payamgps.com

راه های فعال کردن متابولیسم کند

راه های فعال کردن متابولیسم کند

در این رابطه بخوانید:

محصولات ZEN Bodi

پکیج ویژه ZEN Bodi

 

 

متابولیسم یعنی سوخت و ساز بدن. زمانی که سوخت و ساز بدن شما مثل یک ماشین به خوبی روغن زده شده و در حال اجرا باشد، بدن تان برای شما به خوبی کار می کند. نه فقط می تواند وزن را ساده تر نگه دارد (یا کم کند)، بلکه موجب به بالاترین حد رساندن موتور کالری سوز سیستم تان خواهد شد. این امر  به شما برای داشتن احساس پر انرژی تر بودن، فعال تر بودن و سر زندگی یاری خواهد کرد.

بنابراین، در این مقاله قصد داریم در رابطه با روش هایی توضیح دهیم که به وسیله ی آنها می توانید متابولیسم بدنتان را فعال کنید.

لیفتینگ سنگین انجام دهید

این کار بسیار ساده است. می توانید به میزان کالری سوزانده شده در دستگاه ورزشی آن نگاه کنید، و پس از آن به زمان ورزش برای زیاد کردن مصرف میزان بیشتری از کالری بیفزایید. ولی چنانچه می‌خواهید که سوخت و ساز بدن خود را در طول روز فعالتر کنید، نیاز به اضافه کردن ماهیچه ها به بدنتان دارید. بافت های عضلانی کالری بیشتری در مقایسه با چربی می‌سوزانند. بنابراین، انجام تمرینات ورزشی به صورت  سه روز در هفته برای درگیر کردن  کل بدن بسیار توصیه می شود. در آن از یک وزنه که به میزان کافی برای انجام دادن ده تکرار یک حرکت خیلی سخت، سنگین است، باید استفاده کنید.

مصرف پروتئین در صبح و بعد از ظهر

شما احتمالا می دانید که آغاز سوخت و ساز بدن شما به معنای پر کردن بشقاب شامتان با پروتئین با کیفیت (مثل گوشت بدون چربی، تخم مرغ، ماهی، حبوبات و ماست) می باشد. مصرف کردن سینه ی مرغ یا قطعه ای از ماهی قزل آلا در وعده ی شام رژیم غذایی ساده ای است. اما کار مشکل این است خوردن یک وعده غذایی با میزان پروتئین بالا در صبحانه و ناهار را به خاطر بسپارید.

به ویژه در زمانی که شما به طور معمول در حال حرکت می باشید و بیش از حد برای  مصرف کردن بیشتر از  یک تکه میوه یا غذای فست فود عجله می کنید. مصرف پروتئین خوب در صبح و بعد از ظهر تا زمانی که شما آن را پیش و پس از تمرینات ورزشی با زدن وزنه به طور منظم انجام می دهید، باعث حفظ و ساخته شدن ماهیچه خواهد شد.

همچنین، تحقیقات نشان داده است که بدن برای  شکستن مواد غذایی و برداشتن کالری از پروتئین در مقایسه با چربی و یا کربوهیدرات کار سخت تری در پیش دارد. همین امر باعث یک شوک خفیف به متابولیسم بدن خواهد شد. به خاطر داشته باشید که، پروتئین موجب القا شدن حس سیری خواهد شد. یعنی احساس سیری می کنید و میزان کالری بیشتری را  می شکنید و مصرف می کنید. بنابراین از هر دو جهت برایتان مفید است.

تنش های کاری خود را کم کنید

قصدمان این نیست که بگوییم که تنش های روانی مزمن برای سلامتی ضرر دارد. ولی تنش های زیاد به ویژه در محل کار برای بدن ضرر دارد. در پژوهشی که بر روی  زنانی با سابقه ی اختلالات خلقی صورت گرفت و در مجله ی روانپزشکی زیستی منتشر شد، نشان داده شد که کسانی که تنش اضافی در طول روز کاری داشته اند، ۱۰۴ کالری کمتر در مورد یک وعده ی غذایی با میزان چربی بالا نسبت به زنانی که تنش نداشته اند، سوزانده اند.

همان طور که محققان در یک پژوهش پی برده اند، تنش های روانی قادرند راه سوزاندن  چربی را در بدن شما عوض کنند. حتی  می توانند موجب کاهش در  فواید خوردن یک وعده ی غذایی سالم شوند.

امروزه در اکثر کارها تنش های روحی فراوانی وجود دارد، برای خلاصی از دست آنها می توانید برنامه های روانشناسی را دنبال کنید و یا به مشاور روانشناس مراجعه کنید.

مصرف کردن یک دانه اسنک پیش از خواب

احتمالا تا کنون شنیده باشید که وقت این است که به تمامی افرادی که درباره ی غذا خوردن پس از ساعت ۸ شب به شما هشدار می‌دهند، بی توجه باشید. کسی بورک که نویسنده ی کتاب چرا من هنوز چاقم؟ است در این مورد می‌گوید: وعده ی غذایی که در هنگام شب مصرف می کنید، در معده ی شما در تمام شب باقی خواند ماند، که موجب افزایش وزن شما خواهد شد اما به جای آن، مصرف میان وعده درست پیش از خواب در اصل سوخت و ساز بدن شما را زیاد می کند. افزون بر این، موجب  نگه داری میزان قند خون شما به طور پایدار می‌شود. این امر اجازه می‌دهد که  پانکراس شما بتواند هورمون گلوکاگون را که هورمونی چربی سوز می باشد را ترشح کند. بنابراین، متابولیسم میزان بیشتری فعال خواهد شد.

زمان خواب در فعال کردن متابولیسم مؤثر است

خواب احتمال دارد آخرین موردی باشد که شما در فهرست کارهای روزانه ی خود می گذارید. اما در واقع خواب باید در این فهرست در اولویت اول باشد. مهم ترین دلیل آن این است که استراحت نکردن  به اندازه ی کافی، اثر فاجعه باری  بر روی متابولیسم بدن شما خواهد گذاشت. که این امر موجب حس گرسنگی در سیستم گوارشی شده و بالاترین حد اشتها در بدن شما را پدید می آورد.

یک پژوهش نشان داده است، این زیاد شدن اشتها زمانی رخ می دهد که بدن شما کالری مازاد را در  زمان اضافی ای که  شما بیدار می باشید، درخواست می‌کند. این امر به پرخوری در  شما ختم خواهد شد. سازمان بنیاد ملی خواب به  بزرگ سالان پیشنهاد می‌کند که هر شب بین  7 تا نه 9 خوب بخوابند. سعی کنید همین امشب این مورد را امتحان کنید تا اثر مثبت آن را ببینید.

داشتن تحرک مداوم

شاید شما در مدت ۴۵ دقیقه در روز که هر روز  ورزش  می کنید، پمپاژ قلب را  به صورت منظم داشته باشید. ولی اگر در بقیه ی روز بر روی یک صندلی بنشینید و حرکت خاصی نداشته باشید، متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان را متوقف کرده اید. این امری بسیار مهم است. بنابراین، به هر میزانی که امکان دارد، حرکت کنید. این اهمیت، نه تنها به دلیل سوزاندن کالری می باشد، بلکه به این خاطر است که  سوخت و ساز بدن شما  را در میزان بالایی نگه می دارد. در نتیجه، تلاش کنید  که  بلند شوید  و در محل کارتان حرکت داشته باشید. به منظور خوردن ناهار و بعد از آن پیاده روی داشته باشید.

یا اینکه راه بروید و یا پله‌ها را بالا و  پایین کنید. تحرک بیشتر در طی روز، حتی اگر شما این حرکت را فقط در طول دفتر کار خود و یا در مسیر پارکینگ تا ماشین انجام دهید، موجب در جریان نگه داشته شدن و فعال بودن متابولیسم  بدن شما می شود. بنابراین، از بی تحرکی صرف دست بکشید. این توصیه به ویژه امروزه به دلیل کامپیوتری بودن کارها در اکثر شرکت ها و بی تحرک بودن کارها بسیار حائز اهمیت است.

 

توقف شمارش کالری

مردم زیادی فکر می‌کنند که محدود کردن کالری مصرفی باعث  افزایش متابولیسم بدن خواهد شد، اما در واقع  این امر کاملاا برعکس می باشد در اینجا به دلیل آن می‌پردازیم: کالری انرژی است که به تأمین سوخت بدن شما کمک می‌کند تا متابولیسم  بدن و خود رابه صورتی مؤثر اجرا کنید. مصرف خیلی کم کالری باعث می‌شود که  شما شروع به احساس خستگی و گرسنگی کنید. از این اطمینان حاصل کنید که شما در حال پر کردن وعده خود با پروتئین بدون چربی (مانند ماهی و یا گوشت)، چربی‌های سالم (آووکادو، روغن زیتون، روغن بادام)، و تعداد زیادی از میوه‌ها و سبزیجات با کیفیت بالا هستید که کالری‌ای مغذی به بدن شما ارائه می‌دهد و به  که اجرای بهینه متابولیسم بدن شما  کمک خواهد کرد که  به نوبه ی خود باعث سوزاندن کالری به جای حفظ آنها می‌شود.

ایران ژنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید.https://iranjeunesse.com/

 

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو