payamgps.com

مهمترین بیماری های پوستی را بشناسید

مهمترین بیماری های پوستی را بشناسید

در این رابطه نیز بخوانید:

لوسيون بادي رينيوال لومینس و درمان سلولیت

درمان جای سوختگی با سلول های بنیادی

بسیاری از افراد در عمرشان دست کم به یکی از عوارض پوستی گرفتار شده اند. زیرا این عارضه ها بسیار شایع هستند. این بیماری ها بیشتر از سایر بیماری ها به چشم می آیند. بنابراین علاوه بر درد داشتن، زیبایی فرد را نیز درگیر می کنند و باعث از دست رفتن اعتماد به نفس افراد می شوند.

برخی بیماری های پوستی ممکن است خطرناک باشند. برخی از این بیماری ها واگیردار هستند و برخی دیگر نیستند. به دلیل اینکه احتمال واگیرداری می رود، افراد باید بسیار دقت داشته باشند و به طور مرتب به متخصص مراجعه کنند تا وضعیتشان بررسی شود. مخصوصا اگر زمینه وراثتی دارند و در میان فامیل هایشان این بیماری ها شیوع داشته است.

در این مقاله در رابطه با شایع ترین بیماری های پوستی به شما اطلاعاتی می دهیم.

آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی بیشتر در فصل تابستان رخ می دهد. این بیماری بسیار شایع است و تقریبا همه افراد دست کم یک بار به این عارضه به صورت خفیف یا شدید دچار شده اند. باید برای جلوگیری از این بیماری اقدامات پیشگیرانه انجام داد. افرادی که در زمان طولانی بدون مصرف کردن کرم ضد آفتاب و یا استفاده از کلاه و پوشش مناسب زیر آفتاب قرار می گیرند، به این عارضه دچار می شوند. این عارضه همراه با نشانه هایی از قبیل قرمز شدن پوست، التهاب، خارش، ایجاد شدن زخم یا تاول و سوزش است. این آثار نشان دهنده آفتاب سوختگی هستند.
آفتاب سوختگی را می توان با داروها و یا کرم های بهداشتی درمان کرد. ولی زمان بر است. اما لازم به ذکر راست که آفتاب سوختگی را جدی بگیرید و به سرعت برای درمان و به ویژه پیشگیری از آن اقدام کنید. زیرا اگر بارها رخ دهد ممکن است در طولانی مدت به سرطان پوست تبدیل شود.

 

آکنه یا جوش

یکی از مهمترین عارضه هایی که افراد بسیاری را درگیر می کند، آکنه یا جوش است. به ویژه زمانی که در صورت رخ دهد در روحیه و اعصاب افراد اثر زیادی می گذارد.

آکنه به دلیل مختلفی بروز پیدا می کند. این دلایل می توانند شامل مشکلات هورمونی، خوردن غذاهای نامناسب، بودن در معرض آلودگی ها و سموم و رشد باکتری ها در پوست به وجود بیاید.

آکنه معمولا پس از دوران بلوغ پدیدار می شود. در برخی از افراد ممکن است زمان طولانی در پوست بمانند و حتی سالها به طول بینجامند.

آکنه در موارد شدید تر دارای درد است و به پوست آسیب می رساند و اثرات آن تا مدت ها بر پوست می ماند. بنابراین ضروری است که به زودی به آن رسیدگی شود. زیرا برای افراد هم از جهت جسمی و هم روحی آزاد دهنده است.

اگزما

اگزما منشأ آلرژیک دارد. یعنی عوامل بیرونی موجب تحریک این بیماری می شوند. اگزما انواع مختلفی دارد و در درجات متفاوتی بروز می کند. اگر اگزما شدید باشد، بیمار باید مراقبت های پوستی و درمانی دائمی دریافت کند.

اگزما همچنین در نوزادان رخ می دهد. در نوزادان هم منشأ آلرژیک دارد. یعنی اگر نوزاد به البسه و یا غذاهایی که دریافت می کند حساسیت داشته باشد به این عارضه مبتلا می شود.


پسوریازیس

این بیماری سیستم ایمنی را درگیر می کند. این بیماری یک بیماری خود ایمنی است. سیستم ایمنی فردی که دچار پسوریازیس است به سلول های پوستش حمله می کند. این بیماری لکه های قرمز و دردناکی بر سطح پوست پدید می آورد. پسوریازیس می تواند صورت و بدن را درگیر کند. اگر این بیماری شدت بگیرد ممکن است منجر به بیماری های مزمن دیگری شود و دیگر اعضای بدن را نیز درگیر کند.

بیماری های قارچی‌

بیماری های پوستی که به واسطه قارچ ها پدید می آیند از شایع ترین بیماری های پوست هستند. اگر پوست با مواد آلوده به قارچ در تماس باشد دچار این بیماری ها می شود. برخی از بیماری های قارچی پوست واگیردار هستند و امکان انتقال به افراد دیگر دارند. بنابراین کنترل آنها اهمیت ویژه ای دارد. امروزه بسیاری از بیماری های پوستی که در اثر آلودگی قارچی بروز پیدا می کنند با انجام آزمایشاتی به سادگی قابل تشخیص هستند و با مراقبت های درمانی و دارویی درمان می شوند.


زونا

بیماری آبله مرغان یک بیماری واگیردار است که در اثر ویروس ها پدید می آید. در این بیماری جوش های زیاد و متورمی در بدن پدید می آید. که بیمار را دچار تب و خارش شدید می کند. اگر برای این بیماری مراقبت های درمانی به موقع انجام شود، نهایتا پس از گذشت مدت 1 تا 2 هفته درمان می شود.

این بیماری بسته به سن افراد در دو نوع بروز می کند. در کودکان همان آبله مرغان نام دارد و شدید نیست و به راحتی بهبود پیدا می کند. اما اگر در سالمندان و بزرگسالان رخ دهد زونا نام دارد. زونا سیستم عصبی بدن را نیز درگیر می کند و یک بیمای جدی و خطرناک پوستی می باشد. در بزرگسالی آثار پوستی این بیماری پس از بهبودی نیز بیشتر روی پوست می مانند.

برص یا لک و پیس

بیماری برص نیز سالهاست که افراد را به خودش درگیر می کند. این بیماری از بیماری های خود ایمنی محسوب می شود. در بیماری برص سیستم ایمنی فرد بیمار به رنگدانه های پوست حمله می کند و آنها را از بین می برد. بنابراین فرد بیمار رفته رفته رنگ پوست خود را از دست می دهد. به طوری که لکه هایی بی رنگ روی پوستش پدیدار می شوند. برای این بیماری هنوز درمان قطعی معرفی نشده است. ولی برخی از داروها ممکن است بتوانند جلوی پیشروی بیماری را بگیرند و کمک کنند تا رنگدانه های پوست کمتر از دست بروند.

سرطان‌ پوست

از مهمترین بیماری های پوستی سرطان پوست است. سرطان پوست چند نوع مختلف دارد. شایع ترین آنها ملانوما و کارسینوم است. این بیماری ها اگر به زودی شناسایی شوند می توانند درمان شوند. اما اگر دیر به آنها رسیدگی شود ممکن است به سایر قسمت های پوست سرایت کنند و عوارض مرگباری داشته باشند.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. https://iranjeunesse.com

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو