payamgps.com

روش های خانگی برای برطرف کردن تیرگی پوست

روش های خانگی برای برطرف کردن تیرگی پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

تهیه کرم ضد چروک خانگی

ژل روشن کننده ی لومینس

تیرگی پوست به دلایل زیادی ممکن است اتفاق بیفتد. یکی از مهمترین این دلایل بودن بدون محافظ پوست در معرض آفتاب می باشد. شاید از این مسئله تعجب کنید. اما این اتفاق دلیل معقولی دارد.

پوست به طور طبیعی از خودش در برابر آفتاب محافظت می کند. پوست این کار را به کمک ملانین انجام می دهد. ملانین رنگدانه ایست که از سلول هایی موجود در پوست تولید می شود و از پوست در برابر اشعه های پر نفوذ آفتاب محافظت می کند. ملانین پس از تولید شدن و انجام دادن وظیفه اش در پوست جمع می شود و پوست را دچار تیرگی می کند.

البته تیرگی پوست به دلایل دیگری مانند دلایل ژنتیکی و استفاده از برخی داروها به ویژه داروهای ژنتیکی نیز پدید می آید.

این تیرگی ها در پوست به هر دلیلی که پدید آمده باشند آزار دهنده هستند و افراد به دنبال برطرف کردن آنها می باشند.

راه های برطرف کردن تیرگی های پوست

 

راه حل های زیادی برای برطرف کردن تیرگی های پوست وجود دارند. راه حل هایی که بعضا نیازمند صرف هزینه هایی زیادی هستند و یا عوارضی را با خود در پیش دارند.

اما ما در این مقاله درباره درمان های خانگی که ارزان و در دسترس هستند به شما توضیح می دهیم. البته این نکته را بدانید که اگر عامل به وجود آورنده تیرگی های پوست را از بین نبرید باز هم ممکن است این تیرگی ها پس از درمان تشدید شوند. بنابراین پیش از استفاده از راه حلی برای از بین بردن ظاهری تیرگی ها به دنبال روش های درمانی بنیادی نیز باشید.

 

استفاده از لیموترش

لیموترش خواص بسیاری برای پوست دارد. یکی از مهمترین دلایل این خواص داشتن ویتامین C می باشد. این ویتامین به لایه برداری پوست کمک می کند. یعنی باعث می شود تا لایه های رویی که شامل سلول های مرده می باشند زدوده شوند و سلول های تازه و جوان پوست خود را نشان دهند. بدین ترتیب پوست روشن و شفاف می شود.

برای استفاده از لیموترش می توانید از آن به طور مستقیم روی پوستتان استفاده کنید. بدین ترتیب که آن را از وسط دو نیم کرده و روی آن کمی شکر بپاشید. سپس لیموترش را روی پوستتان بکشید. بهتر است برای اینکه از خشک شده پوستتان جلوگیری کنید پس استفاده از لیموترش از آبرسان ها استفاده کنید.

 

استفاده از ماست

در ماست ماده ای به نام اسید لاکتیک وجود دارد. این ماده به طور طبیعی خاصیت سفید کنندگی دارد و به پوست کمک می کند تا تیرگی های آن از بین بروند. همچنین ماست دارای انواع ویتامین ها و پروتئین ها می باشد که به ترمیم و جوانسازی پوست کمک زیادی می کنند. این مواد به نرمی و درخشندگی پوست کمک می کنند.

برای استفاده از ماست باید آن را روی پوستتان قرار دهید و پوستتان را با آن چند دقیقه مالش دهید. سپس بگذارید حدود ربع ساعت بماند و پس از آن پوستتان را بشویید. می توانید این کار را تا رسیدن به رنگ مطلوب انجام دهید.

اما دقت داشته باشید که حتما از ماست کم چرب استفاده کنید تا پوستتان دچار چربی بیش از حد و جوش نشود.

پوست پرتقال

شاید فکر کنید این ماده دور ریختنی باشد. اما پوست پرتقال می تواند تیرگی های پوست شما را برطرف کند. این ماده دارای ویتامین C زیادی می باشد. ویتامین C به روشن کرده پوست ناشی از هایپرپیگمنتاسیون کمک می کند. همچنین پوست پرتقال دارای اسید سیتریک می باشد که به لایه برداری پوست کمک می کند. می توانید برای استفاده از پوست پرتقال آن را پودر کرده و سپس با شیر مخلوط کنید. سپس خمیر حاصل را به پوستتان بمالید و با آن پوستتان را به آرامی مالش دهید. سپس پوستتان را با شوینده مناسب پوست شستشو دهید.

 استفاده از زردچوبه

زردچوبه برای از بین بردن تیرگی های پوست بسیار عالی عمل می کند. این ماده غذایی دارای کورکومین است. این ماده آنتی اکسیدانی قوی می باشد و می تواند ملانین جمع شده در پوست را کم کند.

برای استفاده از زردچوبه می توانید آن را با کمی شیر سرد مخلوط کنید تا خمیری شل بدست آورید. سپس آن را روی پوستتان بمالید و اجازه دهید ربع ساعت بماند. سپس پوستتان را با شوینده مناسب بشویید.

 

استفاده از برنج

برنج دارای ماده ای طبیعی است که به صورت ضد آفتاب عمل می کند و مانع از آسیب دیدن پوست به وسیله آفتاب می شود. بنابراین از تیره شدن پوست جلوگیری می کند.

برای استفاده از برنج می توانید آن را آسیاب کنید تا پودر شود. سپس پودر حاصل را با شیر مخلوط کرده و آن را هم بزنید تا خمیر شود. می توانید به خمیر بدست آمده قدری زردچوبه نیز اضافه کنید. سپس خمیر حاصل را روی پوستتان بمالید و با آن پوستتان را چند دقیقه مالش دهید. پس از آن پوستتان را با شوینده مناسب بشویید.

می توانید این کار را یک روز در میان انجام دهید تا پوستتان روشن بماند.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو