payamgps.com

مزایا و عوارض استفاده از رتینول و رتین A

مزایا و عوارض استفاده از رتینول و رتین A

در این رابطه نیز بخوانید:

سرم جوانسازی لومینس و درمان بیماریهای پوستی

معرفی کرم روز و شب لومینس

در مقاله های پیشین در رابطه با فواید رتینوئیدها به شما توضیحاتی دادیم. پیشتر گفته شد که رتینول و هم خانواده هایش می توانند در تحریک سلول ها برای تولید کلاژن نقش داشته باشند. بدین ترتیب به پوست کمک می کنند تا زیبایی و جوانی خودش را بازیابد. در این مقاله قصد داریم بقیه مزایایی استفاده از رتینول را به شما شرح دهیم.

همچنین با توجه به اینکه مصرف هر نوع دارویی ممکن است عوارضی داشته باشد در رابطه با عوارض این دارو به شما توضیحاتی می دهیم.

با مصرف رتینول و رتین A می توانید تمامی چین و چروک های عمیق و خطوط ریز و درشت روی پوست را به مرور از بین ببرید. این مواد از یک خانواده هستند.

فواید رتین A

از میان خانواده رتینول، ترکیب رتین A سریعتر و بهتر اثر می کند.

این ترکیب علاوه بر زودتر از بین بردن چین و چروک ها مزایای دیگری نیز دارد. این ترکیب می تواند آکنه را بهبود ببخشد. همچنین می تواند موجب برطرف شدن جوش های سر سفید و سر سیاه شود. این ترکیب همچنین روزنه های بسته شده را باز کرده و محیط را برای تنفس سلولی آماده می کند. این امر نیز باعث کمک به ترمیم و جوانسازی سلول ها می شود. در نتیجه پیری پوست بیشتر به تعویق می افتد.

فواید رتینول

رتینول نیز به شما کمک می کند تا به خوبی با آکنه مبارزه کرده و آن را از بین ببرید. این ماده همچنین کمک می کند تا اثرات ناشی از آکنه یا همان اسکارها به خوبی محو شوند. بنابراین به شما توصیه می کنیم تا این ترکیب را به برنامه مراقبت از پوستتان بیفزایید.

رتینول برای برطرف کردن لک های موجود در پوست عملکرد بسیار خوبی دارد. این لک ها معمولا ناشی از بیماری به نام هایپرپیگمنتیشن هستند. رتینول می تواند عوارض این بیماری و همچنین سایر لک های رنگی پوست را از بین ببرد.

این ماده سرعت تقسیم و رشد سلول های پوست را زیاد می کند. به همین دلیل سلول های جوان و تازه با سرعت بیشتری جایگزین سلول های پیر و مرده می شوند. در نتیجه عارضه هایی از پوست که مربوط به تجمع سلول ها و یا تجمع مواد حاصل از آنها هستند به خوبی برطرف می شوند.

این ترکیب همچنین نتایج خیلی خوبی برای درمان بیماری پسوریازیس یا صدف نشان داده است. این بیماری یک بیماری خود ایمنی است که پوست به سرعت وب دون کنترل سلول های تازه می سازد. در این حالت پوست به سرعت پوسته پوسته شده و دچار التهاب می شود. درمان های بیماری پسوریازیس قطعی نیستند. اما با مصرف رتینول می توانید به گونه بسیار خوبی آن را کنترل کرده و التهاب ها را تسکین ببخشید.

عوارض تمامی محصولات بهداشتی و درمانی را جدی بگیرید

بسیاری از افراد فکر می کنند که برخی مکمل ها و یا داروهایی که به طور طبیعی در بدن تولید می شوند به هیچ وجه به بدن آسیب نمی رسانند. این افراد ممکن است این داروها را بی رویه مصرف کرده و یا دوز مصرفی را رعایت نکنند. اما باید به شما بگوییم که مصرف هر ماده ای حتی مواد طبیعی بدون کنترل و بی برنامه و حتی بدون تجویز پزشک می تواند خطرناک باشد.

موادی مانند ویتامین ها و پروتئین ها که در بدن وجود دارند از این دست هستند. اما باید بگوییم که حتی با مصرف زیاد ویتامین ها مانند ویتامین D می توانید مسموم شوید و خطرات جدی شما را تهدید کنند. بنابراین پیش از استفاده از هر ماده در رابطه با عوارض آن و دوز مصرفی آن ماده خوب مطالعه کنید.

 

عوارض رتینول

اگر رتینول را بیش از حد مصرف کنید ممکن است پوستتان را خشک کرده و در آن حساسیت ایجاد کند. به ویژه افراد دارای پوست های حساس ممکن است بیشتر درگیر عوارض رتینول شوند. این ماده حساسیت پوست به نور خورشید را زیاد می کند. یعنی پوست شما بیشتر مستعد آفتاب سوختگی و آسیب دیدن با آفتاب می باشد.

رتینول را نباید در دوران بارداری استفاده کنید.

این علائم زمانی تشدید می شوند که فرد دارای پوست حساس به بیماری های پوستی نظیر آکنه روزاسه و یا بیماری اگزما مبتلا باشد. در این صورت رتینوئیدها می توانند قرمزی و ورم ها را شدیدتر کنند.

البته معنی این حرف این نیست که این افراد نباید رتینوئید استفاده کنند. اتفاقا رتینوئید می تواند در درمان این عوارض به آنها کمک کند. اما این افراد باید در مصرف این ترکیبات دقت زیادی به خرج دهند و دوز تجویز شده به وسیله پزشک متخصص پوست را رعایت کنند. به طور مثال بهتر است این افراد در شروع مصرف تنها هفته ای یکبار از این ترکیب استفاده کرده و پیش از آن نیز از مرطوب کننده و یا آبرسان استفاده کرده باشند.

عوارض رتین A

رتین A برای درمان آکنه اثربخش است. اما ممکن است به همه انواع آکنه پاسخ مثبت ندهد. رتین A ممکن است آکنه را در برخی افراد تشدید کند و تورم و التهابات پوست را افزایش دهد. این عوارض هم بیشتر ممکن است در افراد دارای پوست های حساس رخ دهد. این افراد نیز رتین A را باید با فاصله مصرف کنند و پیش از آن مرطوب کننده بزنند.

البته می توان پیش از مصرف از لایه بردارهای ضعیف مانند آلفا هیدروکسی اسید استفاده کرد.

 

توصیه های کلی در مصرف رتینول و رتین A

افراد دارای پوست های تیره باید بیشتر مراقب باشند. زیرا ممکن است برخی لک های پوستی با مصرف این مواد پدید آیند. اما به مرور رفع خواهند شد.

همچنین موقع استفاده از این ترکیبات حتما ضد آفتاب قوی استفاده کنید و در موقع مناسب آن را تجدید کنید.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو