payamgps.com

روش های پاکسازی پوست

روش های پاکسازی پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

شیوه های بستن منافذ پوست صورت

راز داشتن پوست شفاف و صاف

فروش سرم جوانسازی لومینس

 

پوست سالم پوستی است که بدون لکه بوده و هیچگونه آکنه یا عارضه پوستی نداشته باشد. همچنین پوستی که در سلامت کامل است شفاف و درخشنده می باشد.

اما در زندگی امروز پوست به دلایل مختلفی دچار این عارضه ها می شود. دلایلی مانند آلودگی ها و مواد شیمایی، رژیم غذایی نامناسب، آب و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم و مشکلات هورمونی پوست را دچار عارضه های پوستی و جوش های ریز و درشت می کنند. این عارضه های پوستی بسیار آزار دهنده هستند و افراد با آنها درگیری زیادی دارند. اما متأسفانه بسیاری از افراد یا به خوبی از پوستشان مراقبت نمی کنند یا نمی دانند که باید برای سلامت پوستشان چه کارهایی را باید انجام دهند. برخی فکر می کنند با پرداخت هزینه های گزاف یک شبه می توانند پوستشان را جوان کنند. اما اینطور نیست و باید برای اینکار صبر و دقت به خرج داد.

رسیدگی به پوست

 

ما همیشه برای مراقبت از پوستمان و برطرف کردن عارضه های آن فرصت داریم. روش های متفاوتی برای مراقبت از پوست وجود دارند. روش هایی مانند لایه برداری یا پیلینگ، لیزر، مزوتراپی، انواع جراحی ها و استفاده از محصولات بهداشتی درمانی از این موارد هستند. یکی از مهمترین این موارد پاکسازی پوست می باشد. امروزه پاکسازی پوست بسیار فراگیر شده و در بسیاری از کلینیک های تخصصی و حتی آرایشگاه ها انجام می شود. در ادامه در دسترس ترین راه های خانگی برای انجام پاکسازی پوست را به شما معرفی می کنیم.

 

درآوردن جوش های ریز سر سیاه

می توانید دانه ها یا جوش های سر سیاه روی پوستتان را خودتان خارج کنید. برای اینکار می توانید بروید جلوی آینه و جوش را بین دو انگشتتان قرار دهید. جوش را تا جایی فشار دهید که قسمت سیاه آن بیرون بیاید و تا به رنگ سفید برسد کاملا تخلیه شود. حتما پس از این کار آن ناحیه را با یک پنبه الکلی ضد عفونی کنید. برخی از این دانه ها ریزتر هستند و نیاز به وسیله ای خاص دارند. این وسیله به شکل یک میله نازک است که سر آن یک حلقه ظریف قرار دارد. می توانید این حلقه را روی پوستتان بکشید و بدین ترتیب جوش های سر سیاه ریز صورتتان را خالی کنید. می توانید این وسیله را از فروشگاه های لوازم بهداشتی یا داروخانه ها تهیه کنید.

توجه داشته باشید که هر بار که این وسیله را روی پوستتان می کشید آن را به الکل آغشته کنید.

 

ماساژ پوست با روغن های طبیعی برای پاکسازی پوست

 

روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن جوجوبا و روغن آرگان در خود ترکیباتی دارند که می توانند پوست را ترمیم کرده و آن را جوان کنند. همچنین برخی از این روغن ها دارای مواد ضد باکتری و ضد قارچ نیز می باشند. به همین دلیل می توانند یک پاکسازی خوب برای پوست انجام دهند. بسیاری از این روغن ها دارای ویتامین E می باشند. این ویتامین به ویتامین جوان کننده شهرت دارد. به دلیل اینکه سرعت ترمیم پوست را بالا می برد. همچنین این روغن ها دارای اسیدهای چرب مورد نیاز پوست نیز هستند. اگر هر روز پوستتان را با این روغن ها ماساژ آرام دهید به پاکسازی آن کمک بسیاری خواهید کرد.

 

قدری از روغن طبیعی را بردارید. آن را روی نوک انگشتتان بمالید. حالا با انگشتانتان به طور دورانی روی پوستتان بکشید و ماساژ دهید. پس از یک ساعت روغن را با پاک کننده مناسب بشویید.

 

بخور دادن

 

گرما و رطوبت حاصل از بخور منافذ پوست را باز می کنند. بدین ترتیب سموم و چربی های اضافی آسانتر می توانند از پوست خارج شوند. برای بخور دادن مقداری آب را بجوشانید و به مدت حدود 20 دقیقه با فاصله مناسب که پوستتان نسوزد بالای بخار آن قرار بگیرید. می توانید یک حوله روی سرتان قرار دهید به طوری که دور ظرف را نیز احاطه کند تا بخار هدر نرود و غلظت آن بیشتر شود.

عصاره برخی از گیاهان نیز در آب جوش آزاد می شود و می توانند به پوست برسند و روی آن اثر مثبت بگذارند. می توانید درون کاسه بخورتان از گیاهانی مانند بابونه، رزماری، زنجبیل، مریم گلی و اکالیپتوس استفاده کنید.

عصاره این گیاهان علاوه بر اینکه برای پوست مفید هستند اثرات درمانی دیگری نیز دارند. به طور مثال زنجبیل باری دستگاه تنفسی بسیار مناسب است و بابونه اعصاب را آرام می کند.

استفاده از جوانه گندم برای پاکسازی پوست

 

می توانید با استفاده از جوانه گندم ماسک های خانگی تهیه کنید و با آنها پوستتان را پاکسازی کنید.

یکی از مهمترین این ماسک ها، ماسک جوانه گندم و ماست است. جوانه گندم خاصیت مرطوب کنندگی و ترمیم کنندگی دارد. همچنین ماست می تواند پوست را رطوبت دهد و آن را تقویت کند.

یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق پودر جونه گندم مخلوط کنید. آن را هم بزنید تا به حالت کرم یکدست شود. آن را روی صورتتان بریزید و به مدت حدود 5 دقیقه با آن دورانی پوستتان را مالش دهید. سپس بگذارید تا ربع ساعت دیگر روی پوستتان بماند. تا جایی که خشک شود. سپس پوستتان را با پاک کننده مناسب و آب سرد بشویید. پس از استفاده از این ماسک به پوستتان کرم مرطوب کننده یا آبرسان بزنید.

می توانید به این ماسک قدری آرد نان یا نشاسته نیز بیفزایید.

توجه داشته باشید که تمامی ماسک ها زمانی بهتر جواب می دهند که قبل از آن صورتتان را با آب داغ بخور داده باشید و روزنه های پوستتان باز شده باشند. در این حالت پوستتان بیشتر آماده پذیرش مواد مغذی و ترکیبات موجود در ماسک ها می باشد و این ترکیبات می توانند به لایه های عمیق تری از پوست نفوذ کنند.

 

برای تماس با ایران جنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو