payamgps.com

آیا در محصولات بهداشتی از سلول های بنیادی استفاده می شود؟

آیا در محصولات بهداشتی از سلول های بنیادی استفاده می شود؟

دراین رابطه نیز بخوانید:

شرایط و شیوه اهدای سلول های بنیادی

مقایسه دو محصول جوانساز، میکروکرم ایجلس و سرم جوانسازی لومینس

درمان جای سوختگی با سلول های بنیادی

 

امروزه تبلیغات زیادی در رابطه با کرم های  دارای سلول های بنیادی می شنویم. این محصولات ادعا دارند که می توانند با استفاده از سلول های بنیادی در مدت زمان بسیار کمی تمامی عارضه های پوستی شما را ترمیم کنند.

در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که علم استفاده از سلول های بنیادی در واقع در محصولات بهداشتی و ترمیمی به چه شکل استفاده شده است.

سلول های بنیادی

سلول های بنیادی انواع مختلفی دارند. اما به طور کلی به سلول هایی از بدن سلول بنیادی می گویند که هنوز تخصص نیافته اند. این سلول را می توانند تقسیم شده و به سلول هایی خاص و با وظیفه ای خاص تبدیل شوند. علاوه بر این، این سلول ها قدرت تقسیم و تکثیر شدن زیادی دارند. به طوری که می توانند به سرعت زیاد شوند.

از مهمترین سلول های بنیادی می توان دو نوع را نام برد. سلول های تک توان و سلول های همه توان. سلول های تک توان سلول های بنیادی هستند که در مغز استخوان و سایر اندام ها یافت می شوند و قابلیت تبدیل شدن به همان بافت خودشان را دارند. به طور مثال سلول های بنیادی مغز استخوان می توانند به تمامی سلول های خونی تبدیل شوند.

اما در سلول های بنیادی همه توانی کاربرد و قابلیت ها از این هم گسترده تر می شود. سلول های بنیادی همه توانی در بافت جنینی وجود دارند و می توانند به تمامی سلول های تخصص یافته درون بدن تبدیل شوند.

این قابلیت باعث شده تا حتی دانشمندان به این فکر بیفتند که از این سلول ها اعضای بدن مانند قلب و مغز را تولید کنند.

کاربرد سلول های بنیادی

اما حالا می خواهیم بدانیم چطور از این سلول ها در محصولات بهداشتی استفاده می شود.

همانطور که گفته شده این سلول ها زنده هستند و در محیط آزمایشکاهی یا این ویترو in vitro نمی توانند زنده باشند. آنها باید در محیط زنده یا این ویوو in vivo فعالیت کنند. البته در محیط آزمایشگاهی با شرایط خاص می تواند آنها را وادار به تکثیر کرد. اما در محصولات بهداشتی نمی توانند عمل کنند.

از طرف دیگر این سلول ها قابلیت تکثیر شدن زیادی دارند. بنابراین می توانند به سرعت زیاد شده و توده های سلولی را تشکیل دهند. به ویژه اگر در تقسیم و رشد آنها اختلال کوچکی پدید آید این توده ها از کنترل خارج خواهند شد. این توده های سلولی درواقع سرطان هستند. به همین دلیل استفاده از سلول های بنیادی در بدن احتمال سرطانی شدن آنها را در پی دارد. این مهمترین عاملی است که باعث می شود تا کنون تا پیوند سلول های بنیادی در بدن به طور گسترده انجام نشده باشد.

البته در برخی نقاط جهان این عمل انجام شده و از آن نتیجه نیز گرفته شده که مهمترین آنها برطرف کردن عارضه های سوختگی روی پوست بوده اند. اما این عمل ها هنوز عمومی نشده اند.

بنابراین استفاده کردن از سلول های بنیادی به این راحتی که فکر می کنیم نیست.

آیا در محصولات بهداشتی از سلول های بنیادی استفاده می شود؟

با توجه به موارد گفته شده این سوال پیش می آید که پس چه چیزی در سلول های بنیادی به محصولات بهداشتی ارتباط دارد؟ در این محصولات در واقع از خود سلول های بنیادی استفاده نمی شود. بلکه از ترکیباتی در آنها استفاده می شود که از سلول های بنیادی تولید و آزاد می شوند و ویژگی تقسیم پذیری شگفت انگیز سلول های بنیادی را باعث شده اند.

سلول های بنیادی موادی به نام فاکتورهای رشد از خود ترشح می کنند. این ترکیبات قابلیت بسیار بالایی دارند که پیام ها را میان سلول ها انتقال دهند. به همین دلیل سرعت برقراری ارتباط را در سلول ها بالا می برند. به همین دلیل سلول ها بهتر می توانند با هم ارتباط بر قرار کنند. بنابراین سلول ها با سرعت بیشتری به رشد و تقسیم می پردازند. سلول های تازه وجوان به سرعت جایگزین سلول های پیر و مرده می شوند و آنها را از پوست بر می دارند. به همین دلیل یک عمل جوانسازی بی نظیر روی پوست انجام می شود.

تا کنون فاکتورهای رشد بسیاری شناخته شده اند و از این مواد به طور گسترده در محصولات بهداشتی استفاده می شود.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو