payamgps.com

تفاوت کرم، کره و لوسیون بدن

تفاوت کرم، کره و لوسیون بدن


کرم بدن، لوسیون بدن و کره ی بدن در اصل برای مرطوب کردن و پیشگیری از خشک شدن پوست تولید شده اند. اما این سه محصول باهم اختلاف هایی هم دارند که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد. تعداد زیادی از افراد به منظور مرطوب کردن پوست خود، از کرم های بهداشتی موجود در بازار استفاده می کنند. عده ای هم به منظور رطوبت دهی به پوست خود از لوسیون های متفاوتی استفاده میکنند. در این میان شاید گاهی کلمه ی کره ی بدن به گوشتان خورده باشد.

 

 کره بدن چیست؟

 

همان طور که ذکر شد، هر سه ی این محصولات برای آبرسانی و چرب کردن پوست تولید شده اند. اما مقدار غلظت و زمان جذب شدن آنها با همدیگر فرق دارد. برای نمونه، لوسیون ها که از آب و روغن های گیاهی تولید می شوند، کمترین غلظت در مقایسه با کرم های بدن و کره ی بدن را دارند. برای کسانی که پوستشان خشک و حساس است. استفاده از لوسیون ها توصیه می شود. این به این معنی نیست که لوسیون برای این افراد بهتر از کرم های مرطوب کننده است.

تفاوت کره ی بدن با لوسیون بدن در استفاده

 

متاسفانه در بازار رایج آرایشی و بهداشتی مرز دقیق بین لوسیون و کرم مشخص نشده است. توصیه می شود از هر کدام که با پوستتان سازگاری بیشتری دارد، استفاده کنید. کرم ها در در برابر لوسیون ها غلظت بیشتری دارند. این امر موجب شده است که دوام کرم های بدن در مقایسه با لوسیون ها بیشتر باشد. پس چنانچه به دنبال محصولی با دوام بالاتری می باشید، کرم های مرطوب کننده را به جای لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید. واژه ی دیگری که  شاید از لوسیون و کرم بدن کمتر شنیده باشید، کره ی بدن است. کره ی بدن یا همان body butter، بیشتر از کره های گیاهی و نیمه جامد درست شده است.

 

ویژگی های کره ی بدن

 

کره بدن هم مثل کرم ها و لوسیون ها موجب مرطوب نگه داشتن سطح پوست انسان می شود. اما در ارتباط با کره ی بدن باید این نکته را در نظر داشته باشیم که کره ی بدن به خاطر غلظت بالا قابلیت جذب کمتری دارد. همچنین پایداری آن هم بالاتر است.

این مورد برای بسیاری از افراد که محصولی با دوام بالا می خواهند، بسیار خوشحال کننده است. اما کسانی که دارای پوست چربی هستند، بهتر است از استفاده کردن از کره های بدن اجتناب کنند. به دلیل اینکه چربی بالای موجود در پوست آنها موجب می شود که کره ی بدن به سختی جذب پوست شود. این مسئله موجب گرفته شدن روزنه های پوستی می شود.
همان طور که در بالا ذکر شد، گرفته شدن روزنه های پوستی موجب ایجاد شدن چین و چروک ها می شود. همچنین  بسته شدن این روزنه ها، باعث پدید آمدن جوش های سطحی می شود. به همین دلیل است که به کسانی که پوست چرب دارند، توصیه می شود که از کرم های با فرمولاسیون سبک و ملایم و با خاصیت جذب بالا استفاده کنند. در ادامه برای هر 3 نوع پوست خشک، پوست چرب و پوست مختلط، روش های مرافبتی پیشنهاد می شود.

در این رابطه بخوانید:

لوسیون بدن (بادی رینوال) لومینس

خرید لوسیون ترمیم کننده لومینس

کدام لوسیون برای پوست خشک مناسب است

 

پوست های خشک از دسته پوست هایی می باشند که ضروری است حتما از آنها به شیوه ای درست مراقبت شود. اگر شما نیز دارای پوست خشک و حساس می باشید، برای شما نیز استفاده از کرم های مرطوب کننده ی مخصوص پوست های خشک توصیه می شود. همچنین اگر پوستتان بیش از حد خشک است، کره های گیاهی بدن توصیه می شوند. به خاطر داشته باشید که همیشه محصولی با کیفیت مناسب و نوع مرغوب را انتخاب کنید. برخی کرم های مرطوب کننده حاوی موادی هستند که به پوست شما کمک بیشتری می کنند. برخی از کرم های مرطوب کننده به خاطر دارا بودن روغن های گیاهی شامل روغن بادام و روغن جوانه ی گندم باعث شادابی و طراوت پوست می شوند.

 

کدام لوسیون برای پوست نرمال خوب است

 

به کسانی که دارای پوست نرمال هستند، پیشنهاد می شود که از کرم های مرطوب کننده دارای روغن های طبیعی شامل روغن بادام و روغن جوانه ی گندم و یا روغن گردو استفاده کنند. همچنین اگر به استفاده از لوسیون های بدن علاقه دارند، حتما نسبت به کیفیت و مرغوبیت برند مورد نظرشان، توجه کافی را داشته باشند. پوست های نرمال در مقایسه با سایر پوست ها به مراقبت کمتری احتیاج دارند دارند. ولی این به معنی این نیست که مراقبت از آنها را نادیده بگیریم. به دلیل اینکه اگر مراقبت از پوست خود را بی اهمیت بدانیم، به بیماری های پوستی شامل اگزما دچار خواهیم شد.

کدام لوسیون برای پوست مختلط خوب است

 

افراد دارای پوست مختلط بهتر است که لوسیون های مخصوص پوست های چرب و پوست های خشک را با هم تهیه کنند. به دلیل اینکه بخشی از قسمت های پوست این افراد خشک و بخش دیگری از آن چرب است. بنابراین برای هر ناحیه باید محصول مناسب همان قسمت، تهیه و استفاده شود. در نظر داشته باشید که اگر این مورد را رعایت نکنید ممکن است نواحی چرب بر روی پوستتان، چربی زیادی را در خود نگه دارد و به پوست صدمه بزند. یا اینکه قسمت های خشک آن، بسیار خشک شده و دچار کشیدگی یا پارگی شود و صدمه ببیند.

 

کدام یک برای پوست های چرب مناسب است

 

افرادی که دارای پوست چرب هستند، باید خیلی مراقب پوست خود و انتخاب صحیح محصولات پوستی خود باشند. زیرا پوست های چرب برای جوش زدن بیشتر مستعد هستند. افرادی که دارای پوست چرب هستند، هیچگاه نباید از کره ی بدن استفاده کنند، به دلیل اینکه این ماده روی پوست می ماند و جوش های بدی روی صورت و یا دستان  افراد به وجود می آورد. به افراد دارای پوست چرب پیشنهاد می شود که از کرم های مرطوب کننده ی دارای فرمولاسیون سبک و لوسیون های مناسب که به خوبی به پوست جذب می شوند، استفاده کنند. لوسیون ها در مقایسه با کرم ها و کره ی بدن کمترین غلظت را دارند. به همین دلیل، گزینه ی مناسبی برای پوست های چرب به حساب می آیند.

برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند. https://iranjeunesse.com

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو