payamgps.com

تفاوت کرم های روز و شب چیست؟

تفاوت کرم های روز و شب چیست؟

همانطور که میدانید در طول روز پوست تحت تأثیر عوامل محیطی مثل آلودگی هوا، آفتاب، باد و غیره قرار دارد. روش های گوناگونی برای مراقبت از پوست وجود دارد و هر کس روش متفاوتی را برای خود انتخاب می کند. برخی در طول روز از انواع مختلفی از کرم ها استفاده میکنند. برخی پوستشان را با روغن های زیتون و آووکادو محافظت می کنند. یکی از مهم ترین روش های مراقبت از پوست استفاده از کرم های روز و شب است.

متأسفانه در بین گروهی از مردم اینطور جا افتاده است که این نوع کرم ها برای درآمد زایی چند جانبه ی شرکت های بهداشتی بوجود آمده اند و تفاوتی با هم ندارند. در این مقاله می خواهیم تفاوت کرم های شب و روز و لزوم استفاده ی آنها را برای شما شرح دهیم.

تفاوت کرم های روز و شب چیست؟

کرم روز

در هنگام روز، پوست صورت در معرض اشعه ی خورشید است. یکی از این اشعه ها UV می باشد که برای پوست مضر است. همچنین امروزه به دلیل صنعتی شدن و استفاده ی گسترده از خودرو ها آلودگی هوای بسیار زیادی در اکثر شهر ها وجود دارد. همچنین در طول روز خانم ها احتمالا روی صورتشان آرایش دارند. به هین دلیل هدف اصلی کرم های روز محافظت از پوست صورت در برابر عوامل بیرونی است، این کرم ها جذب پر سرعتی نیز دارند. این کرم ها حاوی موادی نیز هستند که از آسیب رساندن اشعه ی UV خورشید به پوست جلوگیری می کنند که میزان این محافظت اصطلاحا با SPF کرم سنجیده می شود.

این کرم ها همچنین شامل موادی مثل آنتی اکسیدان ها و کافئین هستند که باعث پرانرژی و سفت شدن پوست می شوند. این کرم ها معمولا آرایش صورت را در نظر گرفته اند و باید به عنوان زیر لایه ی آرایش صورت استفاده شوند. بنابراین این کرم ها چربی کمتری دارند. این کرم ها به راحتی جذب صورت شده و باعث تنفس راحت پوست می شوند. پس از استعمال این کرم ها پوست صورت برای آرایش کردن آماده است.

کرم شب

در زمان شب ، زمانی که انسان خواب است، پوست صورت مثل بقیه ی اعضای بدن زمان کافی برای اصلاح و ترمیم خود را دارد. در این زمان پوست صورت می تواند لیفتینگ مناسبی برای خود انجام دهد. به همین دلیل کرم های شب برای رطوبت و ترمیم پوست ساخته شده اند. این کرم ها طوری تهیه شده اند که در مدت زمان طولانی جذب پوست شوند. و این به این دلیل است که در ساعات طولانی شب دیگر نور آفتاب، آلودگی هوا و دیگر عوامل محیطی برای پوست خطری ندارندو نیاز به جذب پر سرعت کرم مرتفع شده است. در شب مواد ضد چروک فرصت کافی برای جذب شدن و انجام عملکرد ترمیمی خود را دارند. به همین دلیل این کرم ها بالاترین مقدار مواد ضد چروک را دارند تا این مواد بتوانند با فرصت کافی حداکثر تأثیر خود را بگذارند.

تفاوت کرم های روز و شب چیست؟

چرا متخصصان می گویند باید از هر دوی این کرم ها استفاده کرد؟

با توجه به تفاوت های زیادی که این کرم ها دارند. بهتر است که هر کدام در موقع مناسب خود استفاده شوند. شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که اگر این دو را به جای هم استفاده کنیم آیا زیان بار هستند؟ پاسخ این است که خیر، با استفاده ی این کرم ها در غیر از موقع مناسب خود فاجعه ای پیش نمی آید اما به عنوان مهم ترین عامل تأثیر هر دوی آنها را با این کار کم کرده اید. یکی از تأثیر های منفی استفاده از کرم شب در روز می تواند این باشد که پوست چرب تر از معمول شده و در مقابل نور خورشید محافظت نمی شود. و در حالت برعکس، اگر کرم روز را در شب استفاده کنید مواد ضد پیری و ضد چروک کمتری به پوستتان خواهد رسید.

شاید برخی افراد با شیوه ی استفاده ی روز و شب مشکل داشته باشند. کرم های همه کاره برای این افراد تهیه شده اند و می توانند روش مناسبی برای محافظت از پوست باشند. اما حتما باید به این مسئله توجه داشته باشید که برای انتخاب هر نوع کرمی حتما باید شرایط سنی، نوع پوست، تغذیه و زمان قرار گرفتنتان در زیر آفتاب را در نظر بگیرید.

مهم ترین هدفی که با انتخاب کرم های روز و شب باید به آن دست پیدا کنید این است که پوستتان همیشه در مقابل خورشید محافظت شود و همچنین در تمام مدت آن را مرطوب نگه دارید.

 

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو