payamgps.com

هیپر پیگمنتاسیون چیست؟

هیپر پیگمنتاسیون چیست؟

در این رابطه نیز بخوانید:

معرفی ژل روشن کننده لومینس

ویژگی های کرم های ضد لک مناسب و اثربخش

حتما دیده اید که رنگ پوست افراد چقدر با یکدیگر تفاوت دارد. همچنین زمانی که زیر آفتاب قرار می گیریم رنگ پوستمان تیره می شود. یا اینکه با بالارفتن سن رفته رفته لک های تیره و روشن رنگی روی پوست پدید می آیند. اما دلیل این تفاوت ها و بروز ان عارضه ها چیست؟ همه اینها به رنگدانه های پوست بر میگردند.

رنگدانه ها از پوست در مقابل آفتاب محافظت می کنند. با تابش آفتاب رنگدانه های موجود در پوست به سرعت شروع به تولید ملانین می کنند. ملانین از پوست در برابر پرتوهای آسیب رسان خورشید محافظت می کند. اما در مواردی که آفتاب به طور مداوم بتابد و ملانین همواره تولید شود در پوست جمع شده و لک های رنگی را پدید می آورد.

این امر موجب بروز اختلالاتی در تولید ملانین می شود. خالهای رنگی و در موارد حادتر ممکن است برخی بیماری های پوستی در نتیجه تولید بیش از حد ملانین پدید بیایند.

 

تغییر رنگ پوست

 

هیپر پیگمانتاسیون یکی از عارضه های رایج پوستی است که در افراد بسیاری دیده می شود. در این حالت رنگ پوست از حالت معمول آن تیره تر می شود. در این عارضه نیز در تولید ملانین اختلال ایجاد می شود. ملانین رنگدانه ای طبیعی است که رنگ طبیعی پوست را نیز مشخص می کند. پوست دارای رنگدانه های مختلف است. این رنگدانه ها همگی با هم رنگ پوست را تعیین می کنند. رنگدانه های کاروتنوئید، هموگلبین و اکسی گلوبین از این دست هستند. این رنگدانه ها به ترتیب مسئول ایجاد رنگهای زرد، آبی و قرمز هستند.

به همین دلیل رنگدانه ها رنگ عارضه های پوستی را نیز مشخص می کنند. بنابراین رنگ عارضه های پوستی نیز با هم تفاوت دارند.

 

دلایل پدید آمدن هیپر پیگمانتاسیون

 

یکی از مهترین دلایل بروز هیپر پیگمانتاسیون بودن به مدت زیاد زیر نور خورشید است. در صورتی که زمان زیادی زیر آفتاب باشید ملانین زیادی در پوست تولید می شود و در پوست تجمع پیدا می کند و هیپر پیگمانتاسیون پدید می آید.

دلایل دیگری نیز این عارضه را پدید می آورند. اختلالات در هورمون ها، مسموم شدن با مواد شیمیایی و داروها، آسیب های حرارتی و پروتویی از دلایل بروز هیپر پیگمانتاسیون هستند. این عارضه تا زمانی که ثابت است برای بدن خطرناک نیست. اما اگر لک ها در حال گسترش و بزرگ شدن باشند باید بررسی باشند تا احتمال پدید آمدن بیماری های دیگر بررسی شود.

برخی تیرگی ها نیز ممکن است در پوست باشند که خوش خیم بوده و خطری ندارند.

داشتن رژیم غذایی نا مناسب نیز می تواند باعث بروز این لک ها در پوست شود.

هیپر پیگمانتاسیون معمولا برای مدت طولانی در پوست باقی می ماند. ممکن است افراد روحیه خود را از دست بدهند و این مسئله برای آنها آزار دهنده باشد. هیپر پیگمانتاسیون می تواند با شدت متفاوت در بسیاری از نقاط بدن دیده شود.

اگر عامل پدید آورنده این عارضه از بین برود لک ها نیز رفته رفته کمرنگ خواهند شد.

اثر کرم های روشن کننده بر هیپر پیگمانتاسیون

 

کرم های روشن کننده می توانند سرعت تولید ملانین را کم کرده و یک لایه برداری خفیف روی پوست انجام دهند. بدین ترتیب می توانند لک های موجود در پوست را به مرور زمان کمرنگ کنند. در نتیجه پوست به رنگی بکدست خواهد رسید. توجه داشته باشید که اگر عامل بروز این عارضه را از بین نبرده اید با مصرف کرم های روشن کننده این عارضه از بین نخواهد رفت و دوباره پدید خواهد آمد.


آیا از کرم های روش کننده دارای هیدروکینون استفاده کنیم؟

 

بسیاری از محصولات روشن کننده دارای ترکیبی به نام هیدروکینون هستند. این ماده با سرعت زیادی لک های پوستی را از بین می برد. اما این ماده فقط در ابتدا و به طور موقتی لک ها را از بین می برد و پس از گذشت مدت کوتاهی لک ها با شدت بیشتری خواهند برگشت. بنابراین بهتر است قبل از تهیه روشن کننده از وجود یا عدم وجود هیدروکینون در آن مطلع شوید و کرم های روشن کننده دارای هیدورکینون را خریداری نکنید.

امروزه کرم های دیگری بدون هیدروکینون در بازار وجود دارند که به نسبت اثر پایدارتری خواهند داشت.

 

روشن کننده ها می توانند انواع مختلفی از لک ها را برطرف کنند

انواع دیگری از روشن کننده ها وجود دارند که می توانند انواع لک های پوستی را برطرف کنند. این محصولات می توانند لک های پوستی را که با دلایل مختلف پدید آمده اند از بین ببرند. ممکن است لک های پوستی بر اثر آفتاب، بروز اختلال در عملکرد غدد و هورمون ها، حاملگی و اثرات برجای مانده از جراحت و جوش باشند.

لک های طبیعی ناحیه زیربغل و خط مایو یا همان کشاله ران را نیز می توانید با کرم های روشن کننده از بین ببرید.

بعضی از این محصولات خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی دارند و پوست را آرام می کنند. برخی دیگر نیز دارای ترکیبات ضد عفونی کننده بوده که می توانند به برطرف شدن بیماری های پوستی کمک کنند.

این کرم ها را باید به مدت طولانی استفاده کنید تا بتوانید اثر آنها را ببینید. به دلیل اینکه روند درمان کند است و لک ها به مرور برطرف می شوند. پس با چند روز مصرف نا امید نشده و مصرف را ادامه دهید.

پیش از استفاده از این کرم ها با استفاده از پاک کننده مناسب پوست را تمییز کنید تا اثر کرم روشن کننده بیشتر باشد.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو