payamgps.com

از چه سنی مصرف رتینول را شروع کنیم؟

از چه سنی مصرف رتینول را شروع کنیم؟

در این رابطه نیز بخوانید:

شیوه صحیح استفاده از رتینول

اثر سرم جوانسازی لومینس بر اسکارهای پوست

رتینول

رتینول، رتینوئید و رتینA نوعی از ویتامین A می باشند. این ترکیبات برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید می باشند. بنابراین توصیه می شود افرادی که به دنبال داشتن پوستی جوان و زیبا می باشند استفاده از رتینول را حتما در برنامه مراقبت از پوستشان بگذارند.

رتینول محصولی است که به جوانسازی پوست کمک می کند و پیری پوست را به تعویق می اندازد. رتینول کمک می کند تا سلول ها با سرعت بیشتری تقسیم شوند و سلول ها همواره جوان و سالم باشند. در نتیجه پوست همواره جوان، صاف و شفاف خواهد بود.

در هنگام استفاده از رتینول می توانید از سایر محصولات جوانسازی پوست نیز استفاده کنید. بدین ترتیب اثرگذاری رتینول بیشتر خواهد بود. بهترین ماده برای استفاده همزمان با رتینول ویتامین C می باشد.

از چه سنی مصرف رتینول را شروع کنیم؟

شاید این پرسش برای بسیاری از افراد پیش بیاید که باید در چه سنی استفاده از رتینول را شروع کنند. سن استفاده از رتینول برای افراد مختلف تفاوت دارد. این تفاوت به نوع پوست و ژنتیک افراد بستگی دارد. اما به طور کلی می توانیم بگوییم بیشترین استفاده را می توان در پایان دوران نوجوانی و آغاز دوران جوانی از رتینول برد. یعنی پس از 20 سالگی می توانید مصرف رتینول را آغاز کنید.

اگر در سن 20 سالگی استفاده از رتینول را شروع کنید بیشتر از بروز چین و چروک ها جلوگیری می کنید. اما در سنین بالاتر استفاده از رتینول جنبه درمانی دارد.

اگر پیش از بروز آثار پیری از رتینول استفاده کنید، همواره پوستی جوان و شاداب خواهید داشت و لک ها، چروک ها و سایر آثار پیری در پوستتان پدید نخواهند آمد.

اگر فرد در 20 سالگی هنوز دچار جوش های ناشی از بلوغ می باشد، بهتر است صبر کند تا جوش ها درمان شوند و سپس استفاده از رتینول را شروع کند. به طور مثال می توان در این حالت مصرف رتینول را از 30 سالگی شروع کرد. پس از 30 سالگی ترمیم و جوانسازی سلول های پوستی کاهش می یابد و همچنین کلاژن سازی و متعاقبا ویژگی ارتجاعی پوست کم می شود. بنابراین پوست بیشتر مستعد چروک خوردن است و بهتر است که در این سن حتما مصرف رتینول شروع شود.

رتینول برای پوست های حساس

افراد دارای پوست های حساس نیز می توانند از رتینول یا سایر ترکیبات مشابه به آن استفاده کنند. اما ممکن است رتینول در پوستشان عوارضی مانند قرمزی، تورم و التهاب پدید آورد.

افراد دارای پوست های حساس باید با پزشکشان مشورت کنند و با تجویز او رتینوئید مناسب پوستشان را استفاده کنند. در این صورت می توانند به جوانسازی پوستشان کمک کنند، لک های آن را برطرف کنند و همچنین پوستشان را شفاف و زیبا کنند.

 

شیوه نگهداری از رتینول

رتینول و سایر ترکیببات مشابه به آن در برابر نور پایدار نیستند. بنابراین باید آنها را در ظرف های دربسته و با رنگ تیره نگهداری کرد. به دلیل همین ویژگی رتینول توصیه می شود آنها را در شب استفاده کنید که نور آنها را تحت تأثیر قرار ندهد.

رتینول و ترکیبات مشابه آن به پرتوهای UV و حتی اکسیژن موجود در هوا حساس هستند و امکان دارد تخریب شده و یا اکسید شوند. این عوامل باعث می شوند تا اثر بخشی رتینول کم شود.

زمان استفاده از رتینول

البته محصولاتی در بازار وجود دارند که دارای رتینول می باشند اما برای روز تجویز می شوند. میزان رتینول موجود در این ترکیبات بسیار کم است و برای پوست حساسیت زایی نمی کند. البته میزان اثر بخشی آنها نیز کم است و برای دیدن نتایج آن باید صبر داشته باشید.

هیچگاه سعی نکنید میزان زیادی از رتینول را مصرف کنید تا به سرعت نتیجه بگیرید. مهمترین نکته در استفاده از رتینول کم مصرف کردن آن است. توجه داشته باشید که با مصرف بیش از حد رتینول پوستتان را در معرض حساسیت و التهاب قرار می دهید. میزان کمی از رتینول به طور مثال به اندازه یک نخود برای کل صورت کافی است.

توصیه می شود مصرف رتینول را تدریجی زیاد کنید و فرصت بدهید تا پوستتان به آن عادت کند. به طور مثال در ماه اول هفته ای یکبار و در ماه دوم هفته ای دوبار رتینول مصرف کنید. می توانید در ماه سوم میزان مصرف را به هر روز افزایش دهید.

می توانید همراه با رتینول از سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید. اما برای اینکه مطمئن شوید با هم تداخلی ندارند با پزشکتان مشورت کنید.

اگر مصرف رتینول را در تابستان آغاز کرده اید، حتما از کرم های ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید. به دلیل اینکه رتینول به نور حساس است. همچنین حساسیت پوست را به آفتاب زیاد کرده و احتمال آفتاب سوختگی را افزایش می دهد. همچنین مدت زمان تجدید کرم های ضد آفتاب را کمتر کنید. همچنین می توانید علاوه بر مصرف ضد آفتاب از سایر وسایل محافظت در برابر آفتاب مانند دستکش، کلاه و آفتابگیر استفاده کنید.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو