payamgps.com

نکاتی برای داشتن پوست صاف

نکاتی برای داشتن پوست صاف

در این رابطه نیز بخوانید:

راه های داشتن پوست شفاف

تأثیر ژل روشن کننده ی لومینس بر رنگدانه ها

داشتن پوستی صاف و شفاف و عاری از هر گونه نقص آرزوی هر کسی است. هر فردی با داشتن پوستی جوان و سالم ظاهری خوب خواهد داشت و در جمع های عمومی با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر خواهد شد.

اما برخی عوامل وجود دارند که پوست را نازیبا می کنند. همانطور که می بینید کودکی که به دنیا می آید پوستی زیبا و عاری از هر گونه عیبی دارد. اما به مرور زمان پوست دچار ایراد می شود. این عیوب پوستی معمولا پس از بلوغ خود را نشان می دهند.

عوامل آسیب رسان به پوست

از مهمترین عوامل آسیب رسان به پوست می توان به داشتن مشکلات هورمونی اشاره کرد. مشکلاتی که بسیاری از نوجوانان با رفتن به سن بلوغ درگیر آن می شوند و تا زمان تنظیم شدن هورمون هایشان دچار جوش می شوند و این باعث می شود تا پوستشان ناصاف شود.

یکی دیگر از مهمترین دلایل ناصاف شدن پوست ماندن بدون محافظت پوستی زیر آفتاب شدید می باشد. نور خورشید دارای اشعه های پر انرژی و پر نفوذ به نام UV می باشد که به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و به سلول های کلاژن ساز پوستی آسیب می رسانند. به همین دلیل پوست دچار لک های بزرگ و کوچک شده و روشنی و زیبایی خودش را از دست می دهد.

رادیکال های آزاد نیز بر زیبایی و شفافیت پوست اثر می گذارند. این ترکیبات بسیار مخرب هستند و سلول های پوستی و ترکیبات مهم موجود در پوست را از کار می اندازند.

اولین راه حل برای داشتن پوست سالم و شفاف این است که موارد بنیادین را رعایت کنید و اگر بیماری یا اختلالات هورمونی دارید درصدد درمان آنها بر بیایید تا همواره دچار عارضه های پوستی نباشید. اما زمانی که دچار عارضه ای شدید می توانید از راه حل های زیر استفاده کنید تا آثار عارضه های پوستی را از پوستتان برطرف کرده و پوستی صاف و شفاف داشته باشید.

نکاتی برای داشتن پوست صاف

این نکات بسیار ساده و در دسترس بوده و نیاز به هزینه زیادی ندارند. این راه حل ها را هم خانم ها و هم آقایان در تمام سنین بزرگسالی می توانند انجام دهند.

به غنی بودن رژیم غذاییتان توجه کنید

رژیم غذایی از مهمترین مواردی است که به داشتن پوستی صاف و زیبا کمک بسیاری می کند. رژیم غذایی سرشار از ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E باعث می شود تا پوستتان به خوبی بتواند به ترمیم و بازسازی خودش بپردازد.

به طور مثال روزانه هویج زیادی مصرف کنید. همچنین غذاهای دریایی که دارای اسیدهای چرب ضروری برای بدن هستند را فراموش نکنید. خوردن میزان زیادی از میوه و سبزیجات نیز به شما کمک زیادی می کند. همچنین آب فراوان بنوشید تا پوستتان دچار خشکی نشود. بهترین میزان آب روزانه 8 لیوان می باشد.

پوستتان را همواره تمییز نگه دارید اما آن را زیاد نشویید

پوست در طول روز دچار آلودگی های زیادی می شود. به ویژه امروزه که شهرها دچار آلودگی هوا هستند و این آلودگی ها روی پوست می نشینند. بنابراین زمانی که از خانه بیرون می روید چه ضد آفتاب و مواد آرایشی استفاده می کنید و چه از آنها استفاده نمی کنید ضروری است که در پایان روز صورتتان را با آب و شوینده ملایم بشویید. شوینده باید ویژه صورت باشد و از صابون ها استفاده نکنید.

همچنین بیش از روزی یک بار پوستتان را نشویید تا چربی های ضروری آن را از بین نبرید.

رختخواب خود را پاکیزه نگه دارید

روبالشی باید هفته ای یکبار شسته شود. زیرا از پوست ما مدام سلول های مرده و مواد زاید روی بالش میریزند و به آن می چسبند. بنابراین بهتر است که آن را پاکیزه نگه داریم تا دوباره این مواد به پوستمان منتقل نشوند.

پوستتان را لایه برداری کنید

لایه برداری به شما کمک می کند تا سلول های مرده و مواد زائد از پوستتان برداشته شوند و پوستتان بتواند به راحتی نفس بکشد. بنابراین پوستتان به سرعت می تواند به ترمیم و بازسازی خودش بپردازد و جای زخم ها یا همان اسکارها به سرعت از بین می روند. اما توجه داشته باشید که زمان و نوع لایه برداری را با توجه به نوع پوستتان باید انتخاب کنید. پس در این رابطه با پزشکتان مشورت کنید.

از ماسک های خانگی استفاده کنید

ماسک های خانگی کمک بسیاری به شما می کنند. بسیاری از روغن های طبیعی و میوه ها دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی و دیگر مواد مورد نیاز برای سلامت پوست می باشند. بنابراین می توانید با استفاده از این مواد برای خودتان ماسک های طبیعی تهیه کرده و از آنها استفاده کنید. این ماسک ها کم هزینه بوده و در دسترس هستند. اما برای نتیجه گرفتن از آنها باید صبور باشید.

ماسک های خانگی زیادی با اهداف متنوعی مانند لایه برداری، آبرسانی، روشن کننده و غیره قابل تهیه می باشند.

به طور مثال می توانید از گوجه، خیار، سیب زمینی و ماست برای صاف کردن پوستتان استفاده کنید.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو