payamgps.com

سلولیت چیست؟

سلولیت چیست؟

 در این رابطه نیز بخوانید:

سرم جوانسازی لومینس و درمان بیماریهای پوستی

فواید لوسیون بدن لومینس

شناخت سلولهای بنیادی با جنس

امروزه بسیاری از افراد درگیر عارضه سلولیت هستند. سلولیت ممکن است یکباره قسمت های زیادی از بدن را درگیر کند و بدن را نازیبا کند. در این حالت می تواند در روحیه و اعتماد به نفس افراد اثر بگذارد.

سلولیت شامل ناهمواری های سطح بدن می باشد. این ناهواری ها بیشتر در نواحی کشاله ران، باشن و شکم دیده می شوند. این بیماری بیشتر در میان زنان رایج است.

به دلیل اینکه خطری ندارد، سلولیت را بیماری محسوب نمی کنند. این پدیده یک عارضه پوستی می باشد. اما به هر حال ظاهر آزاردهنده ای برای پوست پدید می آورد.

درمان سلولیت

امروزه تبلیغات زیادی در رابطه با درمان سلولیت می بینیم. این درمان ها شامل ماساژ یا کرم های ضد سلولست هستند. اما باید بگوییم که بسیاری از این محصولات و روش ها نمی توانند سلولیت را درمان کنند. اما در میان میان روش ها و محصولاتی که مبنای علمی دارند نیز ی توانند مؤثر باشند.

نشانه های سلولیت

این عارضه در واقع به ناهمواری های سطح پوست اطلاق می شود. این ناهمواری ها گاهی ظاهر بافتی که درگیر سلولیت است را حفره دار و پنیری نشان می دهند. این عارضه به حالت پوست پرتقالی نیز شهرت دارد.

این عارضه درجات خفیف و شدید دارد. سلولیت خفیف را تنها زمانی می توان مشاهده کرد که پوست اطراف آن فشار داده شود. در این حالت فرورفتگی ها و برآمدگی ها آشکار خواهند شد. سلولیت به طور معمول در ران و باسن دیده می شود. اما گاهی می تواند سینه ها، بازوها و شکم را نیز درگیر کند.

علت بروز سلولیت

سلولیت به علت ایجاد اختلال در رشته های عصبی که متصل کننده بافت چربی بوده و پوست را به ماهیچه های زیرین آن متصل می کنند رخ می دهد. درحقیقت وقتی که سلول های چربی بزرگ شده و انباشته شوند، پوست را به خارج هل می دهند. این درحالیست که رشته های محکم اتصال دهنده، پوست را به درون می کشند. این اتفاق موجب به وجود آمدن برآمدگی ها و فرورفتگی ها بر سطح پوست می شود.

سلولیت در میان خانم ها شیوع بیشتری دارد. در واقع بسیاری از زنان تا حدی سلولیت دارند. به دلیل اینکه زنان بیشتر مستعد تجمع چربی در نواحی از بدنشان هستند. افزون بر این، با بالا رفتن سن، ویژگی ارتجاعی پوست کم می شود. در این حالت احتمال بروز سلولیت بیشتر است. با زیاد شدن وزن سلولیت بیشتر به چشم می آید. البته این عارضه در افراد لاغر هم شیوع دارد.


مهمترین دلیل ابتلا به سلولیت وراثت می باشد. البته سبک زیادی نیز بر آن اثر زیادی دارد. افرادی که معمولا بی تحرک هستند بیشتر مستعد بروز سلولیت می باشند. همچنین افرادی که بارداری داشته اند بیشتر ممکن است مبتلا شوند.

درمان های سلولیت

کاهش دادن وزن

کاهش وزن یکی از مهمترین راهکارها برای درمان سلولیت می باشد. البته کاهش وزن باید از راه های سالم مانند خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن به دست بیاید. البته ورزش کردن نیز خودش عاملی برای کاهش سلولیت می باشد.

انجام لیزر و رادیوگرافی

این روش ها امروز برای درمان سلولیت جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. یکی از مهمترین این روش ها استفاده از ماساژ به همراه پروتو فروسرخ و رادیوفرکانسی می باشد. برای جواب گرفتن از این روش ها باید آنها را چندین جلسه انجام دهید. بهبود حاصل از این روش ها می تواند تا حدود 6 ماه ماندگاری داشته باشد.

لیپوساکشن

لیپوساکشن درواقع وارد کردن لوله ای بسیار باریک به زیر پوست می باشد. بدین وسیله سلول های چربی به سمت بیرون بدن مکیده می شوند.

لیپوساکشن درواقع سلولیت را درمان نمیکند. حتی می تواند آن را تشدید کند. این روش درواقع چربی ها را به بیرون می کشد و باعث ندیدن شدن سلولیت می شود.

امروزه روش نوین تری به نام لیپوساکشن لیزری معرفی شده است. این روش نسبت به لیپوساکشن سنتی حالت تهاجمی کمتری دارد. در این روش درواقع می تواند سلول های چربی را تخریب کند و بنابراین برای درمان سلولیت اثر بیشتری دارد.


استفاده از درمان های موضعی

برخی کرم ها و داروهای موضعی می توانند برای درمان سلولیت مؤثر باشند. به طور مثال کرم رتینول 3/0 درصد برای بهبود سلولیت مؤثر است. می توانید این کرم را به مدن 6 ماه و روزی 2 بار استفاده کنید.

مزوتراپی

در این روش محلولی به زیر پوست تزریق می شود. این محلول حاوی ترکیباتی است که می توانند اثر درمانی داشته باشند. این محلول حاوی موادی مانند بعضی از هورمون ها، آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی می باشند. این روش ممکن است عوارضی مانند عفونت و بثورات پوستی را به همراه داشته باشد.

استفاده از محصولات بهداشتی درمانی

کرم های سلولیت

این کرم ها دارای مواد مختلفی مثل مواد معدنی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و عصاره گیاهان می باشند. این کرم ها در واقع فقط مواد مورد نیاز پوست را به آن می رسانند و در جلوگیری در تشدید سلولیت اثر دارند.

استفاده از محصولات تهیه شده با تکنولوژی سلول های بنیادی

امروزه برخی از محصولات بهداشتی درمانی در بازار وجود دارند که در تهیه آنها از تکنولوژی سلول های بنیادی استفاده شده است. از این محصولات می توان به سرم های جوان سازی و لوسیون های ترمیم کننده بدن اشاره کرد. این محصولات درواقع حاوی خود سلول های بنیادی نیستند. زیرا این سلول ها را نمی توان در محصولات بهداشتی استفاده کرد. این محصولات در واقع حاوی فاکتورهای رشد می باشند. فاکتورهای رشد ترکیباتی هستند که از سلول های بنیادی ترشح می شوند و ارتباطات بین سلول ها را تقویت می کنند. در نتیجه سلول ها با سرعت بیشتر به کار ترمیم و جوانسازی می پردازند.

برای تماس با ایران جنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو