payamgps.com

جوانسازی پوست با کراتین درمانی

دلایل بروز ترک های پوستی و درمان آنها

در این رابطه نیز بخوانید:

لوسیون بدن (بادی رینوال) لومینس

لوسيون بادي رينيوال لومینس و درمان سلولیت

نوزادی که تازه متولد می شود پوستی صاف و بی نقص دارد. اما به مرور زمان عارضه هایی در پوست پدید می آید. اما با بالا رفتن سن عارضه های پوستی کم کم خود را بروز می دهند. بسیاری از این عارضه ها پس از 30 سالگی خود را نشان می دهند. عارضه هایی مانند چین و چروک، لک های کوچک و بزرگ رنگی و پف یا کیسه های زیر چشم از این دست هستند. اما برخی عارضه ها زودتر در پوست پدید می شوند. عارضه هایی مانند آکنه و ترک های پوستی از این نوع هستند. این عارضه ها ممکن است در بلوغ پدید بیایند و در این سن حساس روی روحیه افراد اثر بگذارند. زیرا این عارضه ها پوست را نازیبا می کنند و از جذابیت آن می کاهند.

در این مقاله قصد داریم با شما در رابطه با دلایل پدید آمدن ترک های پوستی صحبت کنیم.

ترک های پوستی

زمانی که ترک های پوستی پدید می آیند بسیار پررنگ بوده و یا برجسته هستند. بنابراین خیلی به چشم می آیند. اما با گذشت زمان عمق ترک ها کمتر شده و کمرنگ می شوند. اما این ترک ها به طور کامل ناپدید نشده و همواره ردی از آنها بر پوست می ماند.

این ترک ها در ابتدا حتی رنگی نیز هستند. به طول مثال ممکن است به رنگ صورتی و یا بنفش باشند. این ترک ها معمولا در نواحی شکم، ران، بازو، پستان، پشت زانو و باسن پدید می آیند.

ترک های پوستی در هر جایی از بدن ممکن است پدید آیند اما معمولا در نواحی که چربی بیشتری ذخیره می شود بیشتر تشکیل می شوند.

 

 ترک های پوستی بیشتر در چه کسانی پدید می آیند؟

 

افراد چاق

افرادی که به سرعت چاق می شوند و به ویژه افرادی که در دوران بلوغ رشد سریع جسمی دارند با احتمال بیشتری دچار این ترک ها می شوند.

افراد دارای بیماری و یا مصرف کننده دارو

افراد مبتلا به بیماری های غدد درون ریز مثل پرکاری غده فوق کلیوی و سندرم کوشینگ. همچنین افرادی که به مدت طولانی داروهای حاوی کورتون استفاده می کنند.

خانم های باردار

سن اولین حاملگی تأثیر زیادی در بروز ترک های پوستی دارد. به طور مثال افرادی که برای اولین بار در سنین میان 16 تا 20 سالگی باردار می شوند بیشتر به این ترک ها دچار می شوند. اما این ترک ها در خانم هایی که اولین بارداری آنها پس از سن 35 سالگی اتفاق می افتد کمتر است. این ترک ها معمولا پس از ماه چهارم بارداری پدید می آیند. حتی ممکن است این ترک ها پس از زایمان پدید بیایند. حتی در برخی افراد بارداری اول بدون پدید آمدن ترک بوده و در بارداری های بعدی فرد دچار ترک پوستی شده است.

در خانم های باردار ترک های پوستی بیشتر روی ران ها، شکم، سینه ها و باسن دیده می شوند. این خطوط پس از گذشت مدتی از زایمان کمرنگ می شوند اما اگر درمان نشوند تا آخر عمر باقی خواهند ماند.

دوران بلوغ

با شروع شدن بلوغ جنسی، در بدن هورمون های جنسی افزایش پیدا می کنند. به همین واسطه در پسرها در صورت موها رشد می کنند. همچنین در ناحیه زیربغل و اندام تناسلی نیز موها رشد می کنند. همچنین صدا بم می شود. در دخترها نیز سینه ها و باسن بزرگ می شوند . عادت ماهیانه شروع می شود.

با رخ دادن این تغییرات جثه افراد به سرعت رشد می کند. این رشد هیکل در دخترها سریعتر است. به همین دلیل پوست نمی تواند به سرعت خود را با رشد جثه سازگاری دهد و در نتیجه پوست تحت کشش زیادی قرار می گیرد و دچار ترک می شود.

این ترک ها در پسرها در نواحی بالای باسن و ران بیشتر رخ می دهند. همچنین در دخترها بیشتر در نواحی باسن، سینه و ران پدید می آیند.

 

وراثت

عوامل ژنتیکی نیز در پیدایش این ترک ها اثر دارند. به طور مثال در نژادهای قفقازی ترک های پوستی بیشتر رخ می دهند.

 

درمان ترک های پوستی

 

این ترک ها معمولا به طور کامل درمان نمی شوند. اما اگر درمان ها در مراحل اولیه ای که ترک تشکیل شده است یعنی در زمانی که دارای رنگ بنفش و یا صورتی هستند انجام شود احتمال بهبود ترک های پوستی بیشتر است. به طوریکه می توان به بهودی چشمگیر آن امیدوار بود.

روش های زیادی برای درمان ترک های پوستی وجود دارند. برخی افراد درمان های دستگاهی ماند لیزر را انجام می دهند. برخی دیگر به سراغ درمان های خانگی می روند و ماسک های خانگی را تهیه کرده و بر روی ترک ها می گذارند.

یکی از مهمترین درمان ها برای برطرف کردن ترک های پوستی استفاده کردن از محصولات بهداشتی درمانی مانند لوسیون های ترمیم کننده بدن و یا سرم های جوانسازی پوست می باشد.

به طور مثال کرم های کلاژن، کرم های دارای ویتامین C، کرم های رتینوئیدی و کرم های دارای اسیدهای میوه می توانند در درمان ترک های پوستی کمک زیادی بکنند.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو