payamgps.com

علل اختلال در کلاژن سازی

علل اختلال در کلاژن سازی

در این رابطه نیز بخوانید:

سرم جوانسازی لومینس و درمان بیماریهای پوستی

روش های کلاژن سازی

کلاژن چیست؟

کلاژن ها رشته های پروتئینی هستند که در مایع میان سلول ها یافت می شوند. کلاژن ها شبکه ای گسترده از خودشان در لایه های زیرین پوست تشکیل می دهند و بدین ترتیب باعث می شوند تا لایه های پوستی روی هم نیفتند و پوست حالت ارتجاعی خودش را حفظ کند و دچار چین و چروک نشود.

یکی از مهمترین عوامل ایجاد شدن چین و چروک در پوست کمبود کلاژن و یا آسیب رسیدن به کلاژن ها می باشد. البته بسیاری از عوامل آسیب رسان پوستی باعث صدمه رسیدن به پوست شده و متعاقبا پوست دچار چین و چروک می شود.

در افراد بسیاری می تواند چین و چروک های پوست را در سنین مختلفی مشاهده کنید. بروز چین و چروک ها و کم شدن کلاژن دلایل بسیاری دارد. در ادامه در رابطه با دلایل بروز اختلال در روند کلاژن سازی به شما اطلاعاتی می دهیم.

نوع پوست

نوع پوست افراد تفاوت زیادی با یکدیگر دارد. نوع پوست افراد با توجه به وراثت تعیین می شود. برخی افراد دارای پوست خشک هستند و برخی دیگر دارای پوست چرب و برخی دارای پوست معمولی.

این افراد معمولا در میزان کلاژن پوست نیز با یکدیگر تفاوت دارند. افراد دارای پوست خشک معمولا کلاژن کمتری به نسبت سایر انواع پوست دارند. زیرا کلاژن سازی نیاز به پروتئین ها و مواد مغذی دارد. این مواد مغذی از طریق آب به سلول ها می رسند. اگر آب میان سلول ها کم باشد پوست نمی تواند به خوبی کلاژن سازی را انجام دهد. بنابراین پوست دچار چین و چروک می شود.

افرادی که دارای پوست های حساس و مستعد آلرژی دارند نیز بیشتر احتمال ابتلا به چین و چروک زودرس پوست را دارند. این افراد باید برای مراقبت از پوستشان بسیار دقت کنند و همواره محصولات ویژه پوست های حساس را استفاده کنند.

افزایش سن

سن از مهمترین عواملی است که بر کلاژن سازی اثر می گذارد. این عامل نیز با عامل وارثت تحت تأثیر قرار می گیرد. برخی افراد در سنین بالاتری دچار افت کلاژن سازی می شوند و برخی دیگر در سنین پایینتر.

افراد معمولا تا سن 30 سالگی به خوبی کلاژن سازی را انجام می دهند. اما پس از سن 30 سالگی بدن به طور معمول سالانه 1 درصد از کلاژن خودش را از دست می دهد. این میزان پس از 40 سالگی زیاد می شود و پس از 50 سالگی و به ویژه در خانم ها پی از سن یائسگی تقریبا به صفر می رسد.

بنابراین افراد باید پس از 30 سالگی مراقبت از پوستشان را جدی بگیرند تا در زمان بالا رفتن سن افت کلاژن را بتوانند جبران کنند.

سبک زندگی نا سالم

سبک زندگی ناسالم نیز می تواند بر روند تولید کلاژن در بدن اثر بگذارد. کشیدن سیگار و مصرف الکل از مهمترین ویژگی های زندگی ناسالم هستند. این رفتارها باعث می شوند تا رادیکال های آزاد زیادی وارد بدن شوند. رادیکال های آزاد بر سلول های پوستی اثر می گذارند و آنها را تخریب می کنند. بنابراین سلول های پوستی نمی توانند به خوبی کلاژن تولید کنند و کلاژن پوست کم شده و در نتیجه پوست دچار چین و چروک می شود.

رژیم غذایی نا مناسب نیز از عوامل مهمی است که بر تولید کلاژن در پوست اثر می گذارد. مصرف قندها و شیرینیجات و همچنین مصرف نکردن میوه و سبزیجات کافی باعث می شود تا ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست به آن نرسند و سلول های پوستی نتوانند به خوبی کلاژن سازی را انجام دهند.

استرس ها تنش های عصبی نیز بر روند طبیعی سلول های پوست اثر می گذارند و باعث می شوند تا پوست به خوبی نتواند کلاژن مورد نیاز خود را بسازد.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو