payamgps.com

کمک به کلاژن سازی پوست

کمک به کلاژن سازی پوست

عملکرد کلاژن در پوست

همه ی افراد می خواهد که پوستی همیشه جوان و زیبا داشته باشند. شاید بدانید که کلاژن مسئول کنترل روند پیری است. برای کم کردن سرعت پیری، باید رژیم غذایی‌تان را کنترل کنید. بدین وسیله می توانید مقدار کلاژن سازی پوست را زیاد کنید. در این مقاله اطلاعات بیش‌تری در رابطه با شیوه های افزایش دادن کلاژن سازی پوست به شما معرفی خواهیم کرد.

بدن افراد به طور طبیعی کلاژن می سازد. ولی هر چقدر سن افزایش پیدا می کند، تولید کلاژن کم می شود. این امر موجب از دست رفتن خاصیت کشسانی پوست، ایجاد خطوط و چروک ها و تحلیل رفتن سلول های پوستی می شود. با این حال روش های کم خطری وجود دارند که می توانند به تولید کلاژن در بدن یاری دهند. این روش ها از تخریب شدن کلاژن بر اثر آسیب های محیطی نیز جلوگیری می کنند.

کلاژن چیست؟

کلاژن و الاستین پروتئین های ساختاری می باشند.  این پروتئین ها بطور طبیعی در پوست موجود هستند. آنها برای مراقبت و نگهداری نرمی و خاصیت کشسانی پوست مورد نیاز هستند. بدن انسان به طور طبیعی این پروتئین را می سازد. افراد جوان به طور معمول مقدار بالایی از این پروتئین را در بدن دارند. اما تولید آن درون بدن با افزایش یافتن سن کم می شود. پس از ۳۵ سالگی تولید شدن کلاژن به صورت چشمگیری کم می شود. همچنین کیفیت این پروتئین ها تغییر می کند.  کلاژن سازی پوست با تغذیه ی صحیح، مصرف میوه و سبزیجات تازه  و ورزش هایی که هوازی هستند افزایش پیدا می کند.  پس می تواند از پیری زود رس پوست جلوگیری کند.

برخی کرم ها و سرم های کلاژن که می توانند کلاژن سازی را تحریک کنند می توانند مناسب باشند. برخی روش های تحریک کلاژن مثل پی آر پی، میکرونیدلینگ، هایفوتراپی و یا تزریق فیلر هم قادر هستند کلاژن سازی را در پوست تحریک کنند. در ادامه توصیه هایی می کنیم که در عین سادگی و بی هزینه بودن، بسیار مؤثر هستند.

برای کلاژن سازی ابتدا خستگی پوست را از بین ببرید

از قرار گیری در معرض نور مستقیم خورشید در هنگام شدت آن یعنی از ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر اجتناب کنید. چون اشعه ی خورشید در این ساعات در مخرب ترین حالت خود قرار دارد.

از مصرف سیگار خودداری کنید. سیگار باعث تخریب کلاژن های پوست شده و قابلیت ترمیم آن را از بین می برد.

از دستگاه های مرطوب کننده ی هوا استفاده کنید. در طول روز آب بسیاری بنوشید تا به خوبی عمل آبرسانی به بدنتان را  انجام دهید .

از پاک کننده های صورت ملایم استفاده کنید. از جای صابون های خشن یا هر صابونی که موقع حمام کردن به بدن خود می زنید استفاده نکنید.

به جای استفاده کردن از پودر و لوازم آرایشی آبدار کرم مصرف کنید. خصوصا برای زیرسازی آرایش و زدن رژ گونه.

موقع حمام کردن به جای استفاده از آب داغ از  آب ولرم استفاده کنید.

کمک به کلاژن سازی پوست

کلاژن سازی پوست با مصرف مکمل غذایی

مکمل های کلاژن ساز بسیاری در بازار وجود دارند. آنها که حاوی ایمدین هستند توصیه می شوند. ایمیدن از بهترین قرص های کلاژن ساز برای درمان عارضه های پوستی و پیشگیری از پیری پوست می است. برخی از مواد مکمل ها از ترکیبات حاوی پروتئین های دریایی است که از ماهی ها به دست می آید.  ساختار این ترکیبات بسیار مانند پروتئین های موجود در پوست انسان است. عصاره ی پروتئین های دریایی باعث بازسازی پوست به طور خاص و در حد مطلوب می گردند. ماده ی معمول دیگر در این مکمل ها لیکوپن است. این ماده عصاره ی گوجه فرنگی رسیده  است. ماده ای با خاصیت  آنتی اکسیدانی است که تاثیرات رادیکال های آزاد ایجاد شده به واسطه ی عوامل بیرونی را خنثی می کند.

عصاره ی هسته انگور نیز در این مکمل ها یافت می شود. این عصاره  همراه با فلز روی و ویتامین C باعث خنثی شدن آنزیم های مخرب پوست می شود. بنابراین کلاژن سازی پوست از سر گرفته می شود. شیوه ی مصرف این مکمل ها به صورت 2 قرص در روز است.

 

کرم های کلاژن ساز

 

برای انتخاب کرم کلاژن ساز بسیار دقت کنید. زیرا دارا بودن کلاژن و نشاندن آن روی پوست به خودی خود مزیت محسوب نمی شود. کرم های کلاژن ساز در واقع باید بتوانند کلاژن سازی را در پوست تحریک کنند.  پس چنانچه قصد دارید کرم کلاژن استفاده کنید، به دنبال محصولاتی باشید که یا حاوی آمینواسیدهای کلاژن هستند و برای وارد شدن به لایه‌های زیرین پوست به مقدار لازم کوچک هستند یا از کرم هایی استفاده کنید که با استفاده از سلول های بنیادی کلاژن سازی را در پوست تحریک می کنند.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو