payamgps.com

ویژگی های شی باتر یا کره شی برای جوانسازی پوست

ویژگی های شی باتر یا کره شی برای جوانسازی پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

معرفی سرم جوانسازی پوست لومینس LUMINESCE cellular rejuvenation serum

جنس و سلامت و جوانی واقعی پوست

کره شی یا شی باتر

شی باتر یا همان شیا باتر روغنی جامد است که از نوعی آجیل به نام شیا کاریته به دست می آید. درخت این نوع آجیل بومی آفریقا می باشد. این کره سرشار از ویتامین های مفید برای پوست مانند ویتامین E، F و A می باشد. همچنین این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری مانند اسید اولئیک، اسید لینولئیک و اسید استئاریک می باشد. این ترکیبات برای تولید کلاژن در پوست ضروری می باشند.

درخت شیا در اصل به مناطق سودان و سنگال تعلق دارد. این درخت در آفریقا مقدس محسوب می شود. مردم بومی آفریقا سالهای زیادی است که از کره شی استفاده می کنند و از خواص دارویی آن برای سلامتی و پوست و مو بهره می برند.

کره شی اکر تصفیه شده باشد رنگ سفید دارد. اگر این کره تصفیه نشده باشد رنگ شیری دارد.

مزایای اصلی شی باتر برای پوست:

این کره مرطوب کننده پوست می باشد.

برای درمان آکنه مناسب است.

در کاهش چین و چروک پوست اثر دارد.

به جوانسازی پوست کمک می کند.

در درمان بیماریهای پوستی مانند اگزما و پسوریازیس اثر دارد.

 

کره شی برای مرطوب کردن پوست های خشک

 

می توانید پس از حمام کردن کره شی را روی پوست صورت و بدنتان بمالید. سپس پوستتان را به آرامی مالش دهید. شاید نام کره شی غلط انداز باشد و فکر کنید که پوست را چرب می کند. اما از این بابت خیالتان راحت باشد که پوستتان چرب نخواهد شد.

 

شی باتر برای درمان آکنه یا جوش

 

شی باتر خاصیت لایه برداری و پاکسازی دارد. به همین دلیل می تواند به از بین بردن اثرات جوش ها کمک کند و پوست را صاف و یکدست سازد. این کره همچنین می تواند از بروز جوش های جدید نیز جلوگیری کند.

خواص ضد آفتابی کره شی

 

شی باتر دارای ویژگی ضد آفتابی می باشد. یعنی می تواند از پوستتان در برابر پرتوهای آسیب رسان خورشید مانند UV محافظت کند. این کره یک ضد آفتاب طبیعی می باشد.

برای بهره بردن از این خاصیت شی باتر کمی قبل از رفتن به زیر آفتاب این روغن را روی پوستتان بمالید. با اینکار می توانید از آفتاب سوختگی در امان باشید. این کره همچنین کمک می کند تا آفتاب سوختگی های قبلی نیز درمان شوند.

اما در نظر داشته باشید که قدرت محافظت کنندگی شی باتر از کرم های ضد آفتابی که در بازار وجود دارند کمتر است. کره شی SPF حدود 6 دارد. بنابراین می توانید کره شی را تنها در هنگامی که مدت کمی زیر آفتاب هستید و یا در زمانی که آفتاب شدید نیست استفاده کنید. توصیه می شود در بقیه موارد از کرم های ضد آفتاب با حداقل SPF برابر 30 استفاده کنید.

 

شی باتر برای لطیف کردن پوست نوزاد و کودک

 

کره شی به خوبی می تواند پوست کودک و نوزاد را نرم و لطیف کند. این به دلیل ترکیباتی مانند اسید اولئیک و اسید استئاریک است که در کره شی وجود دارند.

این کره پوست نوزاد و کودک را نرم می کند و از خشک شدن پوست در آرنج و زانوهای نوزادان جلوگیری می کند.

مقدار کمی از این کره را روی پوست نوزاد یا کودک بگذارید و سپس پوست نوزاد را به آرامی مالش دهید تا کره کاملا جذب شود. می توانید هر بار بعد از حمام دادن نوزاد از این کره استفاده کنید.

خاصیت ضد چروک کره شی

 

شی باتر کلاژن سازی را در پوست تحریک می کند. به همین دلیل باعث می شود تا خاصیت ارتجاعی پوست کم نشود و لایه های پوست روی هم نیفتند و در پوست چین و چروک ایجاد نشود. کره شی پوست را به خوبی تقویت و جوانسازی می کند.

این کره پوست را چرب نمی کند. بنابراین می توانید بدون ترس از ایجاد شدن آکنه، شب از این روغن استفاده کنید و بگذارید تا صبح روی پوستتان بماند.

شی باتر برای از بین بردن ترک های پوست و استرچ مارک های ناشی از بارداری

 

اگر پوست به میزان کافی مرطوب باشد میزان ترک های آن کمتر می باشد. کره شی از موادی طبیعی می باشد که می توانید به راحتی از آن در دوران بارداری و شیردهی استفاده کنید. اگر کره شی را از ابتدای بارداری روی شکمتان بمالید دیگر دچار ترک های بارداری یا همان استرچ مارک ها نخواهید شد.

افرادی که در حال چاق شدن هستند نیز برای جلوگیری از ایجاد شدن ترک ها در نواحی مانند ران ها، سینه ها و بازوها نیز می توانند از این کره استفاده کنند.

 

کره شی برای برطرف کردن حساسیت و التهابات پوستی

 

کره شی دارای ترکیباتی ضد التهابی مانند اسید سینامیک می باشد. این ترکیبات از قرمز شدن، التهاب و ورم کردن پوست جلوگیری می کنند. بنابراین می تواند به عنوان یک مرطوب کننده برای افراد دارای پوست های حساس مورد استفاده قرار بگیرد.

 

شی باتر برای درمان سلولیت

 

شی باتر به سفت شدن پوست و خوش فرم شدن آن کمک می کند. همچنین با مواد مغذی که دارد به ترمیم پوست سرعت می بخشد. بنابراین می تواند در درمان عارضه سلولیت که بسیاری از افراد دچار آن هستند مفید باشد.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو