوست ترمیم خواهد شد.

برای استفاده از گوجه فرنگی به عنوان جوانساز پوست بهتر است ابتدا قدری جعفری تازه را آب بگیرید و آن را روی صورتتان بمالید. تا 5 دقیقه پوستتان را با آب جعفری ماساژ دهید. سپس همین کار را با آب گوجه فرنگی انجام دهید. بهتر است این کار را تا 30 دقیقه انجام دهید. با این کار هم لایه برداری انجام می شود تا سلول ها بهتر بتوانند رشد کنند و هم کلاژن بازسازی می شود. بنابراین روی پوست عملیات جوانسازی انجام خواهد شد.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو