payamgps.com

روش های جلوگیری از پیری پوست

روش های جلوگیری از پیری پوست

در این رابطه بخوانید:

راه های مراقبت از پوست

مکمل ضد پیری Finiti

 

پیر شدن زودرس و پیدا شدن چین و چروک‌های پوستی در جوانی یکی از وحشتناک‌ترین معضلات برای خانم‌ها و حتی آقایان است.

ما همواره سعی داریم با کمک کرم‌ها و لوسیون‌های ضد چروک تا آنجایی که می شود پیدایش این چروک‌ها را به تأخیر بیندازیم. اما شاید از این غافل باشیم که شاید طرز زندگی کردن و عادت‌های‌مان دلیل اصلی پیر شدن پوستمان باشد. بنابراین اگر می‌خواهید با روش‌های جلوگیری از پیری زودرس آشنا شوید، نکاتی که در این مقاله به شما گفته می شود را به خاطر بسپارید و سعی کنید رعایت کنید.

 

1-در معرض آفتاب بودن یا سولاریوم

آفتاب بهترین منبع برای تولید ویتامین D است. بنابراین برای سلامت بدن ضروری می باشد. ولی استفاده ی بیش از حد از آن، شما را در خطر ابتلا شدن به پیری زودرس و همچنین سرطان قرار می‌دهد. کلاژن و الاستین دو ماده ی مهم پروتئینی هستند که پوست را به طور نرم، انعطاف‌پذیر و عاری از چروک حفظ می کنند.

نور خورشید به کلاژن و الاستین آسیب می‌زند و موجب تولید شدن رادیکال‌های آزاد در پوست و همچنین از بین رفتن سلول‌های پوستی شامل سلول‌های کلاژن‌ساز خواهد شد.

احتیاج نیست کلا آفتاب را از زندگیتان حذف کنید. فقط به خاطر داشته باشید که هر دفعه پیش از خروج از خانه از یک کرم ضدآفتاب مناسب با SPF 30 به بالا استفاده کنید. ضدآفتابی تهیه کنید که دارای اکسید زینک  (Zinc oxide)، تیتانیوم دی اکسید (Titanium dioxide) باشد. به خاطر داشته باشید که نور خورشید بین ساعات 13 تا 14 بیشترین آثار تخریب کننده را دارد.

2-استفاده کردن از لوازم آرایشی

لوازم آرایشی ذاتا موجب پیری زودرس و چروک شدن پوست نمی‌شوند. ولی می‌توانند موجب خشکی پوست شوند. خشکی هم می‌تواند حالت چروک کاذب به وجود بیاورد. به طور معمول یکی از دلایل چروک های کاذب، خشکی شدید پوست می باشد. این معضل با استفاده کردن از لوازم آرایشی بی کیفیت یا تاریخ گذشته رخ خواهد داد. بنابراین لوازم آرایش می توانند موجب پیر شدن زودرس پوستتان شوند.

در زمان خرید لوازم آرایشی حتما به برچسب استاندارد روی آنها دقت کنید. بر روی این برچسب کدی درج شده است که با استفاده از شماره تلفن یا شماره پیامک شرکت تولید کننده می‌توانید از اصل بودن کالا یا تاریخ مصرف محصول مطلع شوید.

3-تنش های روانی

حذف کردن کامل تنش های روانی از زندگی تقریبا ناممکن است. ولی برای نجات دادن زیبایی و سلامت پوست خود مجبورید عضلات پیشانی‌تان را شل نگه دارید. به دلیل اینکه در زمان استرس، اصولا اخم می‌کنید و پیشانی‌تان را چین و چروک می‌اندازید. از سوی دیگر، خود این چین و چروک‌ها موجب افزایش استرس می‌شوند و پیری زودرس را به وجود می آورد.

برای کم کردن تنش های روانی می‌توانید به یک مشاور روانشناس مراجعه کنید. یا اینکه ورزش را به فهرست کارهای روزانه‌تان بیفزایید. مدیتیشن، یوگا و انجام کارهای دلخواهتان هم اثر بسیار خوبی بر روی کاهش این تنش ها می‌گذارند.

4-نوع رژیم غذایی

رژیم‌های غیراستاندارد و همیشکی موجب پیر شدن زودرس پوست می‌شوند. این رژیم‌ها عموما با پایین و بالا رفتن زیاد و پیوسته ی وزن همراه هستند. اضافه وزن موجب می‌شود تا پوست کشیده شود و خاصیت کشسانی آن کم شود.

از سوی دیگر، کم شدن وزن موجب ایجاد شدن چین و چروک و افتادگی پوست می‌شود. زیاده روی در مصرف نمک، زیاد خوردن سیب‌زمینی سرخ کرده، قهوه و شیرینی‌ هم به پوست صدمه وارد می کند. بنابراین رژیم غذایی نادرست موجب پیری زودرس پوست می شود. رژیم غذایی نادرست همچنین باعث ایجاد شدن اختلال در عملکردن ارگان های بدن می شود. که این خود موجب اختلال در کارکرد هورمون ها و آسیب رسیدن به پوست می شود.

همچنین مواد غذایی ای که منجر به چاق شدن می شوند، با توجه به انباشتن هورمون ها در چربی بدن منجر به اختلالات هورمونی و متعاقبا مشکلات پوستی می شوند.

بهترین حالت  برای کم کردن وزن، میزان نیم کیلو در هفته می باشد. برای سلامت پوست‌تان توصیه می شود هر روز از پروتئین‌های کم‌چرب، غلات کامل، میوه و سبزی ها استفاده کنید. آنتی‌اکسیدان‌ها پیری زودرس را به تأخیر می‌اندازند. همچنین اثرات مخرب به وجود آمده روی پوست را جبران می‌کنند.

برای نمونه، گوجه حاوی مقدار زیادی ویتامین C و بیوتین می باشد، هویج حاوی میزان زیادی بیوتین و ویتامین A است. همچنین سبزیجات برگ‌دار و بادام دارای میزان کافی ویتامین E هستند.

5-نرسیدن آب کافی به بدن

آب از مهم ترین مواد مورد نیاز پوست می باشد. آب همچنین کمک می کند که بسیاری از ویتامین ها و سایر مواد محلول در آب به پوست جذب شوند و بتوانند به لایه های زیرین آن نفوذ کنند. بنابراین، اگر پوستتان آب کافی نداشته باشد، مصرف کردن کرم های روز و شب و محصولات ضد پیری هم بی تأثیر خواهد بود.

نوشیدن آب مورد نیاز بدن موجب می‌شود سلول‌های پوست مرطوب و سرحال بمانند. هرچقدر سن زیادتر می شود، پوست هم نازک‌تر و خشک‌تر می‌شود. در نتیجه اهمیت نوشیدن آب با زیاد شدن سن افزایش می‌یابد.

روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید. البته اگر مشکل قلبی دارید یا دیالیز می‌شوید حتما با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.

6-کمبود خواب

نداشتن خواب کافی به سلول‌های پوستی فشار وارد می کند. بنابراین، تولید سلول‌های جدید را دچار اختلال می‌کند. از سوی دیگر موجب ایجاد تنش می‌شود و کل سیستم بدن را بر هم می زند. در نتیجه ی بی خوابی دور چشمان‌ افراد تیره شده و روز به روز چروک‌های‌تان بیشتر و زیادتری در صورت آنها پدیدار می شود. بنابراین، پیری زودرس با کم خوابی مستمر فرا می رسد.

هرشب باید بین 7 تا 8 ساعت خواب خوب داشته باشید. از خوابیدن در موقع روز پرهیز کنید.

7-حالات چهره مانند خنده، اخم و تعجب زیاد

هر زمان که ماهیچه های صورت‌تان را حرکت می‌دهید، پوست‌تان دچار چین و چروک می شود. این چروک‌ها در دوران جوانی به سرعت محو می‌شوند. ولی هرچه سن بیشتر می شود و تولید شدن سلول‌های جدید به تعویق می افتد، چروک‌ها هم دیرتر رفع می شوند. گاهي نیز این چروک ها دائمی می‌شوند.

در نور آفتاب باید از عینک آفتابی استفاده کنید. تا مجبور نباشید چشم‌هایتان را جمع کنید. به علاوه اگر چشم‌هایتان ضعیف است، توصیه می شود به یک متخصص مراجعه کنید تا تحت درمان مناسب قرار بگیرید. از اخم کردن اجتناب کنید. تزریق بوتاکس هم می‌تواند در این مورد به شما کمک کند.

8-شیوه ی خوابیدن

اغلب افراد عادت دارند روی پهلو یا شکمشان بخوابند. در این وضعیت، صورت روی بالش گذاشته می شود و چروک‌های پوستی در دراز مدت افزایش می یابند و موجب پیری زودرس خواهند شد.

انسان تقریبا یک‌سوم از عمرش را در خواب است. پس تلاش کنید صورت‌تان را روی بالش قرار ندهید و به جای آن به سمت پشت بخوابید و زیر زانوهایتان یک بالش قرار دهید تا به کمر شما آسیب نرسد. حتی اگر میان خوابتان بی‌اختیار به پهلو چرخیدید باز هم با این کار احتمال ایجاد چین و چروک‌ها را کاهش داده اید.

9-کشیدن سیگار

سیگار نه فقط سلامت‌ افراد را به خطر می‌اندازد و دندان‌ها را زرد می‌کند، بلکه موجب می‌شود تا پوست‌ افراد آبش را از دست دهد و پیری زودرس را پدیدار کند. نیکوتین، رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و خون رساندن به پوست را دچار اختلال می کند. به همین خاطر، سلول‌های پوست به کمبود مواد مغذی و اکسیژن دچار می‌شوند و پوست چین و چروک بر می دارد. افزون بر این، پک زدن به سیگار، چین و چروک‌های دور لب را زیاد می کند.

برای نگه داشتن جوانیتان هم که شده است از همین حالا سیگار را ترک کنید. اگر سختتان است در ابتدا می توانید آن را کم کنید. می توانید از مطالب آموزشی مربوط به این موضوع استفاده کنید. یا اینکه با یک متخصص ترک اعتیاد مشورت کنید.


ایران ژنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. https://iranjeunesse.com

 

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو