payamgps.com

خواص ماسک صورت

خواص ماسک صورت

آکنه ی صورت یکی از بزرگترین مشکلات مربوط به زیبایی و پوست است که افراد زیادی در طول زندگی خود با آن روبه رو شده اند. آکنه به صورت معمول از دوران نوجوانی شروع می شود و اگر در موقع مناسب به آن رسیدگی نشود شاید تا دوران میانسالی نیز ادامه پیدا کند. آکنه بر زیبایی و اعتماد به نفس افراد تأثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین ضروری است که در موقع مناسب درمان شود.

محققان روش های درمانی متنوعی را برای این معضل معرفی کرده اند. از جمله روش های پزشکی و دارویی، تغذیه ای و بهداشتی. یکی از مهم ترین این روش ها که طرفداران زیادی دارد ماسک صورت می باشد. استفاده از ماسک ها بسیار آسان است و حتی گاهی اوقات می تواند شما را سرگرم کند. همچنین استفاده از این ماسک ها باعث می شود که در پایان روز احساس خوبی در رابطه با پوستتان داشته باشید.

چه افرادی باید از ماسک های صورت استفاده کنند؟

شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که آیا فقط افراد دارای آکنه باید از ماسک استفاده کنند؟ پاسخ این سؤال خیر است. همه ی افراد باید از ماسک های صورت استفاده کنند. زیرا کسانی که صورتشان آکنه هم ندارد با استفاده از ماسک می توانند از آکنه جلوگیری کنند. ماسک ها باعث می شوند که پوستتان نرم و لطیف بماند و رطوبت خود را حفظ کند.

عموم بر این باورند که استفاده از ماسک فقط مختص خانم ها است. اما در واقع اینطور نیست و آقایان هم میتوانند از ماسک های صورت استفاده کنند. استفاده از ماسک صورت هیچ استثنایی ندارد و هر کسی که میخواهد پوستی نرم و لطیف داشته باشد می تواند از این ماسک ها استفاده کند.

خواص ماسک صورت

آیا استفاده از ماسک صورت زمان ویژه ای دارد؟

زمان استفاده از ماسک صورت به نوع پوست و سن شما بر میگردد و برای هر کس متفاوت است. باید نوع پوست خود را بشناسید و با توجه به آن نوع ماسک و زمانبندی استفاده از آن را تعیین کنید. فاصله ی زمانی استفاده از ماسک برای برخی افراد یک بار در هفته است و برای برخی دیگر روزی یک بار استفاده از ماسک صورت ضروری است. بنابراین باید این فاصله ی زمانی را خودتان برای خودتان تعیین کنید.

ماسک صورت باعث آرامش و اصطلاحأ ریلکس شدن پوست شما می شود. بنابراین هم به سلامت پوست شما کمک می کند و هم بر روی ذهن شما تأثیر میگذارد و باعث می شود تا روحیه ی بهتری داشته باشید.

برای اینکه تأثیر روحی آن بیشتر باشد می توانید در وان حمام بنشینید و ماسک را روی صورت خود بگذارید. در عین حال می توانید شمعی روشن کنید تا سرمای ماسک و گرمای شمع در هم آمیخته شوند و به شما حس بسیار خوبی بدهند.

تأثیر پاک کنندگی ماسک ها

ماسک ها برای از بین بردن چربی های روی پوست، کثیفی هایی که در طول روز روی صورت شما نشسته اند و همچنین مواد آرایشی بسیار مناسب اند. افراد زیادی در بسیاری از مواقع برای شستن پوست خود از آب و صابون استفاده می کنند. اما آب و صابون برای تمامی چربی هایی که به عمق پوست هم نفوذ کرده اند مناسب نیست. شما با آب و صابون فقط می توانید سطح پوست خود را پاک کنید. پس برای اینکه بتوانید چربی ها و کثیفی هایی که به عمق پوستتان نفوذ کرده اند را پاک کنید باید حتما از مواد بهتری استفاده کنید. ماسک ها برای این منظور بسیار مناسب اند.

وقتی از ماسک ها برای پاکسازی صورتتان استفاده می کنید تازه متوجه می شوید که پوستتان چقدر کثیف بوده است. وقتی که ماسک را روی صورت خود می گذارید متوجه می شوید که ماسک به عمق پوست شما نفوذ می کند و مواد سمی و کثیفی ها را بیرون میریزد. پس از شستشوی ماسک متوجه می شوید که پوست شما بهتر میتواند نفس بکشد.

پس از اینکه ماسک چربی ها و کثیفی ها را زدود اکسیژن میتواند به منافذ پوستتان نفوذ کند زیرا دیگر منافذ پوستتان مسدود نسیت و راه ورود اکسیژن را نمیگیرد. اگر منافذ پوستتان مسدود باشند شرایط مناسبی برای رشد باکتری ها ایجاد می شود. اگر این باکتری ها تکثیر شوند میتوانند باعث ایجاد آکنه و دیگر بیماری های پوستی شوند. بنابراین قبل از رشد و تجمع آنها باید منافذ پوست را باز کنید تا از آکنه و دیگر بیماری های پوستی جلوگیری کنید.

ویژگی های عمومی ماسک های صورت

برخی از ماسک های صورت در فرمولاسیون خود حاوی عصاره ی نعناع هستند. این نوع ماسک ها می توانند جداره داخلی پوست را خنک کنند و باعث افزایش فشار خون در رگ های صورت شوند. وقتی گردش خون افزایش پیدا کند مواد غذایی و ویتامین های بیشتری به به آن ناحیه می رشد. در نتیجه پوست آن ناحیه شفاف تر می شود و لطافت بیشتری خواهد داشت.

برخی افراد برای محافظت از پوستشان از محصولات مختلفی استفاده می کنند. از میان این محصولات می توان به ژل های صورت، اسکراب ها و مرطوب کننده ها اشاره کرد. از میان همه ی این موارد ماسک صورت بسیار ضروری است زیرا خاصیت درمانی دارد و باعث پیشرفت روند بهبودی پوستتان می شود و باعث می شود تا بتوانید بیماری های پوستی را بهتر درمان کنید.

اکنون تقریبا با فواید ماسک ها آشنا شده اید.  پس می توانید حدس بزنید که ماسک های صورت چقدر در بهبود بیماری و مشکلات پوستی شما مؤثر هستند. این ماسک ها همچنین برای از بین بردن و درمان آکنه بسیار کاربردی هستند.

حال که با فواید اینگونه ماسک‌ها آشنا شده‌اید، قطعا می‌توانید تصور کنید که این ماسک‌های صورت به چه میزان در بهبود وضعیت پوستی و درمان جوش‌های صورت شما تاثیرگذار خواهند بود.

خواص ماسک صورت

ماسک های دست ساز یا ماسک های کار خانه ای؟

جواب این سؤال بحث طولانی ای را می طلبد. اما میتوان گفت در هر حالت برای انتخاب خود متناسب با پوست صورتتان باید دقت بسیاری داشته باشید. گاهأ میتوانید ماسک های معمولی را خودتان بسازید. اما زمانی که به فرمولاسیون ویژه ای یا ماده ای خاص درمانی ای نیاز دارید باید از محصولات معتبر کارخانه ای استفاده کنید. حتما سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که مشاوران خبره ای داشته باشد تا شما را به خوبی و به صورت حرفه ای در انتخاب ماسک مد نظرتان یاری دهند.

یکی از شرکت های معروفی که این ماسک ها را تواید می کند کمپانی جنس (jeunesse) آمریکاست که پکیج محصولات مراقبت از پوست خود را تحت عنوان لومینس تولید کرده است و تأثیرات شگرفی از استفاده ی آنها به ثبت رسیده است. توضیحات مفصلی در رابطه با محصولات این شرکت در سایت ما به آدرس http://iranjeunesse.com/ موجود است. از طریق همین سایت میتوانید محصول مورد نظر خود را سفارش بدهید.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو