payamgps.com

بهترین پاک کننده ی صورت

بهترین پاک کننده ی صورت

شستشوی صورت امر مهمی است که باید به آن توجه بسیاری شود. برخی افراد صورت خود را فقط با آب و صابون می شویند، این روش باعث خشکی بیش از حد پوست نمی شود اما آنطور که باید هم تأثیر خود را نمی گذارد. برخی دیگر از شوینده های موجود در بازار که بر پایه ی آلکالین هستند استفاده می کنند.

این نوع شوینده های صورت باعث از دست رفتن بیش از حد پوست و خشکی صورت می شوند. پیدا کردن راه حل مناسب خیلی ساده نیست. زیرا پاک کننده ی مناسب، پاک کننده ایست که مقداری محلول در آب و مقداری محلول در چربی باشد تا بتواند تمام آلودگی های روی پوست شما را به طور کامل پاک کند.

آلاینده های پوست

در طول روز پوست شما در معرض بسیاری از مواد سمی و آلوده قرار می گیرد. همینطور پوست شما زیر نور آفتاب و فعالیت های روزانه سلول های مرده ی خود را روی پوست شما بر جای می گذارد. بر اثر فعالیت های بدنی و عرق کردن نیز سمومی در بدنتان تولید می شوند که روی پوستتان جمع می شوند. آب نمی تواند به تنهایی همه ی این آلودگی ها را پاک کند.

از طرف دیگر صابون ها با خاصیت قلیایشان شاید بتوانند بخش زیادی از این آلودگی ها را پاک کنند اما بدانید که می توانند در عین حال به پوست شما آسیب برسانند. محصولات قلیایی باعث تضعیف سیستم دفع باکتری های مضر می شوند. همچنین چربی سازی پوست که غده ها ی چربی موجود در پوست آن را کنترل می کنند مختل می شود. و این اختلالات باعث بروز عوارضی می شوند. به طور مثال پوست چرب وقتی ناگهانی خشک شود برای جبران آن میزان تولید چربی خود را افزایش می دهد. و این باعث خشک تر شدن پوست می شود. دراین حالت رنگ پوست زرد می شود . بافت آن سخت می شود. گاهی در اثر این انقباض و انبساط، در پوست چین و چروک هایی پدیدار می شوند.

بهترین پاک کننده ی صورت

خصوصیات یک پاک کننده ی خوب چیست؟

از ویژگی های یک پاک کننده ی خوب این است که همزمان که عمل پاک کنندگی پوست را به خوبی و به صورت همه جانبه انجام می دهد، باید فرمولاسیون ملایم و سبکی داشته باشد تا پوست را تسکین دهد و مواد مغذی پوست را به آن برساند و برای شما پوستی شاداب، سلامت، یکنواخت و روشن بسازد. اکنون در بازار پاک کننده هایی وجود دارند که میتوانند همه ی این شرایط را با هم داشته باشند.

مواد سازنده ی پاک کننده ی خوب چیست؟

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که پاک کننده ی خوب از چه موادی تشکیل شده است. برخی از پاک کننده ها شامل ترکیباتی سیلیکاتی شبیه به خاک رس دارند که بدون اینکه به پوست آسیب بزنند می توانند سموم پوست را به خود جذب کرده و به بیرون دفع کنند. جلبک های دریایی که در پاک کننده ها وجود دارند مواد معدنی و آمینو اسید های مغذی برای پوست را به آن می رسانند. از مواد دیگر می توان به ترکیبات دیگر در جو اشاره کرد که برای پوست بسیار آرامش دهنده است. این ماده برای پوست های حساس بسیار مناسب است.

ترکیبات پاک کننده ها

در پاک کننده های مایع معمولأ از روغن های گیاهی استفاده شده است که مواد مغذی پوست را به خوبی فراهم میکنند. این مواد همچنین برای پوست درمان کننده بوده و معمولا با همه ی پوست ها سازگار هستند.

برخی از پاک کننده ها دارای ماده ای شیمیایی به اسم سولفات لاریل سدیم هستند. برای این ماده فرمولاسیون بسیار مهم است. زیرا برخی گزارشات حاکی از آن است که این ماده باعث ایجاد حساسیت در پوست و سوزش چشم و ایجاد آکنه در پوست و خارش آن و همچنین ریزش مو شده است.

برای مصرف این ماده باید بسیار احتیاط شود زیرا اگر این ماده مواد شیمیایی مصنوعی دیگر ترکیب شود میتواند باعث بروز سرطان پوست شود. سولفات لاریل سدیم عامل ایجاد کف در محصول است. ظاهرأ کف کردن نشان دهنده ی قدرت پاک کنندگی یک محصول است اما در واقع چنین نیست و کف کردن گاهی نشان دهنده ی وجود مواده ای خطرناک در محصول است.

بهترین پاک کننده ی صورت

برای اینکه پوستی شاداب و پاکیزه داشته باشید باید به طور روزانه و با روشی صحیح پوست خود را بشویید. در ابتدای روز حتما پوست صورتتان را بشویید تا بسیار شاداب و پر انرژی شود و برای انجام فعالیت های روزانه آمادگی لازم را پیدا کند. خیلی از مردم این موارد ابتدایی را در نظر نمیگیرند و آنها را غیر ضروری می دانند. بسیاری از افراد حتی با اینکه میدانند باید هر روز صورت خود را به خوبی بشویند اما پاک کننده ی مناسبی را برای پاک کردن صورت خود انتخاب نمی کنند. خیلی از افراد هنوز به پاک کننده های قدیمی و سنتی وفادارند. اما حقیقت اینست که مضرات این پاک کننده ها از فواید آنها بیشتر است. ب

رای نمونه اگر کسی پوستش خشک باشد و با استفاده از پاک کننده ای چربی پوستش را زیاد از بین ببرد باید حتما از مواد مرطوب کننده و مراقبت کننده از پوست دیگری استفاده کند. برای اینکه پاک کننده ی مناسب خود را استفاده کنید باید حتما از شرایط پوستتان و وظیفه ی پاک کننده به درک درستی برسید.

بهترین پاک کننده ی صورت

پاک کننده ی مناسب برای پوست های چرب

پوست های چرب بسیار حساس هستند و بر خلاف تصور عموم نمی توان از هر پاک کننده ای برای آنها استفاده کرد. برای پوست چرب باید به دنبال پاک کننده ای باشد که حتما در کنار پاک کنندگی آبرسان نیز باشد. پاک کننده هایی که کف میکنند بیشتر در بازار جا افتاده اند. اما برای پوست های چرب بهترین پاک کننده ها ژل های شستشوی صورت هستند.

 پاک کننده ی مناسب برای پوست های خشک

برای پوست های خشک باید از پاک کننده هایی استفاده کنید که فرمولاسیون ملایم تری دارند. عصاره ی برخی گیاهان مرطوب کننده نیز میتواند برای شادابی پوستتان مفید باشد.

پاک کننده ی مناسب برای پوست های دارای آکنه

برای این نوع پوست ها، صورت باید به خوبی شسته شود. از مهم ترین موادی که باید در پاک کننده های مخصوص پوست های دارای آکنه استفاده شود سالیسیلیک اسید است. این ماده به عنوان مهم ترین ماده برای جلوگیری از آکنه شناخته شده است. هر چند که فرمولاسیون و مواد همراه این ماده نیز باید در نظر گرفته شوند.

 

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو