payamgps.com

شیوه های سنتی لایه برداری یا پیلینگ پوست

شیوه های سنتی لایه برداری یا پیلینگ پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

روش های خانگی برای برطرف کردن تیرگی پوست

کرم ضد لک لومینس

جوانی پوست

همه افراد دوست دارند پوستی جوان و زیبا داشته باشند. به دلیل اینکه پوست زیبا اولین چیزی است که در چهره به چشم می آید. در صورتی که پوست شفاف، نرم و سالم باشد و چین و چروک نداشته باشد فرد می تواند احساس جوانی و زیبایی کند.

راه های زیادی برای جوان و سالم نگه داشتن پوست وجود دارند. راه هایی مانند جراحی ها و داشتن رژِم غذایی مناسب و یا خوردن داروها و مکمل ها. برای داشتن پوستی سالم و جوان باید یک برنامه دقیق و منظم برای مراقبت از پوستتان داشته باشید. یکی از مهمترین مراحل برنامه مراقبت از پوست لایه برداری است.

لایه برداری

لایه برداری کمک می کند تا سلول های مرده و مواد زائد موجود در لایه آخر پوست از روی آن زدوده شوند و پوست راحتتر بتواند تنفس کند. بدین ترتیب با سرعت بیشتری به ترمیم و جوانسازی خودش می پردازد. در نتیجه عملیات جوانسازی آن به سرعت انجام شده و پیری پوست به تعویق می افتد.

لایه برداری همچنین با باز کردن منافذ پوستی کمک می کند تا مواد ضد پیری و مواد مغذی بهتر به پوست برسند و بدین شکل نیز به جوانسازی پوست کمک زیادی می کند.

لایه برداری به چه منظورهایی انجام می شود؟

لایه برداری همچنین می تواند بسیاری از عارضه های پوستی که برای از بین رفتن آنها زمان زیادی لازم است را به سرعت از بین ببرد. عارضه هایی مانند اثرات زخم ها یا همان اسکار ها از این دست می باشند. پوست به دلایل مختلفی می تواند دچار اسکارها شود. یکی از مهمترین دلایل آن جوش صورت است. زمانی که صورت جوش می زند جای آن روی پوست می ماند. همچنین اثرات زخم ها یا جراحی ها روی پوست می مانند و باعث می شوند تا پوست نازیبا به چشم برسد. یکی از مهمترین اسکارهایی که روی پوست می ماند اسکارهای مربوط به سوختگی می باشد. این اسکارها بعضا برجسته بوده و یا رنگی هستند و به سختی از روی پوست برداشته می شوند.

لایه برداری همچنین می تواند به از بین بردن لک های ریز و درشت رنگی روی پوست کمک کند. نوع رایج لک های پوستی مربوط به ماندن بی محافظ زیر آفتاب شدید است و لک های آن به دلیل تجمع ملانین اضافی در پوست پدید می آیند. همچنین انوع دیگری از لک ها نیز با لایه برداری قابل درمان هستند. لک هایی مانند لک های بارداری، لک های بلوغ، کک و مک و لک های دوران پیری از این دست هستند.

شیوه های مختلف لایه برداری

لایه برداری به روش های مختلفی انجام می شود. روش هایی مانند لیزر، روش ابریژن، روش CO2 و استفاده از اسکراب های شیمیایی از این دست هستند. اما روش های خانگی و سنتی معمولا ایمن تر هستند و عوارش کمتری دارند.

شیوه های سنتی لایه برداری

در گذشته بسیاری از افراد در حمام کیسه می کشیدند. کیسه کشیدن نیز نوعی از لایه برداری است که با مکانیسم مکانیکی انجام می شود. کیسه کشیدن معمولا با سفیداب انجام می شود که بازده لایه برداری را بیشتر می کند. در گذشته حتی با استفاده از سنگ پا زبری کف پا را از بین می بردند. این روش نیز در دسته لایه برداری با مکانیسم مکانیکی قرار می گیرد. زیرا با نیروی دست لایه های مرده پوست از آن برداشته می شوند.

لایه برداری با روش خانگی

در روش خانگی می توانید برای خودتان اسکراب بسازید و با استفاده از آنها پوستتان را لایه برداری کنید. بسیاری از مواد وجود دارند که می توانند به شما در لایه برداری پوستتان کمک کنند. این مواد شامل بسیاری از میوه ها و یا سبزیجات می باشند. با استفاده از این مواد می توانید هم به طور مکانیکی و هم به طور شیمیایی پوستتان را لایه برداری کنید.

لایه برداری خانگی با مکانیسم شیمیایی

در این روش باید از میوه هایی استفاده کنید که دارای آنزیم هایی می باشند که می توانند بر لایه بیرونی پوست اثر کنند. این آنزیم ها در انبه، کدو تنبل و آناناس وجود دارند. می توانید با استفاده از این میوه ها برای خودتان ماسک های خانگی تهیه کرده و به پوستتان بمالید.

برخی دیگر از میوه ها نیز قدرت لایه برداری دارند. میوه هایی  مانند آلبالو، تمشک، هلو، توت فرنگی، گوجه فرنگی، قارچ، خیار، گیلاس و زردآلو از این دست هستند.


لایه برداری خانگی با مکانیسم مکانیکی

برای اینکار می توانید خودتان اسکراب تهیه کنید. می توانید موادی که پودری بوده و ریز هستند و حالت زبری دارند را در شامپوی بدنتان بریزید. این کار باعث می شود تا پودر مانند سمباده به لایه برداری پوستتان کمک کند.

افراد دارای پوست خشک بهتر است آرد جو دوسر مصرف کنند. همچنین افراد دارای پوست طبیعی می توانند در تهیه اسکرابشان از شکر استفاده کنند. افراد دارای پوست خشک نیز می توانند در اسکرابشان نمک بریزند. افراد دارای پوست چرب و جوشدار نیز می توانند از آرد گندم استفاده کنند.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو