payamgps.com

ویتامینهای ضروری بانوان را بشناسید

ویتامین‌های ضروری برای بانوان

مصرف میوه و سبزیجات تازه و غذاهای سالم و طبیعی برنامه ایده‌آلی است که ما در ذهن داریم. ولی در زندگی پرهیاهوی شهری معمولاً زمان و شاید حوصله کافی برای تهیه آن نداریم. عدم تأمین ویتامینهای ضروری بانوان باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن، از دست دادن سلامت و طراوت پوست و مو، تضعیف بافت استخوانی و مفاصل و البته مشکلات روحی می شود. بنابراین تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن برای حفظ سلامت باید در اولویت ما قرار گیرد.

برای جبران ویتامینهای ضروری برای بانوان چیکار کنیم؟

اگر وسوسه انواع تنقلات و فست‌‌فود فرصت مصرف مواد غذایی طبیعی را از ما گرفته است ناگزیر به مصرف انواع مکمل برای جبران نیازهای بدن هستیم. ما در این مطلب مهم‌ترین نکات مربوط به ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بانوان را معرفی می‌کنیم تا شما انتخابی آگاهانه از میان انواع مکمل مخصوص بانوان داشته باشید.

ویتامینهای ضروری بانوان چیست؟

آهن؛ مکمل ضروری بانوان

مصرف مکمل آهن در دوران باروری برای جبران آهن از دست رفته مصرف مکمل آهن ضروری است. امّا حتّی در دوران یائسگی نیز باید به میزان کافی مصرف شود. مصرف هم‌زمان با ویتامین C سبب جذب بهتر آن می‌شود ولی مصرف هم‌زمان مکمل آهن و لبنیات در جذب آن اختلال ایجاد می‌کند.

مصرف روی و آهن نیز باید با حداقل 6 ساعت فاصله صورت گیرد. در نتیجه یک ساعت پیش از صبحانه و یا دو ساعت پس از صرف غذا بهترین زمان مصرف آهن است.

زینک؛ تقویت پوست ومو

از مواد معدنی مورد نیاز بدن است که سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شود. مصرف زینک برای گیاه‌خواران و زنان باردار ضرورت دارد. این ماده می‌تواند اثرات مثبتی در بهبود شرایط پوست و مو داشته باشد. مصرف زینک با مصرف مکمل‌های آهن، مس، منگنز و کلسیم تداخل دارد. بهترین زمان مصرف زینک با معده خالی است.

روغن ماهی(امگا 3)، پیشگیری از افسردگی

مصرف امگا3 نقش مهمی در سلامت پوست، مو و ناخن دارد. تقویت قلب و عروق و سیستم گردش خون و کاهش کلسترول بد خون از دیگر اثرات مثبت این ماده است.

مصرف امگا 3 به میزان کافی سبب پیشگیری و درمان افسردگی و کاهش عوارض ناخوشایند دوران قاعدگی نیز می‌شود. بهترین زمان مصرف امگا 3 بعد از صرف غذاست.

ویتامین D به جذب کلسیم کمک می کند

جذب طبیعی ویتامین D تنها با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدّت روزانه 15 دقیقه امکان‌پذیر است. بنابراین مصرف مکمل ویتامین D برای اغلب افراد ضروری است. این ماده سبب بهبود جذب کلسیم و فسفر در استخوان و تقویت آنها می‌شود. بهترین زمان مصرف ویتامین D همراه با غذاست.

ویتامین E برای درمان خشکی پوست مناسب است

این ویتامین نقش مؤثری در درمان خشکی پوست دارد. به همین دلیل از ویتامین E در تولید انواع محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود.

  1. تقویت سیستم ایمنی بدن
  2. پیشگیری از لخته شدن خون و بروز سکته قلبی

ویتامین C برای جوانسازی پوست خیلی مفید است

طراوت و شادابی پوست، تقویت کلاژن‌سازی و در نتیجه جوانسازی پوست از فواید ویتامین C برای پوست است. پیشگیری و درمان سرطان و پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی از دیگر فواید این ویتامین است.

ویتامین C بهتر است قبل از خواب مصرف نشود. تا دو ساعت بعد از مصرف ویتامین C نیز نباید چای و قهوه مصرف شود. لازم به ذکر است مصرف هم‌زمان ویتامین‌های A ، C و E به جذب بهتر آنها کمک می‌کند.

کلسیم باعث پیشگیری از پوکی استخوان می شود

تقویت استخوان‌ها، عضلات و دندان‌ها مهمترین فایده مصرف کلسیم است. مصرف هم‌طمان کلسیم با دیگر مواد توصیه نمی‌شود و تنها مصرف هم‌زمان کلسیم و منیزیم بلااشکال است.

مصرف مکمل کلسیم باید با معده خالی و با آب فراوان صورت گیرد.

ویتامین A و درمان چین و چروک

درمان آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد و درمان تیرگی دور چشم از مهمترین فواید ویتامین A برای پوست است. رتینول یکی از مؤثرترین اعضای خانواده ویتامین A است که در تولید محصولات مراقبت از پوست به کار می‌رود.

  1. انواع کرم حاوی رتینول در درمان چین و چروک و پیشگیری از پیری زودرس پوست بسیار مؤثرند.
  2. حفظ قدرت بینایی و پیشگیری از اختلالات بینایی از دیگر فواید این ویتامین است.  
  3. بهترین زمان مصرف ویتامین A همراه با غذاست.

بیوتین بعنوان معجزه‌ای برای پوست و مو شما

این ماده تأثیر فوق‌العاده‌ای در سلامت پوست، مو و ناخن دارد. بیوتین یکی از اعضای خانواده ویتامین B است که در بدن ما زیر ساخت پروتئین پایه‌ای به نام کراتین را تشکیل می‌دهد. کراتین برای حفظ سلامت پوست و مو ضروری است.

  1. افزایش رشد موها
  2. طراوات و لطافت پوست
  3. استحکام ناخن‌ها

بهترین مکمل برای بانوان

مصرف چندین ویتامین مختلف و رعایت بهترین زمان مصرف و تداخلات دارویی آنها کار بسیار دشواری است. به همین دلیل مصرف مولتی‌ویتامین برای جبران کمبودهای بدن بیشتر توصیه می‌شود. البته به طور کلی خرید مکمل باید با مشورت و تجویز پزشک صورت گیرد. ولی در هنگام خرید حتماً انواع مکمل مخصوص بانوان را در اولویت قرار دهید. زیرا نیازهای بدن آقایان و خانم‌ها تفاوت چشمگیری دارد.

انواع مکمل مخصوص بانوان مجموعه‌ای از ویتامینهای ضروری برای بانوان را در یک محصول ترکیب کرده‌اند.

بهترین مکمل برای بانوان

مزایای مکمل بانوان A4 ژنس

  1. تقویت سیستم ایمنی بدن
  2. پیشگیری از پیری زودرس پوست
  3. جوانسازی پوست
  4. تنظیم هورمونی بدن و درمان عوارض ناخوشایند دوران یائسگی
  5. کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی
  6. تقویت سیستم گردش خون
  7. بازسازی عضلات
مزایای مکمل بانوان A4 ژنس
اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو