payamgps.com

مهمترین درمان های خانگی برای از بین بردن آکنه

مهمترین درمان های خانگی برای از بین بردن آکنه

در این رابطه نیز بخوانید:

جوش صورت یا آکنه چیست؟

کرم روز لومینس و پیشگیری از بیماری های پوستی

اهمیت داشتن پوست سالم

پوست صورت از مهمترین اعضای بدن است که در نگاه اول به چشم می آید. پوست در واقع سهم زیادی در زیبا نشان دادن افراد دارد. بنابراین باید به خوبی از آن مراقبت کنید تا سالم بماند. داشتن پوستی سالم و جوان به شما احساس بهتری نیز درباره خودتان خواهد داد.

یکی از مهمترین عارضه هایی که پوست را دچار نقص و نازیبایی می کند آکنه یا جوش است. آکنه افراد زیادی را به خود درگیر می کند. بنابراین این بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای برطرف کردن آکنه هستند. در این مقاله به درمان های خانگی مؤثر در رابطه با برطرف کردن آکنه می پردازیم و در این باره به شما اطلاعاتی می دهیم.

 استفاده از ماسک سرکه‌‌ سیب

سرکه سیب خواص بی نظیری دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. سرکه سیب می تواند با باکتری های تجمع یافته در پوست شما مبارزه کند. همچنین به دلیل داشتن pH پایین، مانع از رشد و تکثیر آنها می شود.

سرکه سیب همچنین مثل آبلیمو می تواند پوست را سفت کند و در واقع عمل لیفتینگ را روی آن انجام دهد. سرکه سیب همچنین می تواند چربی های اضافی موجود در پوست را از بین ببرد و مانع از بروز آکنه شود.

برای تهیه این ماسک قدری سرکه سیب را با آب به نسبت 1 به 3 ترکیب کنید. پنبه ای را در این محلول بزنید و به پوستتان بمالید. 10 دقیقه زمان بدهید و سپس صورتتان را با شوینده مناسب بشویید. این کار را می توانید چند دفعه در طول روز انجام دهید. اما پس از هر بار مصرف و شستشو از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

میوه پاپایا

عصاره پاپایا در بسیاری از محصولات درمانی پوست و زیبایی به کار می رود. به دلیل اینکه این ماده می تواند پوست را از سلول های مرده و چربی ها پاک کند و پوست را نرم و لطیف کند. علاوه بر این، پاپایا دارای آنزیمی به نام پاپایین می باشد. این ماده می تواند التهاب پوست را کم کند و پوست را تسکین دهد.

برای استفاده از پاپایا ابتدا صورتتان را پاک کرده و آن را خشک کنید. سپس قسمت گوشتی این میوه را ببرید و بکوبید تا جایی که کاملا نرم شود. ماده به دست آمده را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورتتان بمالید. سپس آن را با آب گرم بشویید.

استفاده از خمیر پوست پرتقال

پرتقال دارای ویتامینی بسیار ضروری برای پوست به نام ویتامین C می باشد. این ویتامین می تواند مانع از تجمع باکتری ها و سلول های مرده در پوست شود. ویتامین C همچنین می تواند به ترمیم و جوانسازی پوست کمک کند. این میوه همچنین دارای اسید سیتریک و ترکیباتی است که پوست را سفت می کنند.

برای تهیه ماسک پرتقال، باید پرتقال را بکوبید یا در مخلوط کن بریزید. به ماده به دست آمده قدری آب اضافه کنید. دقت کنید که آب را قطره قطره اضافه کنید تا مخلوط شل نشود و حالت خمیری اش را از دست ندهد. زمانی که به اندازه کافی روان شد، مخلوط را به صورتتان بمالید. حدود 20 دقیقه زمان دهید. سپس آن را بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

ماسک توت‌ فرنگی و عسل

 

این دو میوه نیز برای درمان آکنه تأثیر فوق العاده ای دارند. به طوری که در بسیاری از محصولات درمانی و بهداشتی به کار می روند. توت فرنگی دارای مقادیر زیادی سالیسیلیک اسید می باشد. این ماده در کرم های ضد آکنه وجود دارد. این ماده کمک می کند تا پوست بتواند بهتر سلول های مرده اش را لایه برداری کند. همچنین این ماده روزنه های پوست را باز می کند و باکتری ها را از فعالیت باز می دارد. این ماده همچنین می تواند از مسدود شدن روزنه های پوستی پیشگیری به عمل بیاورد. این ماده همچنین سلول سازی در پوست را تحریک می کند.

عسل نیز خواص ضد باکتریایی دارد و می تواند با باکتری های موجود در پوست مبازره کند. همچنین خاصیت آبرسانی و ضد التهابی دارد.

برای تهیه این ماسک ابتدا توت فرنگی ها را خوب بکوبید تا کاملا یکدست شوند. سپس دو قاشق چای خوری عسل به آنها بیفزایید و کاملا آنها را با هم مخلوط کنید. این ماسک را به صورتتان بزنید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک پوست موز

پوست موز دارای ترکیبی به نام لوتئین می باشد. این ترکیب یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد که می تواند به کم کردن تورم و التهاب کمک کند. این ماده همچنین می تواند رشد سلول های جوان را سرعت ببخشد. همچنین پوست موز خاصیت ضد التهابی دارد و برای التهاب جوش ها تسکین بخش می باشد.

برای استفاده از پوست موز باید پوست موزی که تازه کنده اید را به صورت دایره ای روی پوست صورتتان بمالید. این کار را تا جایی ادامه دهید که کل صورتتان پوشش پیدا کند. سپس نیم ساعت زمان دهید و صورتتان را بشویید.

ماسک  جو دوسر

جو دوسر یک غذایی بسیار مغذی است که هم به طور خوراکی و هم به صورت موضعی فواید بسیاری دارد. برای استفاده موضعی از جو دوسر، می توانید آن را بخیسانید و یا بپزید. سپس آن را نرم کنید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. این مخلوط ممکن است در خودش گرما ذخیره کند. بنابراین برای مالیدن آن روی پوستتان از سرد بودن آن مطمئن شوید. این ماسک می تواند برای درمان آکنه اثربخش باشد.

ماسک سیب‌زمینی

سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی پتاسیم، گوگرد، کلرید و فسفر است. این عناصر برای درمان آکنه بسیار مفید می باشند. سیب زمینی دارای آنتی اکسیدان نیز است که می تواند پوستتان را در مقابل صدمات محیطی محافظت کند. سیب زمینی همچنین می تواند پوست را تغذیه کند و به رشد سلول ها و ترمیم پوست کمک کند.

برای تهیه این ماسک، یک عدد سیب زمینی خام را رنده کنید. سپس آن را روی پوستتان بمالید. به مدت حدود نیم ساعت زمان بدهید. سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.https://iranjeunesse.com

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو