payamgps.com

ویژگی های پوست

ویژگی های پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

ماسک هایدروشیلد لومینس

ماسک لیفت لومینس LUMINESCE ultimate lifting masque

پوست گسترده ترین عضو بدن است که همه اندام های ما را در خود جای داده و از ما محافظت می کند. پوست علاوه بر محافظت از بدن وظیفه زیبا کردن ما را نیز دارد. پوست دارای ساختارهایی است که موجب زیبا نشان دادن جلوه بدن می شوند.

پوست به دلیل اینکه اولید سد دفاعی بدن است به میزان زیادی در معرض عوامل محیطی و آسیب دیدگی قرار دارد. بنابراین ممکن است آسیب ببیند و بر زیبایی ما تأثیر بگذارد.

بنابراین امروزه افراد با داشتن برنامه ای مناسب برای سلامت نگهداشتن پوست سعی می کنند تا آن را زیبا و سالم نگه دارند.

یکی از این برنامه استفاده از مواد طبیعی برای تغذیه پوست و یا پاکسازی آن است. از میان مواد طبیعی انبه خواص بی نظیری برای پوست دارد. در ادامه در رابطه با خواص بی نظیر انبه برای پوست به شما اطلاعاتی می دهیم.

ویژگی های انبه

انبه میوه ای خوشمزه است که در بین مردم محبوبیت زیادی دارد. این میوه همچنین فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد.

انبه باعث تقویت دستگاه گوارشی شده و به تنظیم شدن قند خون کمک می کند. انبه همچنین از بروز سرطان ها جلوگیری می کند.

این میوه همچنین برای پوست خواص زیادی دارد. می توانید از این میوه چندین نوع ماسک درست کنید و روی پوستتان بمالید تا از خواص آن بهره مند شوید.

 

 فواید انبه برای پوست

 

انبه می تواند به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. این میوه سرشار از ویتامین های E و C می باشد که کلاژن سازی را در پوست تحریک می کنند. بنابراین باعث می شود تا پوست حالت ارتجاعی خود را حفظ کند.

برخی عوامل باعث می شوند تا پوست کلاژن خود را از دست بدهد و دچار چین و چروک و افتادگی شود. اما انبه با کمک به تولید کلاژن در پوست به برطرف شدن چین و چروک ها و نجات دادن پوست از افتادگی کمک می کند.

ویتامین C که در انبه وجود دارد باعث می شود تا پوست بتواند از سلول های خود در برابر عوامل آسیب رسان محافظت کند. برای برطرف کردن چین و چروک های پوست به وسیله انبه می توانید این ماده غذایی را به طور موضعه روی پوستتان استفاده کنید و از خواص ضد چروک آن بهره ببرید.

انبه می تواند به خوبی پوست را آبرسانی کرده و به آن طراوت و شادابی ببخشد. انبه تا مدت زیادی می تواند پوست را مرطوب نگه دارد و آن را از خشکی و دهیدراته شدن نجات دهد. با همواره مرطوب نگه داشتن پوست می توانید روند ترمیم و بازسازی پوست را سرعت ببخشید و با سرعت بیشتری از شر چین و چروک ها و لک های پوستی و سایر آثار پیری زودرس پوست خلاص شوید.

انبه دارای ماده ای بی نظیر به نام آلفا هیدروکسی اسید است. این ماده در بسیاری از کرم های جوانسازی پوست نیز وجود دارد. آلفا هیدروکسی اسید به باز شده چین و چروک های پوست کمک می کند و باعث می شود تا فرآیند خودترمیمی پوست سرعت بگیرد.

 

تهیه ماسک های متنوع با استفاده از انبه

 

ماسک انبه و گلاب

انبه را له کرده و به آن یک قاشق غذا خوری گلاب اضافه کنید. گلاب خواص ضد التهابی دارد و پوست را تسکین می دهد. این ماسک برای پوست های حساس بسیار مناسب است.

گلاب همچنین کمک می کند تا پوست در برابر چین و چروک و آکنه مقاوم شود.

برای اینکه اثر این ماسک بهتر شود می توانید قدری ماست کم چرب نیز به آن اضافه کنید.

این ماسک را حدود یک ربع روی پوستتان بگذارید و سپس با شوینده ملایم پوستتان را بشویید.

 

ماسک انبه و شیر

برای تهیه این ماسک یک عدد انبه و چند قاشق شیر را با یک قاشق شکر با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا یک کرم به شما بدهد. حتما از شیر کم چرب استفاده کنید تا پوستتان دچار آکنه نشود. می توانید از این اسکراب استفاده کرده و پوستتان را پاکسازی کرده و به آن شفافیت ببخشید. این اسکراب را حدود ربع ساعت روی صورتتان نگه دارید و سپس آن را بشویید.

ماسک انبه و عسل

عسل خاصیت مرطوب کنندگی دارد و التهاب و قرمزی پوست را تسکین می بخشد. می توانید عسل را با انبه مخلوط کنید و هم بزنید تا کرمی نسبتا شل به دست بیاورید. سپس اسن مواد را روی پوستتان بریزید و پس از گذشت ربع ساعت با شوینده ملایم شستشو دهید.  برای اینکه بتوانید یک پاکسازی نیز روی پوستتان انجام دهید و پوستتان را بهتر تغذیه کنید می توانید چند قاشق ماست نیز به این مخلوط اضافه نمایید. اما دقت کنید که باید ماست کم چرب استفاده کنید.

 

ماسک انبه، آرد نخود و عسل

انبه را خرد کرده و آن را له کنید سپس قدری عسل و آرد نخود به آن اضافه کنید تا خمیری سفت به شما بدهد. سپس این خمیر را برای حدود 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و سپس آن را شستشو دهید. این ماسک باعث می شود تا پوستتان شفاف و روشن شود.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو