payamgps.com

انتخاب تونر مناسب صورت

انتخاب تونر مناسب صورت

در این رابطه نیز بخوانید:

تونر صورت چیست؟

کلینزر لومینس

در مقاله های پیشین در رابطه با مزایایی تونر صورت توضیحات مفصلی دادیم. گفتیم که تونر برای تنظیم pH پوست استفاده می شود، درواقع پوست را متعادل می کند. همچنین گفته شد که تونر از موارد ضروری در مراقبت از پوست است. همچنین توضیح دادیم که تونرها انواع مختلفی دارند و پوست را شفاف و تمییز می کنند. در ادامه می خواهیم به شما شیوه انتخاب تونر مناسب را آموزش دهیم.

 

تونر مناسب را با توجه به نوع پوستتان انتخاب کنید

تونر پوست زمانی برایتان بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت که آن را بر اساس نوع پوستتان و کمبود های آن انتخاب و استفاده کرده باشید.

به طور مثال اگر پوست چربی دارید می توانید از تونرهای ویژه پوست چرب استفاده کنید تا پوستتان را به خوبی لایه برداری کند. همچنین افراد دارای پوست های خشک نیز می توانند برای آبرسانی پوستشان از تونرهای ویژه پوست های خشک استفاده کنند.

افراد دارای پوست های حساس نیز ممکن است به خاطر حساسیت پوستشان خیلی سخت بتوانند محصولی را انتخاب کنند که برای آنها عارضه هایی مانند قرمزی و التهاب به همراه نداشته باشد. به این افراد توصیه می شود تا تونر ویژه پوست های حساس را استفاده کنند که حاوی مواد و ترکیبات تسکین دهنده مانند آلوئه ورا هستند.

اما در هر صورت توجه داشته باشید که تونرهای بدون الکل را برای پوستتان استفاده کنید. زیرا الکل پوست ها را خشک می کند. البته این مورد برای پوست های چرب خیلی حاد نیست و خشکی ایجاد شده به سلامت پوست آسیب نمی زند. الکل برای پوست های چرب فواید دیگری نیز دارد. الکل خاصیت ضد باکتری دارد و می تواند آکنه یا جوش های صورت را برطرف کند. اگر محصولات آرایشی نیز دارای مقدار کمی الکل باشند به این پوست ها آسیب نخواهند زد.

عصاره گیاهانی که می تواند در تونرها برای پوست های حساس استفاده شود:

بابونه

این گیاه یک تسکین دهنده بی نظیر است. بنابراین می تواند برای پوست های حساس که سریع دچار التهاب و قرمزی می شوند مناسب باشد. این گیاه همچنین می تواند خستگی پوست را از بین ببرد و آن را با نشاط کند.

روغن چای سبز

این عصاره ضد باکتری می باشد. به همین دلیل برای مبارزه با آکنه و برطرف کردن آن مناسب است. این ماده همچنین برای پوست های چرب مناسب است.

آلوئه ورا

این ترکیب برای از بین بردن التهاب بسیار مناسب است. آلوئه ورا ویژه پوست های حساس است و به آنها آرامش می بخشد.

عصاره گل رز

این ماده یک آبرسان قوی است. به طوری که در بسیاری از ماسک های خانگی به استفاده از گلاب توصیه شده است. این ماده می تواند پوست های خشک را به خوبی آبرسانی کرده و آنها را نرم و لطیف کند.

شیوه استفاده از تونر

برخی از تونرها به شکل اسپری مصرف می‌شوند. آنها برای استفاده در میان روز مناسب هستند و تفاوتی نمی‌کند که زیر آرایش به کار برده شوند و یا روی آن! با استفاده از این تونرها فوری پوستی براق و شاداب خواهید داشت که رطوبت را به تازگی دریافت کرده است.

زمان استفاده از تونر صورت

تونر یکی از گام ها در برنامه مراقبت از پوست می باشد. همانطور که گفته شد تونر پوست می تواند pH پوست را تنظیم کند. pH پوست پس از استفاده از شوینده ها به هم می خورد. این عامل اثرات زیادی بر پوست دارد. بنابراین باید تونر صورت را پس از شستشوی صورت استفاده کرد. اما پیش از اینکه روی صورتتان کرم مرطوب کننده بزنید از آن استفاده کنید.

برخی از افراد از تونر صورت به عنوان شوینده استفاده می کنند و فکر می کنند تمامی چربی ها و آلاینده ها با کشیدن تونر بر پوست پاک می شود. اما در واقع اینطور نیست و تونر مرحله ای جدا از شستشوی صورت می باشد. با استفاده از تونر می توانید شرایط پوستتان را متعادل سازید. همچنین می توانید پاکسازی صورتتان را مؤثرتر کنید.

شیوه استفاده از تونر صورت

 

ابتدا باید صورتتان را بشویید. برای این کار از آب ولرم استفاده کنید. صورتتان را خیس کرده و ژل شستشوی صورت را روی کف دست هایتان بریزید و به مدت 30 ثانیه روی پوستتان مالش دهید. هیچگاه از صابون برای شستن صورتتان استفاده نکنید. زیرا صابون ترکیباتی قوی و pH بسیار بالایی دارد. تا حدی که ممکن است نتوانید به خوبی آن را جبران کرده و پایین بیاورید.

پس از آبکشی صورتتان آن را به آرامی خشک کنید. حوله را محکم روی پوستتان نکشید. انجام مداوم این کار پیری زودرس پوست و چین و چروک را باعث می شود. سپس مقداری آب سرد روی صورتتان بپاشید. روی پد تونر چند قطره از تونر بریزید و به آرامی به صورتتان بکشید. این کار را می توانید برای تمام صورتتان و حتی گردن انجام دهید. می توانید از تونر روزی 2 بار استفاده کنید.

اما به این نکته هم توجه داشته باشید که نباید زیاد از حد صورتتان را بشویید. اگر بیرون از منزل نبوده اید روزی یا 2 روزی یکبار هم کافیست. با شستشوی زیاد صورت چربی های مفید آن را هم از بین می برید. در این حالت پوست برای جبران این چربی ها شروع به تولید بیش از حد چربی می کند و به طور غافلگیر کننده ای پوستتان چربتر خواهد شد.

پس از مالیدن تونر به پوستتان قدری صبر کنید. سپس می توانید از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.

توجه داشته باشید که حتما تونر مناسب پوستتان را تهیه و استفاده کنید.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو