payamgps.com

مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت و جوانی

مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت و جوانی

در این رابطه نیز بخوانید:

مکانیسم عمل محصول فینیتی (Finiti)

معرفی محصول AM و PM

بسیاری از افراد به دنبال روش هایی برای سلامت و جوان ماندن هستند. زیرا این موارد علاوه بر اینکه بر زیبایی و جذابیت آنها می افزایید کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشند. افرادی که در سلامت هستند معمولا پوست، مو و ناخن های زیبایی دارند و عوارض پیری خیلی دیرتر به سراغشان می آیند.

یکی از مهمترین عواملی که به زیبا و جوان ماندن افراد کمک میکند داشتن یک رژیم غذایی مناسب است. یعنی شما می توانید به راحتی با داشتن یک برنامه غذایی مناسب و کارآمد سلامت باشید و پیری را به تعویق بیندازید.

شاید خیلی زیاد در رابطه با ویتامین ها، آنزیم ها، پروتئین ها و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن شنیده و خوانده باشید. اما شاید مثل بسیاری از افراد دیگری به مواد معدنی توجهی نکرده باشید. غافل از اینکه مواد معدنی تأثیر بسیار زیادی بر سلامت و جوانی دارند. این مواد را دست کم نگیرید و حتما در رژیم غذاییتان آنها را بگنجانید تا بدنی سالم و پوستی شاداب داشته باشید. در ادامه مهمترین مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت و جوانی بدن را به شما معرفی می کنیم.

آهن (Fe)

آهن برای تولید هموگلوبین ضروری است. این ماده گلبول های قرمز خون را تشکیل می دهد. آهن ماده ای کلیدی برای سلامت و جوانی بدن است. اهن به بدن کمک می کند تا در برابر عفونت ها مقاومت کند.

کمبود آهن خستگی مداوم، ضعف، تنگی نفس، ضعف حافظه و گیجی را پدید می آورد.

آهن را می توانید در زردآلو، جگر و قلوه، گوشت، شیوه، تخم مرغ، میوه های خشک و صدف خوراکی بیابید.

 

کلسیم (Ca)

کلسیم از مواد معدنی کلیدی مورد نیاز برای سلامت بدن است. کلسیم کمک می کند تا استخوان ها سالم بمانند و دندان ها محکم شوند. این ماده معدنی همچنین برای منعقد کردن خون و تحریک کردن اعصاب و عضله ها اثر زیادی دارد.

اگر کلسیم به میزان کافی در بدن وجود داشته باشد، بدن می تواند در برابر بسیاری از بیماری ها مانند حساسیت، ویروس و پوسیدگی دندان از خود محافظت کند.

اگر کلسیم در بدن وجود نداشته باشد ممکن است عواملی مانند درد پشت، پوکی استخوان، تحریک پذیری، بی خوابی، اختلال در ضربان قلب، مشکلات معده، سندرم پیش از قاعدگی و یبوست پدید بیایند.
اگر کلسیم در بدن کم باشد بدن از استخوان ها آن را تهیه می کند و بدین ترتیب به استخوان ها آسیب زیادی می رسد.

کلسیم را می توانید در لبنیات، سبزیجات، آب گوشت و غذاهای دارای استخوان پیدا کنید.

منیزیم (Mg)

منیزیم نیز از مواد معدنی مورد نیاز بدن است که برای تحریک اعصاب، منقبض شدن قلب، تولید و منتقل شدن انرژی و تولید پروتئین ها در بدن مورد نیاز است.

اگر منیزیم در بدن کم باشد ممکن است عضلات بدن به طور غیر عادی پرش داشته باشند، لرزش و تکان ها ناگهانی پدید آید، بی خوابی یا اختلال در ضربان قلب پدید آید.

کمبود منیزیم همچنین موجب رسدب کردن کلسیم در رگ ها شده و سنگ کلیه پدید می آورد.
منیزیم را می توانید در آرد سفید، برنج بدوم سبوس، تخم مرغ، شیر، حبوبات، غذاهای دریایی و سبزیجات پیدا کنید.

مس (Cu)

مس باعث کمک به رشد استخوان ها و بافت های عصبی و همبند می شود. کمبود این فلز می تواند باعث پوک شدن استخوان ها، ریزش موها، نابود شدن غلاف میلین اعصاب، آسیب های قلبی و کم خونی شود.

زیاد بودن این فلز در بدن نیز خطرناک است و سمی می باشد. بنابراین باید در میزان مصرف آن دقت کنید.
مس در آرد سفید، برنج بدون پوست، جگر، مغز و قلوه، سبزیجات، ژلاتین، قارچ، صدف خوراکی، آجیل و خمیر مایه وجود دارد.

 

پتاسیم (K)

پتاسیم برای منظم کردن pH خون، اسیدی کردن ادرار، متعادل نگه داشتن آب بدن، کمک به انتقال پیام های عصبی و منقبض شدن ماهیچه ها مورد نیاز است.

اگر پتاسیم در بدن کم باشد ممکن است اعصاب حساس شده و عدم هوشیاری روانی، بی خوابی، خستگی، نبض نا منظم، ضعف عضلانی و کم شدن قند خون شود. در موارد شدیدتر کمبود پتاسیم ممکن است فرد را به حالت اغما ببرد.
پتاسیم را می توانید در پوست گندم، آجیل، حبوبات، میوه ها، آرد سویا و سبزیجات پیدا کنید.

ید (I)

ید برای عملکرد مناسب غده تیروئید ضرورت دارد. برای تشکیل تیروکسین در بدن به مقدار کمی ید نیاز است.

ید را می توانید در نمک های ید دار، غذاهای دریایی، آب، صدف و پیاز پیدا کنید.

 

منگنز (Mn)

منگنز برای درست انجام شدن کار آنزیم ها و مصرف کردن چربی ها مورد نیاز است. این ماده معدنی همچنین برای رشد و ساخته شده استخوان ها، انجام متابولیسم چربی ها، متعادل کردن حساسیت عصبی و تولید مثل ضرورت دارد.

منگنز برای با فعال کردن تولید آنزیم ها در بسیاری از علائم مهم و حیاتی بدن نقش دارد مانند تشکیل اوره یا هیدرولیز پروتئین ها در روده.

زیاد بودن سرب در آب یا هوا می تواند موجب کم شدن میزان منگنز در بدن بشود. منگنز در آرد سفید، برنج بدون پوست، سبوس گندم، سبزیجات، جگر، سیب، آناناس، موز، تخم مرغ، مغز ها . گیلاس وجود دارد.

 

روی (Zn)

روی یک ماده معدنی بسیار مهم برای جوان ماندن است. روی برای سلامت چشم ها، اندام ها، استخوان ها و عضلات و اسپرم ضرورت دارد. روی به عنوان فاکتور همراه  در انجام فعالیت 90 نوع آنزیم در بدن کاربرد دارد. به طور مثال روی برای تبدیل کاروتن به ویتامین A در بدن نیاز است.

سیگار کشیدن، مصرف الکل و داروهای ضد بارداری می توانند باعث دفع روی از بدن شوند.
روی را می توانید در نان سفید، برنج بدون پوست، غلات، سبوس گندم، سبزیجات، میوه ها، ماهی، گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ و شیر پیدا کنید.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو