payamgps.com

جادوی ویتامین E در جوانسازی پوست

تولید روزافزون انواع محصولات مراقبت از پوست بیانگر آن است که زندگی شهرنشینی مدرن توأم با آلودگی‌های فراوانی است که مراقبت از پوست را به یک نیاز ضروری تبدیل کرده است. امّا انتخاب از میان محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف، کار آسانی نیست. شاید بهتر باشد پیش از هرگونه انتخاب، مواد مورد نیاز پوست خود را بشناسیم تا بارفع هرگونه کمبود، از داشتن پوست سالم و شاداب لذّت ببریم.

نقش ویتامین E در سلامت پوست

یکی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن برای حفظ شادابی و لطافت پوست، ویتامین E می‌باشد. این ویتامین با افزایش رطوبت و خاصیت کشسانی پوست، تأثیر بسزایی در جوانسازی پوست دارد. همچنین این ویتامین با تولید کلاژن از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل در تولید انواع کرم دور چشم از آن استفاده می‌شود. از سوی دیگر مصرف ویتامین E از التهابات پوستی ناشی از اشعه ماورا بنفش نیز جلوگیری می‌کند به همین دلیل در تولید کرم ضد آفتاب نیز از آن استفاده می‌شود. از دیگر خواص این ویتامین می‌توان به کاهش و درمان بیماری‌های پوستی نظیر اگزما اشاره کرد که به همین خاطر از آن در تولید انواع کرم ترمیم پوست و محصولات شستشوی پوست نیز استفاده می‌شود.

منابع ویتامین E

این ویتامین در انواع مغزها مانند دانه آفتابگردان، فندق، بادام، بادام زمینی یا در گیاهانی مانند کیوی، گوجه، انبه، آووکادو، بروکلی و اسفناج و یا در روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون وجود دارد.

علاوه بر این و در صورت تجویز پزشک می‌توان از مکمل‌های خوراکی ویتامین E نیز مصرف نمود.

روغن ویتامین E

علاوه بر مصرف خوراکی می‌توان از روغن ویتامین E به صورت مستقیم بر روی پوست استفاده کرد. ساده‌ترین روش، استفاده از یک سوزن ضدعفونی شده و سوراخ کردن یک کپسول ویتامین E است. به دلیل اینکه ممکن است افراد معدودی نسبت به این روغن حساسیت داشته باشند ابتدا مقدار کمی از روغن را بر روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید. مواردی که می‌توانید از روغن ویتامین E استفاده کنید عبارتند از:

  • روغن ویتامین E به عنوان پاک‌کننده پوست
  • اگر می‌خواهید قبل از خواب، پوست خود را از انواع آلودگی‌های پاک کنید می‌توانید پنبه کوچکی را به روغن ویتامین E آغشته کرده و به آرامی بر روی پوست خود بکشید. این کار علاوه بر تمیزی، موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود.

  • روغن ویتامین E برای درمان آفتاب سوختگی
  • اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید اسپری روغن ویتامین E و یا استفاده از محصولات مراقبتی حاوی ویتامین E روند درمان شما را تسریع کرده و نرمی و لطافت پوست شما را باز می‌گرداند.

  • روغن ویتامین E برای رفع ترک لب‌ها
  • یکی از مسائلی که به ویژه در روزهای پاییز و زمستان، افراد زیادی را درگیر خود می‌کند مسئله خشکی و ترک لب‌هاست. یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای رفع این مشکل، استفاده از روغن ویتامین E می‌باشد.

  • روغن ویتامین E برای درمان جای جوش
  • روغن ویتامین E اگرچه غلظت و چسبندگی زیادی دارد قابلیت نفوذ به اعماق پوست را نیز دارد. به همین دلیل استفاده از این ویتامین برای ترمیم پوست بسیار مؤثر است. البته در نظر داشته باشید درمان جای جوش یا زخم چه از طریق مواد طبیعی و چه از طریق مواد شیمیایی در دراز مدّت اثربخش خواهد بود.

    اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو